Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.08.2019, 22:00
kom4 kom4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.10.17
Sijainti: Vuorela
Viestit: 13
Perusasetus

Pari viikkonen pyörähtänyt nätisti tallilla. Pari tuntia ennen työvuoroa ja tällä viikolla pari tuntia lisää töitten jälkeen. Rupee ukosta olemaan mehut puristeltu. Vaan ei vielä voi hyytyä. 14pv kun loppuu käyttiksestä leima ja 12pv kun pitäisi olla airsotaa harrastamassa tällä.

Valoa tunnelissa kuitenkin. Peltiosat lähes tulkoon hepattuna, vielä puuttuu takakulman korjaus palat sekä takatilan ja ohjaamon pohjan yhdistävä pelti. Josko sitä huomenna saisi ne tehtyä sekä hitsattua jo hepatut saumat loppuun niin pääsisi maalia ruiskimaan ja sen jälkeen loppu niputus.

Takatilasta löytyi jo nähtyjä korjausratkaisuja ja pari ennen näkemätöntäkin.


Vastakkaisella puolella jatkuu sama linja


Takapalkista en edes kehannut ottaa kuvaa kun olisi joko kamera, puhelin tai viimeistään tietokone sulanut. Jo näytetyt kuvat kuitenkin antaa osviittaa mitä sieltä löytyi.

Päivän päätteeksi näytti koko projekti tosi lohduttomalta, niin myös asentaja


Ei muuta kuin uutta runkoa rakentamaan lavalle.


Sitten hieman luovuutta työkalujen kanssa ja kohtuu siistit kantit aikaseks. (työkaluina vasara, 8mm rst tanko ja puupölkky)




Tässä vaiheessa työnteko loppui kuin seinään kun lähes kaiken nähnyt ja pitempään kuin allekirjottautunut elänyt MAGin suutin sanoi sopimuksen irti.

Kotopihassa autopaikalla on melkoinen diesel lammikko, kuten myös tallilla. Pienen taistelun irroituksen kanssa ja teräsharjan heiluttelun jälkeen löytyi syykin.


Meinasin ensin, että lyön vain nopeasti päälle uudet laput, mutta meni rälläköinniksi ja silti laitoin nopeat korjaus laput päälle. Parempi se on kuin ennen, mutta ruma se silti on. Piiloonhan se onneks jää

Tämän reissun loppuajan pyhitin moottorin kasaamiseen ja yleiseen ahdistukseen.

Tänään sain pari kaveria tallille mukaan, kerkesin itse oikomaan hieman kylkiä ja tekemään lisää moottorin sähköjä, pa linjoja ja muuta yleishyödytöntä, saatiin myös takatilan lattia paikalleen pienen suunnittelun, taistelun ja luovuuden jälkeen.

2mm sinkitty pelti ei ole mitään mukavaa työstettävää, mutta pienellä budjetilla ja kireällä aikataululla ei muutakaan löytynyt.

Lauantaina hitsaamaan palat paikalleen ja toivottavasti sunnuntaina ennen yövuoroa kerkeisi suihkimaan jonkin maalin pohjaan. Kiire tulee, mutta ei voi mitään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.08.2019, 04:03
kom4 kom4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.10.17
Sijainti: Vuorela
Viestit: 13
Perusasetus

Se ois taas yks yövuoro vietetty tallilla. Viitisen tuntia jaksoi touhuta ennenkuin rupes ukosta loppumaan veto ja kärsivällisyys.

3tuntia kaikkineen meni takalattian hitsauksessa ja pellin kanttauksessa. Työkalut ovat kuin suoraan ghetosta. Työn jälki ei aivan mitä piti, mutta kelvannee tähän hätään. Kuvissa huomaa hyvin pientä kehityksen esiastetta sekä sen, että myös pari kaveria käynyt harjoittelemassa peltihommia.



Kanttikoneena toimi tänään takapalkkiin hitsattu C-profiili


Takakulmista tuli omasta mielestä kohtuulliset. Hirveämmätkin ne ois voinu olla



Koko komeus jossa näkyy ruostehommien laajuus.. "Korjaan vain pienen reiän"


Sais vaan nyt äkisti tehtyä valmiiks niin saisi tuon valkoisen surmanloukunkin liikenteeseen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.08.2019, 23:12
kom4 kom4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.10.17
Sijainti: Vuorela
Viestit: 13
Perusasetus

Yöviikko ja tallilla joka päivä heti heräämisen jälkeen. Rupee pikkuhiljaa hommat vähenemään. Josko se jo viikonlopuks hörähtäs ja vois ajaa tallista pihalle.

Luukut käytettiin kiinni ja todettiin vielä sopiviksi, ei ole sateessa kutistuneet.



Pakoputki ei nyt ihan toiveiden mukainen ole, mutta saanee kelvata kun on tuota tilaa sen verran ahtaasti toteuttaa tuplaputkia ilman, että tulee runkolinjan alapuolelle. Nytten ulostulo rungon ja korin välistä heti oven takaa


Lopuksi saatiin musta väri pintaan ja pohjaan. Ei ihan PU-maalia raaskinut hommata kun paikallinen maaliliike ilmoitti hintansa. Valikoitui sitten wanhakunnon peltikatto maali. Kokemuksien perusteella sekin ihan toimiva, nytten olisi tarkoitus kuitenkin vielä massat vetää päälle niin ei senkään vähää rupea pykimään. Sierran pohjassa ollut 5v peltikattomaali eikä oo mihinkään haihtunut
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.08.2019, 15:31
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.523
Perusasetus

Hyvin se etenee kun jaksaa pajottaa, tsemppiä!

