Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.09.2019, 07:58
Pasi79 Pasi79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.19
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Voihan v.... en ois ostanu, jos oisin tuon tajunnu!
No Toisaalta kaikkia raskaita ajoneuvoja toki käytetään paljon paikoillaan ollessa mutta pumpatessa ei Tyhjäkäynti kierrokset riitä.
Lohduttaudu sillä että autoa on säilytetty lämpimässä tallissa, Pesty melkein päivittäin ja yli huollettu kilometreihin nähden.
Etkä huutanut 27000 (+alv) € niin kuin joku huusi Oulun säikkäristä 😀

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.09.2019, 18:12
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.019
Perusasetus

Mulla on Airpron vanha lentokenttä Daf 45,jossa on vaatimattomat 127000km piirturin mittarissa.
Toisessa mittarissa on kyllä sitten 22000 tuntia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.09.2019, 07:57
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Kiinnostamaan rupesi nuo tunnit! ARVIOIDAAN että:
Scanialla on työikää 23v, johon arkipäiviä sopii 23*250 = 5750pv.
44 000km ajamiseen kaupunkialueen 30- 40km/h keskinopeudella on menny n. 1500- 1100h, jota ei huomioida seuraavassa.
22 000 tunnin tulokseen olis pitäny "pumpata" päivässä 22 000/5750= 3,8h.
Onkohan tuo pumppukin jo ihan loso?
Paloasemallahan pittää tosin puhua vuorokausista ja ottaa viikonloputkin huomioon. En tiedä käytäntöä, mutta eppäilen, etteivät öisin ja viikonloppuisin testaile pumppuja tuntitolkulla?

Viimeksi muokannut Topi1982 : 19.09.2019 08:20
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.09.2019, 11:23
Pasi79 Pasi79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.19
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Kiinnostamaan rupesi nuo tunnit! ARVIOIDAAN että:
Scanialla on työikää 23v, johon arkipäiviä sopii 23*250 = 5750pv.
44 000km ajamiseen kaupunkialueen 30- 40km/h keskinopeudella on menny n. 1500- 1100h, jota ei huomioida seuraavassa.
22 000 tunnin tulokseen olis pitäny "pumpata" päivässä 22 000/5750= 3,8h.
Onkohan tuo pumppukin jo ihan loso?
Paloasemallahan pittää tosin puhua vuorokausista ja ottaa viikonloputkin huomioon. En tiedä käytäntöä, mutta eppäilen, etteivät öisin ja viikonloppuisin testaile pumppuja tuntitolkulla?
Pumppuja ei testata tunti tolkulla. Eikä edes päivittäin. Käytetään sammustustyössä 15 min- 24 h putkeen. Ja tietenkin harjoituksissa. Tosin meillä harjoituksiin pyrittiin sitomaan ns. 2-lähdön kalusto ja 1-lähtö oli aina valmiina lähtöön vieressä niin ettei oltu sidottu.
Sitten jos tuo on ollut raivausautona niin voi olla ettei ole edes niin paljoa pumpattu. Palopumppuhan kestää oikein käytettynä vuosikymmeniä. Toki senkin saa hetkessä rikottu :/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.09.2019, 11:32
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Kiinostavia asioita. Mistä näkee sammutustöiden, tulipalojen yms. hälytysten määriä kunnissa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2019, 13:26
Pasi79 Pasi79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.19
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 158
Perusasetus

Viranomaisilla on tietojärjestelmiä missä on hälytykset ja tehtävään osallistuneet yksiköt.
Mutta löytyykö noita tietoja jostain julkisesti niin en osaa sanoa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.09.2019, 16:58
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lappeenrannassa hyö olivat ja oottivat noutajjii.
Nopeusmittari näyttää tienvarsi taulutelevision sinuttelijan mukaan 88 ja mittari noin 90, kierroksia on noin 1700. Kottikärryn pyörillä ihan hyvin.
Meinas mennä housuun, kun motarilla syttyi tuommonen hälyvalo? Soittamalla selvisi, että on takaoven ja valomaston varoittelija.
Kuljetin sitten 2-3 tonnia vettä, jotka valuu nyt asfaltilleni.
Asiallisia miehiä noutopaikassa!






Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.09.2019, 10:49
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Vähän vastamäessä pienine pyörineen. Pikkuisen erilailla lähestymiskulmaa kuin "laiturin" kanssa. Vinssin sijoutteluun on hyvä idea Juhalta. Suapi muutkiin esittää mitä tekisivät ja miten!
Rovaniemen miehelle asennus firman tarra etupellistä.


Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.09.2019, 13:24
Pasi79 Pasi79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.19
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 158
Perusasetus

Just!
Tiedän tuon puljun jätöksiä. Olivat 4-sarjan Scaniasta tehneet säiliöpalo-autoa, pumpulle olivat vetäneet akselin poikki palkista läpi. Reikä vaan polttoleikattu palkkiin. Scania on kieltänyt runkopalkkien käsittelyn....
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.09.2019, 16:05
jli jli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.19
Sijainti: Keski-Suomi
Viestit: 470
Perusasetus

Mielenkiintoinen projekti. Kateellisena seuraan, kun pääset melkein uutta laitetta puunaamaan. Varustelun osalta ennen tehtiin ehkä hiukan paksummasta materiaalista ja jämptimmin: minulla on Kiitokorin 1965 tekemä koppa Unimogissa, ja vasta nyt alkaa hiukan ovitiivisteet hapristua ja sisäpuolen kovalevy taipuilemaan. Pienellä pintaremontilla taas seuraavat 55 vuotta - pellit ovat täysin moitteettomassa kunnossa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.09.2019, 17:30
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

No, en ihan hirveesti kävis Suomi laatua kehumaan. Tuommonen oli joskus, onneks ei oo enää!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.09.2019, 19:00
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.237
Perusasetus

Toi nimimerkki Rompe1 touhuaa noitten palokalustojen kanssa.
Sehän teki junioreille pari paloautoa talkoilla ja pääsi pressanlinnaankin sen takia.

https://forums.offipalsta.com/member.php?u=10728

Laita sille viestiä kiinnostaa varmaan palikat.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mitähän löytyy loukusta? Bj Andy Chit-Chat 8 12.08.2015 02:49
Mitähän verottaja ajattelee.... jyrden Chit-Chat 15 26.01.2013 14:17
Talavi ja liukkaat tullee .. arsenix Tekniikka & Jutustelu 20 25.02.2007 20:46
Mitähän sitä tekis? Nerd-O Chit-Chat 29 27.11.2005 22:08
Mitähän mahtaa... Latekki Tekniikka & Jutustelu 20 14.10.2005 11:45


Sivu luotu: 23:28 (GMT +2).