Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.07.2019, 19:10
G13b G13b ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.16
Sijainti: Espoo, Suomi
Viestit: 143
Perusasetus

Väliaikaraporttia jimpan tunnetusta woblauksesta, vaihdoin orkkis kolmipuolaisten aluvanteiden tilalle Tyrex-teräsvanteet.

Tilanne jatkui samanlaisena, woblaus vaihtelee huomattavasti pyörien irroituksen ja kiinnityksen jälkeen.

Olen hakenut edullisinta asetelmaa vaihtamalla etupyörien kiinnitystä suhteessa pyöränpultteihin, siis merkkaamalla yhden pultin ja kokeilemalla siihen aina eri vanteenreikää.

Näin on löytynyt lähes woblaamaton asetelma, tietysti kiristykset aina mahdollisimman tasaisesti.

__________________
kalusto: Jimny 2004 G13bb cabrio
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.07.2019, 13:55
SKL SKL ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.07.19
Sijainti: Kajaani
Viestit: 1
Perusasetus

Heips kaikille. Offikuume puraisi ja kiinnostaisi rakentaa itsellekin auto. Tämmönen Jimny kiinnostaisi painon, näppärän koon ja kohtalaisen vähäisen ruosteen puolesta. Haaveissa olisi peli 90% metsäkäyttöön, mutta pitäisi kuitenkin olla kilpipeli että voisi pieniä siirtymiä ajaa tielläkin.

Varustusta pitäisi saada alustan korotus, isommat renkaat (meneekö 33" lokasuojia silppuamalla?), tiuhat välitykset, vinssi ja panssarointi. Niillä luullakseni pitäisi päästä jo hyvin alkuun. Jimnyn omaan jakolaatikkoon ei taida saada kovinkaan tiheitä välityksiä, niin ilmeisesti pitäisi swapata joku vanhemman suitsan jakis sinne?
Takaperään näyttää löytyvän monenlaisia lukkoja mutta keulaan ei niinkään. Nettiautossa on maastokäyttöön varustettu Jimny jossa on myynti-ilmoituksen mukaan tojotan akselit. Onko alkuperäiset liian heikot vai eikö niihin saa kunnollisia lukkoja?
1.3 koneellakin ilmeisesti pärjää jos vain välitykset on riittävän tiheät. Siinä nettiauton yksilössä ilmeisesti oli joku henkilömallin 1600 kone.

Kaipaisinkin nyt vähän mielipiteitä vielä että kuulostaako teidän korvaan siltä että Jimny olisi minulle sopiva aihio harrastuksen aloitukseen vai olisiko joku toinen auto parempi? Lähtökohtaisesti vihaan ruostetta sydämeni kyllyydestä joten vähän vierastan noita 80-luvun alkupuolen Toyotia ym vanhempia pelejä, ellei sitten sattuisi vastaan joku valmiiksi läpikäyty peli. Nämä Jimnyt ainakin mitä meillä korjaamolla välillä käy näyttäisi olevan melko ruosteettomia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.07.2019, 16:53
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SKL Näytä viesti
Varustusta pitäisi saada alustan korotus, isommat renkaat (meneekö 33" lokasuojia silppuamalla?)
Menee, mutta täytyy melko rohkeilla otteilla silputa. Itsellä 75mm korotus ja lokarit avarrettu. Mahtuu 33" renkaat just ja just olemaan, kun pitää kallistuksenvakaajan paikoillaan, niin rajoittaa hiukan sisäänjoustoa etupäässä. 31" renkaat on myös ihan hyvä vaihtoehto ja pääsee vähän helpommalla.

Lainaus:
tiuhat välitykset, vinssi ja panssarointi. Niillä luullakseni pitäisi päästä jo hyvin alkuun. Jimnyn omaan jakolaatikkoon ei taida saada kovinkaan tiheitä välityksiä, niin ilmeisesti pitäisi swapata joku vanhemman suitsan jakis sinne?
Välitykset ehdottomasti se ensimmäinen modifikaatio, ennen kuin metsään lähtee. Samurain jakolaatikko on tosiaan se paras vaihtoehto. Mieluiten ulkomaanversio missä ei ole kardaanikäsijarrua, niin helpottaa asennussarjan mukana tulevan nopeusmittariadapterikehän asennusta.

