Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2019, 09:51
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 933
Perusasetus

Miulla on service manual minarcmigille, laita sposti niin pistän sinne.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.07.2019, 21:47
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Otin moottorin irti ja puhaltelin paineilmalla sisään. Nyt se pyörii tasaisesti, mutta langan nopeutta mitatessa näyttäisi huiput olevan hukassa. 1m/min näyttäisi olevan lähellä oikeaa, mutta 10m/min tulee noin 2 - 2.5 kertaa pidempi lanka kuin 1m/min.

Täytyy huomenna katella pulssia oskilloskoopilla tarkemmin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.07.2019, 11:48
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Moottorin pitäisi toimia 24 voltilla (huollon mukaan) ja nopeutta säädetään pulssinleveydellä. Tämä tieto olikin ei EVO mallille ja mulla on EVO. Eipä tullu puhelimessa mainittua EVO:sta mitään.


Hiljaisimman nopeudella huipusta huippuun 36 V.


Nopeimmalla nopeudella (muistaakseni) huipusta huippuun 39,20 V.

Pulssin leveyksissä on eroa, mutta oletin sen olevan enemmän.

Eihän tuo säädä nopeutta lennosta heti syttymisen jälkeen? Ei ole tullu ikinä kokeiltua kylmiltään miten kovaa lankaa tulee suuremmilla nopeuksilla.

Yhden ohjainkortin mittapisteen jännite on vähän korkeampi, mitä manuaali antaa ymmärtää. Eli pitäisi olla 27 V, mutta onkin noin 28,5 V.

Viimeksi muokannut GaryRock : 16.07.2019 12:33
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.07.2019, 15:50
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Moottorin pitäisi toimia 24 voltilla (huollon mukaan) ja nopeutta säädetään pulssinleveydellä. Tämä tieto olikin ei EVO mallille ja mulla on EVO. Eipä tullu puhelimessa mainittua EVO:sta mitään.


Hiljaisimman nopeudella huipusta huippuun 36 V.


Nopeimmalla nopeudella (muistaakseni) huipusta huippuun 39,20 V.

Pulssin leveyksissä on eroa, mutta oletin sen olevan enemmän.

Eihän tuo säädä nopeutta lennosta heti syttymisen jälkeen? Ei ole tullu ikinä kokeiltua kylmiltään miten kovaa lankaa tulee suuremmilla nopeuksilla.

Yhden ohjainkortin mittapisteen jännite on vähän korkeampi, mitä manuaali antaa ymmärtää. Eli pitäisi olla 27 V, mutta onkin noin 28,5 V.
Täytyy huomenna tuota töissä hieman tutkiskella ja konsultoida viisaampia, mutta pikaisella vilkaisulla tuo yli 30 V vaikuttaa liian isolta. Tosin muistelisin että tuossa on jotain mittausta myös mukana, jolloin moottori pyörii ns. "vapaana" hyvin pienen hetken jännitteen mittausta varten ja tuon perusteella säätelee nopeutta. Eli tuon moottorin plussan ja GND:n välistä voisi saada mitattua skoopilla sen jännitteen paremmin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.07.2019, 16:58
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Pistin sen kasaan ja vien huoltoon kustannusarviota varten, jonka saatan saada ilmaiseksi, koska laite on niin vähän käytetty. Toivottavasti itse korjaukseenkin saa jotain kompensaatiota Kempiltä.
Moottorin putsauksen jälkeen se kuitenkin pyöri paremmin ja hitsaus onnistuu pienemmillä nopeuksilla, kun pikaisesti kokeilin. Suuremmilla nopeuksilla tulos on samaa kuin pienelläkin, raja menee jossain 3-4m/min paikkeilla. Sen jälkeen nopeus ei kasva.

Ohjainkortti on vain 300e ALV 0%. Toivottavasti se ei ole hajalla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.07.2019, 09:41
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Moottori oli rikki ja mun vastuulle jäi työt (jotka olisin voinu tehdä itekkin). Kemppi tuli moottorin verran vastaan.
Aika nopeasti se moottori siitä meni ja melko suolasen hintainenkin.

Pistää mietityttämään merkin vaihtoa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.07.2019, 12:23
patrik:n Avatar
patrik patrik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.16
Sijainti: sodankylä
Viestit: 179
Perusasetus

Paljonko kustansi moottori?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.07.2019, 19:40
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Moottori oli rikki ja mun vastuulle jäi työt (jotka olisin voinu tehdä itekkin). Kemppi tuli moottorin verran vastaan.
Aika nopeasti se moottori siitä meni ja melko suolasen hintainenkin.

Pistää mietityttämään merkin vaihtoa.

jos yhtää lohduttaa niin sulle sattunu maanantai kappale, mulla duunissa 2kpl yleishuorana ja toinen henk,koht kone jo menossa. kestäneet todella paljon.

ja mihkäs meinaat vaihtaa 😂 kemppi sentää suomes eikä kiinas tehty
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Kemppi minarcmig Jesmender O/M/V Muut 5 28.07.2019 06:52
Myyty Kemppi Minarcmig EVO 200 jabe O/M/V Muut 1 17.01.2019 10:38
Ostettu kemppi minarcmig lepoantti O/M/V Muut 0 18.12.2016 18:58
Kemppi 163s langansyöttö ongelma kimble7 Tekniikka & Jutustelu 7 12.02.2013 09:52
Ostettu Kemppi MinarcMig 180 -MaTTi- O/M/V Muut 15 24.01.2011 19:21


Sivu luotu: 00:08 (GMT +2).