![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kiitos kaikille vastanneille, mutta niin ku automyyjätkin, täällä luullaan ja arvellaan. Tietoa ei tunnu löytyvän. Älkää missään nimessä ottako itseenne, tietoa vain kaipailen. Ja kaikki vastaukset ovat eteenpäin. Itse yhden Jimnyn neljällä voltilla ja kierteellä tuhonneena, kaipaan tietoa, jotta ostanko toisen. Lada Nivan tekniikka oli ihan OK, mutta siinä oli niin helvetisti vikoja (uudessa). Jimnyssä ei muuta, kuin se peräveto liukkaalla. Ja hieman se keskitasauspyörästön puuttuminen, eli tönkkö neliveto. Jos mielenkiintoa riittää, ni kirjoitelkaa ihmeessä. Jopa luuloista ja arveluista. Autokauppiaille toivoisin lisää koulutusta myytävistä autoista. Ala on toki monipuolinen.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Senkö takia muuttui edellinen Jimny rusinaksi?
__________________
-Pauli- |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Jep, siksi tuli Jimnystä rusina. Kuiva asfaltti, silta yli veden, pieni mutka ja töyssy, mustaa jäätä, ja silmänräpäyksessä lepikkoon. Onneksi kori kesti kaiken.
Neliveto ja nastat olis varmaan estäneet. Kitkojen kuviot oli hyvät, mutta 8 vuotta vanha kumi oli jo kovaa. Ostikohan joku palstalainen Jimnyn ? Oli kova huutokauppa vakuutusvarikolla. Sai todella hyvän koneen ja tekniikan. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Tuskin tuollaisessa tilanteessa pelastaa mikään ajonvakautus järjestelmä
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tokkopa.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Hetken aikaa kun odottelet niin pääset ite testaamaan kuinka toimii..
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Minkäs tilasit?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Onko uudessakin "tönkköneliveto" Ei siinä mikään ajonvakautus voi silloin nelivedolla KUNNOLLA toimia. Tulee mielenkiintoisia tilanteita kun ajonvakautus keksii jarrutella jotain rengasta ja jarruttava vaikutus menee jakoloovan läpi toisellekkin akselille. ![]() Eikä se ajonvakautus myöskään kumoa fysiikanlakeja. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Se ”tönkkö neliveto” on mielestäni Jimnyn huonoin puoli. Mutkissakin olisi pelkkä etuveto parempi.
Osaako joku kertoa, miksi Jimny ei ole kaksivetoisena etuveto. Olis noin lyhyellä akselivälillä mielestäni paljon parempi. Ja joo, en usko itsekään, että omassa volttitilanteessani olisi mikään auton ominaisuus auttanut. Paitsi juuri tuo, että olisi ollut etuvetoinen. Ohjekirjakin kieltää asfaltilla ajon nelivedolla. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
No laita nelivedolle, ota takakardaani irti ja kokeile onko parempi ajaa etuvedolla. Ei ole...
![]() Jos Jimny olisi etuvetoinen vajaavedolla, niin itse ajaisin kyllä sitten jollain muulla vehkeellä ainakin. Jos ei takatuuppari pysy hanskassa, niin sitten vaan jotain shittymaasturia katselemaan suosiolla.
__________________
-Pauli- |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Kesällä takavedossa ei ole mitään ongelmaa, liukkaalla kannattaa ajaa nelivedolla oli siellä lumen/jään alla asfalttia tai mitä tahansa. Itellä vielä four seasonit vuoden ympäri, jäällä pikkujännää jarrutuksissa.
__________________
kalusto: Jimny 2004 G13bb cabrio |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuohon Esson toteamukseen, niin silloin kun etu- takavetosten määrä vielä oli vielä Nykäsen mitalla "fifty sixty", niin enemmän ulosajoja taisi olla etuvetoisilla... Jimpat aavistuksen aliohjautuvia takafudulla kuivallakin, niin mitäpä ne olisivat sitten etuvetoisena märällä/oikeasti liukkailla? Kunnon pässejä puskemaan...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Etuveto on automailman paskin keksintö! Halvempi valmistaa ja vuosien saatossa myyty se ihmisille hyvänä ideana.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Miksi suurin osa autoista olisi etuvetoja jos se etuveto olisi niin huono..!? ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tai vaihtoehtoisesti opettele ajamaan.Se 20 vuotta mitä minulla on ollut ajokortti, niin sinä aikana kolme etuvetoa ja osin niiden kanssa samaan aikaan yhteensä 6 eri takavetoista tai nelivetoa mitkä saa takavedoksi. Kaikista paskimmat autot AINA talvella on olleet ne etuvedot ihan miltä vain kantilta katsottuna. Ihan idiootin keksintöjä jos minulta kysytään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Toisaalta tuossa sinäänsä vinha perä, jos Palex:in ehdottamaa kokeilet, niin tuskin ainakaan vähäänkään mutkaisemmalla tiellä liukkailla voltteihin tarvittavia nopeuksia ajat...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
|
#16
|
|||
|
|||
|
En usko, että olisi pyörillään kääntynyt selkä menosuuntaan, jos olisi
ollut neliveto kytkettynä. Tie nyt vaan oli pääosin kuivaa asfalttia, paitsi suntin sillan jälkeen oli mustaa jäätä. Jyrkkä alamäki, jonka jälkeen jyrkkä ylämäki. Pieni pomppu ja vähän oikealle käännöstä, niin silloin perä siirtyi eteen, ja joku pyöristä meni asfaltin ulkopuolelle. Neliveto, tai etuveto ei olisi sitä tehnyt. Kohta 50 vuotta erilaisia autoja ajaneena, ei kohdalleni ole sattunut yhtä ”herkkäperäistä” autoa, kuin Jimny. Oma mokani oli ne 8 vuotta kesät talvet ajetut kitkat, joissa ei ollut jäällä enää mitään pitoa. Säästin väärässä paikassa. Ja olis mun tietysti pitänyt ottaa ne suntin sääolot huomioon, siellä on usein mustaa jäätä. Ja joo, nauratti se minuakin. Heti kun pääsin romusta ehjänä ulos ! |
|
#17
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja silläkin pysyy kyllä tiellä.
__________________
-Pauli- |
|
#18
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kyllä sillä ehkä pääsee eteenpäin ja pysyy jopa tiellä mutta ajonopeudet on pidettävä erittäin maltillisina.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#19
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| PäHäMa Mudventures 2019 (21 - 27.10.2019) | mikjus | Tapahtumat | 52 | 20.11.2019 09:29 |
| Eurotrial 2019 Suomi (9-11.8.2019) | sirP | Tapahtumat | 76 | 17.08.2019 18:20 |
| PäHäMa - Ladoga Trophy 2019 (8-16.6.2019)? | mikjus | Tapahtumat | 6 | 04.07.2019 10:40 |
| HJ 2019 | hj 60/61 | Chit-Chat | 0 | 20.06.2019 21:11 |
| Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" | JER81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.09.2009 21:01 |