![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Mut noi aiemmat on tosiaan aika kummallinen ja rankka rajanveto. Kannattaa laatia asiallinen vastine Trafin lausuntopyyntöön: https://www.traficom.fi/sites/defaul...uttaminen.docx
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pitäisi melkein ehtiä/jaksaa/viitsiä jonkinlainen lausunto kirjoittaa. Mitä useampi aiheesta kirjoittaisi niin sitä suurempi painoarvo asialle tulisi.
__________________
Range Rover 3.9EFI -90 Subaru Forester -00, Subaru Outback -05 ja pari Saabia |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuo 1998 raja on kyllä toteutuessaan melkoinen pyllistys maastoautojen rakentelulle. 1998 jälkeen ei voisi esimerkiksi alustaa korottaa enää juuri ollenkaan, koska tukivarsi, pannhard ym muita alustamuutoksia ei saisi enää tehdä kuin poikkeusluvallla. Se siitä korotusten helpottamisesta. Vinssin asentaminen voidaan kanssa katsoa vaativan poikkeuslupaa, puhumattakaan offipuskurien vaihtamisesta. Jarruja ei saisi muuttaa...
Voisko joku ammattilainen Matti? laatia kunnollisen lausunnon, koska en usko että lausuntojen suuri määrä on tässä se ratkaiseva tekijä, vaan se että sinne menee edes yksi hyvin perusteltu huomautus. Voisiko tuo olla jopa joku lapsus tuon määräysluonnoksen laatijalta? Paras tietysti olisi, että lausunto menisi jonkin mahdollisimman ison yhdistyksen nimissä. Ja oikeasti, se että jollain nyt sattuu olemaan ennen -98 rakennettu vehje ei lohduta harrastusta kokonaisuudessaan yhtään. Uusia harrastajia ei tule, kun ei tule uutta kalustoakaan markkinoille. Harrastajien määrän väistämättä vähetessä lajin tunnettavuus ja kaluston vähäinen määrä johtaa kyllä pikkuhiljaa siihen, ettei niillä vähäisilläkään vehkeillä saa ajaa kuin ns. omilla mailla. Viimeksi muokannut caddis : 21.09.2019 19:42 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sen verran huomiota, että Trafin perusteluissa EI ole viitattu mihinkään EU direktiiviin näiden muutosten osalta joten se tarkoittaa että on mahdollista antaa palautetta ja pyrkiä vaikuttamaan lopputulokseen koska asia päätetään lopulta Suomi-paikallisesti.
Akselin vaihtaminen samanlaiseen ei ilmeisesti saa huomiota katsastuksessa, mutta sen muuttaminen toisenlaiseen menee uusien säädösten alle. Muuten tosiaan näyttää siltä että vuoden 1998 jälkeen rekisteröidyissä noudatetaan EU määräyksiä ja vanhemmat kohtaa Suomi-paikallisia Trafin määräyksiä. Pikaiselta lukemiselta noin. Jos Trafille laittaa palautetta, niin ehkä perustelujen tulisi olla sellaisia, joissa on liikenneturvallisuuden näkökulma esitetty. Jokin muu harrastukseen viittaava tai "koska olis kivaa" kannattaa jättää pois, koska ne fiilis-asiat ei päättäjiä kiinnosta kuitenkaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rengas- ja moottorimuutoksien rajat muuttumassa! | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 839 | 19.11.2021 10:25 |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Gen2 pajeron moottorimuutosten leimaus | Dectane | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.01.2013 14:29 |
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |