![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tämäkin saatiin laitettua kisakuntoon jokunen tovi sitten. Autolla on tullut jonkun verran ajettua ja tuntuu toimivan hyvin. Nyt auto myynnissä uuden rojektin tieltä ![]()
__________________
Instagram: TemmiTiimiMotorsport Facebook: TemmiTiimi TemmiTiimi MotorSport |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mitä tukivarsia, jousia ja iskareita käytit tossa takapäässä?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
range roverin tukivarret ja alkuunsa oli farkku ladan jouset ja skyjacker iskarit. nykyään on nuo typpikepit takana
__________________
Instagram: TemmiTiimiMotorsport Facebook: TemmiTiimi TemmiTiimi MotorSport |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jaahas, josko jatkais tähän tarinointia kun tämä tuli mulle loppusyksystä, eli nykyään tää majailee Turun joukoissa.
Paljon on ollut puuhasteltavaa mm. löystyneiden ja tippuneiden ruuvien ym. kiristelyä, lisäilyä ja revenneiden hitsausten hitsuuta ym. kisavaurioiden tarkistelua ja niiden korjailua...autohan tuli mulle lähes suoraan suunnistuskauden päätyttyä. Jotain pieniä muutoksiakin olen puuhannut ja paljon olis kaikenlaista vielä mielessä mutta ei mitään radikaalia. Yhtä paikkaa aina kerralla koitan näpertää niin ei iske epätöivo kun ei kaikki ole purettuna. Aika huonosti tulee kuvia oteltua kun touhuu, mut jotain kuitenkin tullu otettua. Viimeisimpänä hommana etupään jarrulinjojen muutos, enää ei tule konehuoneesta molemmille etusille omia putkia, vaan yhdellä akselille ja siellä haaroitus. Hiacen, Landcruiserin ja Mersun letkuja käytin ja putket ite tehty. Tukivarren kylkeen tein tuollaisen "taskun" jossa kaikki akselin letkut ja j.putki säilyvät toivon mukaan ehjänä. Etunavat käytin auki ja vaihdoin napalukkoihin vesien tilalle vaseliinit, kasasin uusilla tiivisteillä ja laitoin laakereiden kiristykseen tuollaiset omasta mielestä ainakin paremmat systeemit, niin on sit sen osalta kivempi vaihdella murroksia kun pääsee ajelemaan kunnolla. Pinjonin stefan vaihdoin ja samalla huomasin että kardaanin liukua ei saa rasvattua ku puuttu se tulppa, sellaisen sorvailin niin saa liukuun rasvaa. Taka-akselille pitää myös vaihdella stefoja niin saa nekin öljyvuodot ainakin hetkeksi kuriin. Ovi"pahvit" tein muovista niin sietää vettä paremmin. Kaasuvaijerin lyhentelin ja sovelsin golfin tms. vaijerista. Jakoremmin vaihdoin, aika paljon mahtuu suota jakokopan sisälle mikä saa vähänkin ajetun remmin näyttämään siltä ettei olisi ikinä vaihdettu. Pumppuun veistelin uuden karan ja hiukan pitää vielä saadellä pumppua josko löytyis edes osa kadonneista tehoista, vai onko volkkarin kone oikeasti vaan laiska kuin mikä. Vannoutuneena toyota kuskina niin kova luotto volsun koneeseen et konepelti muuttui yliniskojen avautuvaksi. Takana on HJ.n kardaani jossa hiluxin laatikonpään nysä, siihen koitan soveltaa HJ.n nysän niin saa isomman nivelen siihenkin päähän. Huomenna pitää tutkia riittääkö hiluxin ulostulon laipassa tila isommalle reikäjaolle vai pitääkö soveltaa enemmän.
__________________
Harbor Cruisers |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nyt olis hiukan ajeltukin...ihan siihen asti kunnes murros antautui, noin puol tuntia kesti. No siihen saapunee lääkettä huomisen aikana.
Paljon tuli kaikenlaista tehtyä vuoden mittaan hitaalla tahdilla kun työt ja muut menot haittaa harrastamista täälläkin. Ei ollut edellisen omistajan mielestä ainakaan huonommaksi mennyt, mikäli oikein ymmärsin jokunen viikko aikaa. Ei ole pahemmin tänne tullu päiviteltyä tarinaa mut laitetaan pintaraapasuna parit kuvat nyt sentään. Kytkin tuli uusittua ja vauhtipyörä suoristettua kaiken varalta samalla kun kampuran takastefan vaihdoin. Etu kardaaniin vaihdoin liukuosan ja taka kardaaniin laatikon päähän muutin isomman ristikon hiluxin nivel pois hj tilalle. Johtotehtäviä tein runsaan puoleisesti. Jonkun verran muuttelin ja lisäsin "ominaisuuksia". Sekä tein mittäriston ja kytkin paneelit oman mielen mukaisiksi. Etu vinssille tein vaihteen vaihtovivun ni ei tarvii alle ryömiä. Takaosaston muutoksia, mm. snorkkelista luovuin ja laitoin ilmanputsarin hytin takaseinään. Koko komeuden maalaus alkuperäistä teemaa kunnioittaen. Ensimmäisen murheen ryynit. Ellei huomenna saapuvat roippeet kestä niin sit pitää keksiä kestävemmät akselit.
__________________
Harbor Cruisers |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nämä kun laittoi niin on kestänyt jo paljon pidemmälle kuin edelliset murrokset. Pakko se on uskoa että nivelilläkin on eroa ja että halvalla ei saa kuin... no murheita
![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nelilinkki tuli kesän mittaan rakenneltua takapäähän, tiedä sit tuliko parempi vai ei. Kuvia ei hommasta juurikaan tullu otettua.
Syksyn aikana tuli yksi pienimuotoinen kilpailu ajettua ja sen jälkeen talliin ajon yhteydessä pienen savumerkin jälkeen ei ole käyntiin enää lähtenyt. Mahdollisesti syöttöpumppu meni oljyhulluissa entiseksi kun muuten vaikuttaisi eri testailujen jälkeen kone olevan sen verran kunnossa että pitäisi kyllä käydä. Turbo tosin on entinen kun sen kautta öljyt imaisi. Nyt pitää jostain koittaa löytää land roverin pumppu, kun se olisi tiettävästi se paras vaihtoehto uudeksi.
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki sj410 offi projekti | Ruusulehto | Maasturiprojektit | 56 | 12.08.2016 18:46 |
H2 offi projekti, kevyesti eteeenpäin. | H2 | Maasturiprojektit | 18 | 02.03.2008 22:28 |
--|| Lada Niva -78 Offi projekti ||-- | Nipa | Maasturiprojektit | 109 | 08.08.2007 21:50 |
M hilux offi projekti | O/M/V Muut | 9 | 16.10.2004 20:15 | |
M:suzuki 413 offi projekti | O/M/V Muut | 5 | 27.09.2004 06:53 |