Pakoputkista senverran että omassa ainakin mahtuu runkolinjan yläpuolelle kokonaisuudessaan 2½" tuplaputket pönttöineen. Jakolaatikon (203) kohdalla ahtainta muttei mahdotonta.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.08.2019, 17:29
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Jummi mitä sinnikkyyttä! Moni olisi jo rasvaillut köyttä, tahi vetänyt savut korvaan.

Peukku.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.08.2019, 13:05
kom4 kom4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.10.17
Sijainti: Vuorela
Viestit: 13
Perusasetus

Kiitos tsempeistä ! Mukava nähdä, että projektointi aiheuttaa mielenkiintoa, mukavasti piristää pajotusintoa.

Pari viikkonen pyörähti nätisti kyllä tallilla. Nyt rupeaa olemaan jo voiton puolella, siirtokilvillä käytiin Padasjoella vähän airsoftia pelaamassa. Vielä olisi pientä sipistelyä ja sisustan läjääminen. Huomenna jos kerkeisi ja ennättäisi käymään leimakonttorilla hakemassa vikalistan.

Viime viikon alussa oli touhukasta kun lähtöön oli enää vain 3 päivää eikä auto ollut käynnissä saati väreissäkään.


Pikaiset suojaukset ja samana iltana sitten päästiin vetämään 6014 väri pintaan. Suoraan NATOn ylijäämä varastosta.


Pari tuntia myöhemmin jo rupesi näyttämään ihan autolta

Seuraavana päivänä sitten jälleen tallille ja saatiin auto pitkällisen taistelun jälkeen käyntiin. Oli imassut hieman ilmoja väliin kun PA-linja käytettiin auki ja uusittiin. Usko meinasi loppua kun jo kertaalleen täydet akut saatiin sahattua tyhjäksi.

Tässä vaiheessa rupesi jo epäusko olemaan vahvasti läsnä kun lähtöön oli enää 2päivää aikaa ja auto oli ylemmän kuvan mallilla. Vielä olisi hitosti sähkötöitä, listojen ja valojen asennusta, penkkien asennus, takalaudan asennus, airsoft varusteiden rakentaminen ja asennus.

Kuitenkin alustavan lähtöpäivän illalla saatiin auto jo miltei läjään ja samalla myös varmistus, että torstaina päästäisiin lähtemään.


Torstai-iltana päästiinkin siirtokilpien kanssa lähtemään ja Kuopio-Padasjoki matkalla ihmeteltiin vitummoista tärinää. Vaihdelaatikko oli unohtunut kiristää ja oli enää vain yhdellä pultilla kiinni. Onneksi ovien pultit kävi paikalleen.

Perille kuitenkin päästiin ja saatiin auto uudelleen taistelukuntoon.


Auto toimi muuten kuin unelma kunnes saatiin sitten erkkatehtävä ja noutaa omat tiedustelujoukot hevonkuusen perseestä ja saatiin lupa käyttää myös kartassa näkyviä ja näkymättömiä polkuja. Vituikshan se meni kun ei rohkeus riittänyt, auto kyllä kulki vanhalla moto-uralla paremmin kuin uskoinkaan.


Usko loppui ja rupesin autoa kääntämään uralla ja tietenkinhän se istahti kannon nokkaan. Akselin ja raidetangon väliin kanto, vinssattiin irti eikä huomattu kyseistä kantoa. Takaisin ajomatkalla auto meni omia polkujaan ja kuskista tuli matkustaja useaankin otteeseen.


Päivänvalo toi esiin yön tuhot. Kiitos pelastavalle enkelille joka kävi kaivamassa meidät uralta ja urhoollisesti tuli vielä seuraavana päivänä oikomaan raidetankoa. Kusessa oltais oltu ilman kanssa offarin apua.


Auto kuitenkin saatiin jälleen parin tunnin oikomisen jälkeen taistelukuntoon ja mähistiinkin pariin otteeseen ihan kunnolla, rupes jo airsoft tuntumaan sodalta kun kolonnassa kulki, räjähdyksiä ja savua joka prkleen paikassa.

Paluumatka kuitenkin osoitti, että napalukot jumissa. Kauhea kirskuminen etunavoista, neliveto varmaan oli koko matkan päällä kun ei yrittänytkään vapauttaa napoja vaan välillä jäi korisemaan, rohisemaan ja kolisemaan. Josko ne tällä viikolla kerkeisi avata, käyttää nyt ensin vikalistalla ja kahtoa mitä kaikkea sitä joutuu vielä tekemään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.08.2019, 13:27
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.523
Perusasetus

Hieno väri! näköjään sama auto kun FB puolella tuota raidetankoa ihmeteltiin. No hyvä että saitte sen taas ajokuntoon ja nyt varmaan on taas mukavampi rakennella kun välillä pääs ajamaankin!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
blazer, chevrolet, chevy, ruoste


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron elvytys elhapero Maasturiprojektit 28 23.07.2015 10:43
hj 60 elvytys savustin Tekniikka & Jutustelu 3 02.11.2013 16:29
Tulostimen elvytys? Arpe Chit-Chat 13 18.02.2013 23:54
PIKKUMUSTAN ELVYTYS offipete Maasturiprojektit 36 27.04.2008 19:43
Löpöpytyn elvytys JiiPee Chit-Chat 0 01.04.2008 11:09


Sivu luotu: 10:30 (GMT +2).