![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuskin se vetarin pää sinne pinioniin ylettyy, taitaa ylettyä tasauspyörästön väliakseliin. Sinne se saakin osua, se on se mikä rajoittaa sisäänliikettä...
__________________
Killing time is not murder |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eikun nimenomaan tasauspyörästön väliakseliin. Eli ilmeisesti ihan puhas laakerivika. Tasauspyörästön hammaskosketusta on päässy vähän väljemmäksi hajonneella puolella kun ehjällä puolella mutta se säädetään eri shimmillä kun laakerin välys. Sen verran mittoja sain napsittua että shimmit näyttäs saavan ihan paikalliselta kauppiaalta hyllystä tai tilaamalla.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Miten ihmeessä lautaspyörän kosketus säädetään eri shimmeillä kun laakerien shimmaus? En ole vielä eläessäni nähnyt sellaista akselia missä lautaspyörälle olisi omat shimmit, vaan poskilaakereiden shimmit säätää koko tasauspyörästön murikan sijaintia sivusuunnassa, ja lisäämällä ylimääräiset ohuet shimmit vielä väliin saadaan laakereille vaadittu esijännitys.
Tai sitten jos ei ole shimmit, niin on kierrettävät säätörullat, jotka käytännössä tekee saman asian kuin poskilaakereiden shimmit. Kuva olisi kiva..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kuvassa oranssilla shimmilla säädetään lautaspyörä joo. Ja vihreällä tasauspyörästön? hammaskosketus joka nyt väljän laakerin puolella on kulunut ehjää puolta väljemmäksi. Jotenki ei käy järkeen että tuo vetarin tumppi heiluu monta milliä päittäin ja hakkaa tuonne keskiakseliin kun pitempi keppi on paikallaan niinku valettu.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Toi vihreällä merkitty on tasauspyörän poskirattaan taakse tulevat painelevyt (oikestaan ne on vain väliprikkoja), ne ei osallistu shimmaukseen mitenkään... Painelyvyillä saadaan rattaan ja carrierin välinen pinta-ala tuplattua...
__________________
Killing time is not murder |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Okei. Niitäkin kun on kympin heitolla marmorilta saatavana. No perä onneks menossa laittoon lähinnä tämän tutkimisen ajatus oli että saako tuota poskilaakerin shimmiä paikallisista liikkeistä vai pitääkö rueta marmorin kautta tilaamaan toiseltapuolelta maapalloa.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mulla runnerista lyhyempi akseli yltää keskitappiin,mutta kun irrotin akselin sen rattaassa ainakin 1mm sivuttais välys,minkälainen laakerointi ja välys saa olla,tilasin jo akselilla olevan neulalaakerin mutta rattaan välys huolettaa puranko? alun purin sen takia kun akselin ulkopäässä ainakin 5mm välys ja steva vuoto.
Viimeksi muokannut myllykoski : 27.04.2020 06:18 |
![]() |
Luokat |
etuperä, hiace, hilux, välys |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Toyota 5.29 LC välitys, Hiace 4.88 , 5.29 etuperän, Dana 30 välityksiä | proffa100 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.02.2016 11:39 |
Ostettu Hilux ln110 etuperän sisälmykset | vk4wd | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 18.09.2013 07:47 |
4WD hiace etuperän välitys? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 08.01.2010 20:18 |
Hilux ln 110 etuperän räjäytys | Hharri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 10.05.2006 14:53 |
o:hilux-87 etuperän välitykset | suzka | O/M/V Muut | 9 | 28.02.2005 14:43 |