![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
vaikka kylläkään enempää vahinkoa ei taida saada aikaan rikkinäisellä nivelellä ajellessa. Pitkäaikaisemman ratkasun saa kun vaihtaa ristikollisen etukardaanin, 4x4partsilla on mutta näköjään vain 4" korotukselle ja hintaa 800€ https://www.4x4parts.fi/en/drivetrai...000049142.html
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Kävin koeajamassa 04 vuoden V8 Jipiitä. Onko tuo Quordra-Driven ominaisuus, että kun asfaltilla pyörii eturenkaat tapissa, niin inansa vastustaa?
Tuleekos niistä hajoovista ilmastoinnin läpistä ylimääräräsiä ääniä jos ne on menossa? Tässä yksilössä kyllä lämmintä ja viileetä tuli, mutta erikoista narinaa ja läpsähdyksiä kuulu kun namikoita väänteli. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Tsau! Ois ehkä kiikarissa pakuks rekattu WJ 3.1litran padalla (256tkm). Mitä mieltä porukka kyseisestä moottorista? Vai onko järkevämpää hankkia bensa vehje? Onko esim sekakulutuksessa paljon eroa? Kilometrejähän mulla ei tule vuoteen kun hikisesti 8tuhatta lähinnä työmatkoista, noin 30km päivään joista abaut puolet 80kmh ja puolet 50kmh.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Diiselsyylää en ostais ellei kilsoja tulis joku 100tkm vuodessa. 15km sivuja kun ajelee niin eihän se edes ehi lämmetä?
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tuommonen 3.1 TD seisoo pihassa. lievä moottori vamma.
Käy, mutta ei siedä kierroksia, joten tiellä ei voi ajaa. No, tämä ei ole ongelma, jota kysyn ![]() Autohan tuli minulle moottori vikaisena (kun halvalla sai), edellisen omistajan puheiden mukaan vaihteisto välillä toiminut hyvin ja välillä temppuilee kaikenlaista. Ongelma. Pihassa autoa siirtelee, niin pakki menee kyllä heti päälle. Mutta D-asennolla ei vaihde nappaa päälle, mutta heti kun vetää pakko vaihteiden puolelle, alkaa vaihteet kytkeytyä, ja vaikka tässä vaiheessa laittaa D, niin vaihde pysyy päällä. Tosiaan maantielle autolla ei pääse, joten en tiedä montako vaihdetta kytkeytyy. En ole vikaa kummemmin tutkinut. Tuleeko mitään "helppoa" viak kohdetta mieleen. Olikos näissä vielä vaihdevivulta vaijeri laatikon kylkeen, jolla vaihteet valitaan vai onko jo täysin sähköllä? Pystyykö vaijeri olla väärin säädetty. Jossain oli, että jos D:llä ei kytkeydy, mutta pakko vaihteet toimii, on laatikko vikatilassa??
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
VM:n dieselin perässä on muistaakseni 44RE, se on sähköohjattu mutta hydrauliikalla toimiva. Vaihdekomennot menee vaijerilla ja throttle valve säätyy myös vaijerin välityksellä.
D päällä (jolloin manual valve on ns. perustilassa) on perusvaihde kolmonen, ja sähköohjaus governorin anturin ja solenoidin avulla hoitaa vaihteet kehiin linjapainetta moduloimalla. Parkki, pakki, vapaa, pakkoykkönen ja -kakkonen kytkeytyy kahvasta mekaanisesti ja sähkö ei niiden osalta tee oikeastaan yhtään mitään (toki ykköseltä kakkoselle vaihto menee osin sähkön ohjaamana). Jos auto ei lähde D- asennossa liikkeelle mutta pakkovaihteella kyllä niin jotain mekaanista vikaa melkeinpä täytyy olla. Governorin viat ei pitäisi estää autoa liikkumasta, jos governori on jollain tapaa viallinen niin yleensä loota on silloin kolmosella, OD saattaa toimia ja 1./2.- vaihteet saa kahvasta. Ykkösen yleensä vain paikallaan ollessa nopeasti vapaalta suoraan ykköselle vaihtaen. Mulle ei nyt suoralta kädeltä tule mieleen mikä tuon aiheuttaisi, ja nyt en totta puhuen jaksa plärätä FSM:ää läpi vikadiagnoosiin.. koitain muistaa katsoa myöhemmin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 694 | 26.07.2025 22:25 |
| Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit | jämtilaika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 13.11.2013 10:11 |
| jeep wj simpukka? | pikkujussi1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.02.2013 18:52 |
| Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! | Jeepp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 03.10.2012 20:34 |