Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.10.2019, 14:35
Teitto Teitto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.15
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 110
Perusasetus

No jopas. Useammallakin ollut siis 12 volttista moottoria 24 voltin autossa. Tuota, onko akut ihmeissään tuosta 30 voltin jännitteestä? On aika mopo tämä 12 volttinen järjestelmä verrattuna tuohon 24 volttiin. Hankala tosin muuttaa niitä keskenään..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.10.2019, 14:42
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.826
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teitto Näytä viesti
No jopas. Useammallakin ollut siis 12 volttista moottoria 24 voltin autossa. Tuota, onko akut ihmeissään tuosta 30 voltin jännitteestä? On aika mopo tämä 12 volttinen järjestelmä verrattuna tuohon 24 volttiin. Hankala tosin muuttaa niitä keskenään..
Ainakin keltaiset optimat on sitä sietänyt.
On siinä melkoinen ero 12v vai 24v joskus vertailtiin safarilla ku oli kans autoo samanlaisilla vinssillä ero vain käyttöjännitteessä. Ni hitosti paremmin veti 24v. Tosin oli eroja akuissa ja laturissa myös.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.10.2019, 15:43
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Kerran kokeilin superwinch 9500 alkuperäistä 12v moottoria 24v jännitteellä. Ei kestänyt kovinkaan montaa vetoa kun käämit suli. Jännä juttu että toisilla kestää, se on varmaan moottorin laadusta kiinni, tiedän kuitenkin useita jotka vuosia käyttäneet näin. Superwinch moottori näytti erehdyttävästi hyvältä, melkein identtiseltä kun bowmotor jonka ainakin pitäisi kestää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.10.2019, 18:33
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Alkuperäisestä ajatuksesta tulee mieleen, että jos/kun vinssiä käytetään tiukassa paikassa ylijännitteellä, niin onko mitään mieltä muulloin käyttää oikealla jännitteellä? Meinaan, että eiköhän se hajoa siinä tiukassa vedossa jos on hajotakseen. Jos taas kestää sen, niin kestänee ylijännitteen kevyemmässäkin vedossa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.10.2019, 20:07
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Alkuperäisestä ajatuksesta tulee mieleen, että jos/kun vinssiä käytetään tiukassa paikassa ylijännitteellä, niin onko mitään mieltä muulloin käyttää oikealla jännitteellä? Meinaan, että eiköhän se hajoa siinä tiukassa vedossa jos on hajotakseen. Jos taas kestää sen, niin kestänee ylijännitteen kevyemmässäkin vedossa.
No, tuommosella "helpolla" salamarautavaihdolla tulee mieleennainaki se etu, että matalammalla jännitteellä perustilanteessa vehkeet kestää paremmin, ja viedään ne sinne sulamisrajalle vain tarvittaessa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.10.2019, 09:21
Teitto Teitto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.15
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 110
Perusasetus

Mitehän tuossa kävisi auton virtavehkeiden kanssa jos laittaisi vinssiin tuon 24 voltin moottorin ja käyttäisi vinssiä 24 voltilla aina tuolla salamaraudalla. Muu auto olisi 12 volttista. Niinpä, jos olisi tarjolla tuo jännitteen korotus nappi, melko varmasti iskisi ahneus ja laiskuus ja sitä käyttäisi myös vain narua tyhjillään sisään kelatessa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.10.2019, 11:34
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teitto Näytä viesti
Mitehän tuossa kävisi auton virtavehkeiden kanssa jos laittaisi vinssiin tuon 24 voltin moottorin ja käyttäisi vinssiä 24 voltilla aina tuolla salamaraudalla. Muu auto olisi 12 volttista. Niinpä, jos olisi tarjolla tuo jännitteen korotus nappi, melko varmasti iskisi ahneus ja laiskuus ja sitä käyttäisi myös vain narua tyhjillään sisään kelatessa
Jos haluaa nopeutta ja voimaa erikseen ilman lisäsähköjä..Niin valinta on runvan 2-nopeuksinen.
-Tohon on vaihdettu vielä 8,6hp moottori.
-Sisältä etäkäyttö,vinssimies saa mennä juoksujalkaa isolla puolella ja ite voi lyödä auton sisältä hitaanpuolen ja vinssata..Niin ei tarvii vinssimiehen juosta vinssille takas..
-Yksin kun ajelee,Niin ojien yli tulee ihan vaihdevapaalla useimmiten (jos renkaat ei lähde haukkaamaan vastapenkkaan).

Videolla auto ei oo käynnissä,Niin todellisuudessa on tipan nopeampi vielä,kun "latausjännite" on 14,8v...
https://www.youtube.com/watch?v=GLHzYd6Nbpw
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Uusi belarus/ursus/zetor salamarauta 12/24v tdi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.06.2018 22:50
Myyty Salamarauta/ starttirele 12v/24v villev51 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.01.2017 12:33
Myyty starttirele eli salamarauta itikka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.11.2016 08:37
Myyty toyotan vinssi linttala O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 14 19.06.2010 10:31
m:toyotan vinssi Turboic O/M/V Muut 7 30.12.2004 21:09


Sivu luotu: 05:32 (GMT +2).