![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
No Toisaalta kaikkia raskaita ajoneuvoja toki käytetään paljon paikoillaan ollessa mutta pumpatessa ei Tyhjäkäynti kierrokset riitä. Lohduttaudu sillä että autoa on säilytetty lämpimässä tallissa, Pesty melkein päivittäin ja yli huollettu kilometreihin nähden. Etkä huutanut 27000 (+alv) € niin kuin joku huusi Oulun säikkäristä 😀
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mulla on Airpron vanha lentokenttä Daf 45,jossa on vaatimattomat 127000km piirturin mittarissa.
Toisessa mittarissa on kyllä sitten 22000 tuntia
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Kiinnostamaan rupesi nuo tunnit! ARVIOIDAAN että:
Scanialla on työikää 23v, johon arkipäiviä sopii 23*250 = 5750pv. 44 000km ajamiseen kaupunkialueen 30- 40km/h keskinopeudella on menny n. 1500- 1100h, jota ei huomioida seuraavassa. 22 000 tunnin tulokseen olis pitäny "pumpata" päivässä 22 000/5750= 3,8h. Onkohan tuo pumppukin jo ihan loso? Paloasemallahan pittää tosin puhua vuorokausista ja ottaa viikonloputkin huomioon. En tiedä käytäntöä, mutta eppäilen, etteivät öisin ja viikonloppuisin testaile pumppuja tuntitolkulla? Viimeksi muokannut Topi1982 : 19.09.2019 08:20 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Sitten jos tuo on ollut raivausautona niin voi olla ettei ole edes niin paljoa pumpattu. Palopumppuhan kestää oikein käytettynä vuosikymmeniä. Toki senkin saa hetkessä rikottu :/ |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Kiinostavia asioita. Mistä näkee sammutustöiden, tulipalojen yms. hälytysten määriä kunnissa?
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Viranomaisilla on tietojärjestelmiä missä on hälytykset ja tehtävään osallistuneet yksiköt.
Mutta löytyykö noita tietoja jostain julkisesti niin en osaa sanoa. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lappeenrannassa hyö olivat ja oottivat noutajjii.
Nopeusmittari näyttää tienvarsi taulutelevision sinuttelijan mukaan 88 ja mittari noin 90, kierroksia on noin 1700. Kottikärryn pyörillä ihan hyvin. Meinas mennä housuun, kun motarilla syttyi tuommonen hälyvalo? Soittamalla selvisi, että on takaoven ja valomaston varoittelija. Kuljetin sitten 2-3 tonnia vettä, jotka valuu nyt asfaltilleni. Asiallisia miehiä noutopaikassa! ![]() ![]() ![]()
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Vähän vastamäessä pienine pyörineen. Pikkuisen erilailla lähestymiskulmaa kuin "laiturin" kanssa. Vinssin sijoutteluun on hyvä idea Juhalta. Suapi muutkiin esittää mitä tekisivät ja miten!
Rovaniemen miehelle asennus firman tarra etupellistä. ![]()
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Just!
Tiedän tuon puljun jätöksiä. Olivat 4-sarjan Scaniasta tehneet säiliöpalo-autoa, pumpulle olivat vetäneet akselin poikki palkista läpi. Reikä vaan polttoleikattu palkkiin. Scania on kieltänyt runkopalkkien käsittelyn.... |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Mielenkiintoinen projekti. Kateellisena seuraan, kun pääset melkein uutta laitetta puunaamaan. Varustelun osalta ennen tehtiin ehkä hiukan paksummasta materiaalista ja jämptimmin: minulla on Kiitokorin 1965 tekemä koppa Unimogissa, ja vasta nyt alkaa hiukan ovitiivisteet hapristua ja sisäpuolen kovalevy taipuilemaan. Pienellä pintaremontilla taas seuraavat 55 vuotta - pellit ovat täysin moitteettomassa kunnossa.
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
No, en ihan hirveesti kävis Suomi laatua kehumaan. Tuommonen oli joskus, onneks ei oo enää!
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Toi nimimerkki Rompe1 touhuaa noitten palokalustojen kanssa.
Sehän teki junioreille pari paloautoa talkoilla ja pääsi pressanlinnaankin sen takia. https://forums.offipalsta.com/member.php?u=10728 Laita sille viestiä kiinnostaa varmaan palikat.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Mitähän löytyy loukusta? | Bj Andy | Chit-Chat | 8 | 12.08.2015 02:49 |
| Mitähän verottaja ajattelee.... | jyrden | Chit-Chat | 15 | 26.01.2013 14:17 |
| Talavi ja liukkaat tullee .. | arsenix | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 25.02.2007 20:46 |
| Mitähän sitä tekis? | Nerd-O | Chit-Chat | 29 | 27.11.2005 22:08 |
| Mitähän mahtaa... | Latekki | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 14.10.2005 11:45 |