Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.09.2019, 16:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Mietin itse ihan samaa tuon käyttöönoton ja vuosimallien kanssa, kun oma Jeep on vuosimallia '98 ja rekisteröity ensimmäisen kerran käyttöön 15.4.1998

Kuulostaa aika poskettomalta että sitä ennen tehdyissä on hyvinkin vapaata ja sitä uudemmissa sitten ihan jotain muuta. Oliko se niin että EY- tyyppihyväksynnät tuli pakollisiksi alkaen 1.1.1998, vai mistä se maaginen päivämäärä ja vuosi tulee?


Mitä tulee tuohon penkin kiinnitykseen, niin kuvittelisi että penkkiä vaihtaessa auton alkuperäisiä kiinnikkeitä saa käyttää jos ne on sovellettavissa tai esim. uuden penkin saa kiinni alkupeäisen penkin runkoon.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.09.2019, 18:39
JuHem JuHem ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.01.05
Sijainti: Kuopio
Viestit: 47
Perusasetus

Pikaisella googletuksella näyttäisi siltä, että juuri nuo EY-tyyppihyväksynnät tulivat silloin voimaan.

Vanhimmat EY-tyyppihyväskytyt ovat jo yli 20 vuotiaita ja näillä säännöillä jos mennään vaikka seuraavat 10 vuotta niin vähiin menee ne autot joihin voi muutoksia tehdä ilman poikkeuslupia.

Onko Traficomin tyypit niin ovelia, että annetaan joissain asioissa kansalaisille siimaa, jotta saadaan huomio niihin eikä kukaan huomaa kuinka samaan aikaan toisista asioista tehdään todella tiukkoja...
__________________
Range Rover 3.9EFI -90
Subaru Forester -00, Subaru Outback -05 ja pari Saabia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.09.2019, 18:54
JuHem JuHem ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.01.05
Sijainti: Kuopio
Viestit: 47
Perusasetus

Piti ihan tehdä lista 1998 ja uudempiin poikkeusluvan vaativista asioista. Monet noista toki sellaisia etteivät ennenkään ole mitään läpihuutojuttuja olleet, mutta tuskin ne jatkossa ainakaan helpottuvat.

3.1 Runko
Itsekantava kori
Erillisrungollinen kori
Pohjalevyrakenne
3.2.2 Flippi- ja irtokeula
3.2.3 Katon muuttaminen
3.2.4 Muuttaminen avoautoksi
3.2.5 Puskurit
3.3 Ovet ja kattopilarit
3.4 Muoviosat
3.5 Korinvaihdot
3.9 Akselisto ja alusta
3.10.1 Ohjauslaitteet
3.11 Jarrut
__________________
Range Rover 3.9EFI -90
Subaru Forester -00, Subaru Outback -05 ja pari Saabia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2019, 19:34
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuHem Näytä viesti
Piti ihan tehdä lista 1998 ja uudempiin poikkeusluvan vaativista asioista. Monet noista toki sellaisia etteivät ennenkään ole mitään läpihuutojuttuja olleet, mutta tuskin ne jatkossa ainakaan helpottuvat.
...
3.9 Akselisto ja alusta
...
Tämä on ihan hyvä huomio, tämähän sanoo että esim. 1998 vuoden autoon ei saisi enää vaihtaa jäykkää akselia toiseen? Mikähän tässä on olevinaan perusteena? Vaikea kuvitella että akseleiden vaihto olisi mitenkään erikoisen vaarallinen toimenpide.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.09.2019, 20:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jeps.. noh, tässä pahimmillaan käy niin että ennen 1.1.1998 rekisteröidyt nousee arvoon arvaamattomaan - vähän sama kuin nyt on ne muutamat vielä kilvissä olevat mitkä ennen 1993 uudistusta oli muutettu isoille renkaille yms.

Mutta juu, täytyy melkeinpä laatia Matin laittamaan pohjaan kommentteja ja lähettää Traficomiin. Tuollaisenaan nimittäin tekisi monenkin auton rakentamisen oikeastaan aivan helvetin vaikeaksi vrt. nykyisin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.09.2019, 05:55
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 742
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Tämä on ihan hyvä huomio, tämähän sanoo että esim. 1998 vuoden autoon ei saisi enää vaihtaa jäykkää akselia toiseen? Mikähän tässä on olevinaan perusteena? Vaikea kuvitella että akseleiden vaihto olisi mitenkään erikoisen vaarallinen toimenpide.
Tämähän estää myös moottorin muutokset ja virittämisen, koska et saa ilman poikkeuslupaa vaihtaa tehokkaamman mallin alustaa? Taisi tämä ehdotus olla loppu lopuin heikennys.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.09.2019, 06:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jeps, ei tuo luonnos saa missään nimessä mennä tuollaisenaan läpi. Tuohan lopettaisi 1.1.1998 jälkeen rekisteröityjen autojen rakentamisen/ muuttamisen lähes kokonaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.09.2019, 10:24
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 742
Perusasetus

Vähän maistuu ja haisee sille että tämä on ihan tarkoituskin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.09.2019, 21:29
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuHem Näytä viesti
Vanhimmat EY-tyyppihyväskytyt ovat jo yli 20 vuotiaita ja näillä säännöillä jos mennään vaikka seuraavat 10 vuotta niin vähiin menee ne autot joihin voi muutoksia tehdä ilman poikkeuslupia.
Mihin vähiin ne menee? Bertat on berttoja ja suskat suskia, yhtä monta ennen 98 vaihtoehtoa on sitte ku nytki.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rengas- ja moottorimuutoksien rajat muuttumassa! -MaTTi- Tekniikka & Jutustelu 839 19.11.2021 10:25
Rajat kiinni ja äkkiä!! Lars Society 3 09.02.2016 19:31
Gen2 pajeron moottorimuutosten leimaus Dectane Tekniikka & Jutustelu 7 03.01.2013 14:29
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... Korpikumpu Chit-Chat 16 19.12.2009 20:38
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 25 09.07.2007 10:34


Sivu luotu: 03:57 (GMT +2).