Lainaus:
Takaperään näyttää löytyvän monenlaisia lukkoja mutta keulaan ei niinkään. Nettiautossa on maastokäyttöön varustettu Jimny jossa on myynti-ilmoituksen mukaan tojotan akselit. Onko alkuperäiset liian heikot vai eikö niihin saa kunnollisia lukkoja?
Kyllä löytyy paineilmalukkoa molempiin päihin. Jimnyn omat akselit eivät ole mitkään supervahvat, etenkään etuakseli lukon kanssa ja isoilla renkailla, joten siksi on parempi vaihtaa vahvemmat akselit. Tosin nykyään saa jo Longfieldin sun muiden chromovetareita ja murroksia, että ehkä niillä saa etuakselinkin jo riittävän kestäväksi lukonkin kanssa...

Lainaus:
1.3 koneellakin ilmeisesti pärjää jos vain välitykset on riittävän tiheät. Siinä nettiauton yksilössä ilmeisesti oli joku henkilömallin 1600 kone.
Tonnikolmesatanen on ihan kohtuupirteäkin jopa Jimnyn keulalla, joten ei eteneminen siitä jää kiinni maastossa (eikä maastoajo muutenkaan ole tehoa vaativa laji, muuta kuin suht harvoissa tilanteissa). Välitykset tihentävät pitkääkin puolta, joten kadullakin liikkuu ihan näppärästi isommillakin renkailla. Ei tietty oikein enään sen jälkeen mikään moottoritiepeli luonnollisesti.

Lainaus:
Kaipaisinkin nyt vähän mielipiteitä vielä että kuulostaako teidän korvaan siltä että Jimny olisi minulle sopiva aihio harrastuksen aloitukseen vai olisiko joku toinen auto parempi? Lähtökohtaisesti vihaan ruostetta sydämeni kyllyydestä joten vähän vierastan noita 80-luvun alkupuolen Toyotia ym vanhempia pelejä, ellei sitten sattuisi vastaan joku valmiiksi läpikäyty peli. Nämä Jimnyt ainakin mitä meillä korjaamolla välillä käy näyttäisi olevan melko ruosteettomia.
Suzuki on ehdottomasti hyvä aihio aloittaa harrastus ja mitä sitä parasta vaihtamaan, vaikka pidempäänkin harrastelis...

Ruostetta näissäkin kyllä rupeaa jo olemaan jonkun verran, että kannattaa ainakin takakontin lattiaa ja työkalusyvennystä syynäillä tarkkaan, sekä etenkin neljän takimmaisen korin kiinnityksen seutua(takanurkat ja takarenkaiden etupuolella), koska niistä voi löytyä jo ihan reippaastikin mätävikaa.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.08.2019, 08:16
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 933
Perusasetus

Vaihdoin tuossa vkloppuna viimeinkin pitkään hyllyssä seisoneen taka äänenvaimentimen. Vaan sehän olikin pyöreä, ei ovaali. Meni kyllä paikalleen ja kannattimet on oikeilla kohdin, mutta kolisee yhtään kuoppaisemmalla tiellä runkoon ja takapuskurin muoveihin.
Ollut hyllyssä niin pitkään etten muista mistä hankin, nimark tai motonet veikkaisin. Onko tuo pyöreä jostain uudemmasta jimnystä vai mistä, 02 vuoden autossa se on ovaali ollut aiemmin.?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.08.2019, 18:04
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude Näytä viesti
Vaihdoin tuossa vkloppuna viimeinkin pitkään hyllyssä seisoneen taka äänenvaimentimen. Vaan sehän olikin pyöreä, ei ovaali. Meni kyllä paikalleen ja kannattimet on oikeilla kohdin, mutta kolisee yhtään kuoppaisemmalla tiellä runkoon ja takapuskurin muoveihin.
Ollut hyllyssä niin pitkään etten muista mistä hankin, nimark tai motonet veikkaisin. Onko tuo pyöreä jostain uudemmasta jimnystä vai mistä, 02 vuoden autossa se on ovaali ollut aiemmin.?
No oovaali se orginelli ainaki -08 ja -14 on, mutta liekö tuo sinun hyllytyksesi jokin "tarvikkeen tarvike"?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.08.2019, 17:42
G13b G13b ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.16
Sijainti: Espoo, Suomi
Viestit: 143
Perusasetus

Tänään vaihdettiin nokkahihna kun tuli vuodet täyteen. Ajossa täysin normaalin tuntuinen mutta tyhjäkäynti jää aluksi varsin korkealle n. 1600-1700rpm, laskee kymmenen sekunnin kuluttua 900-1000rpm, ennen hihnanvaihtoa oli huomattavan matala 600-700, ajatellut tämän johtuneen siitä kun nokiventtiili ei toimi.

Pajalla arvelivat jaon kuitenkin olevan oikein ja joutokäynnin asettuvan kunhan autolla vähän ajaa, hakee asetuksia? Onko tämmöseen ajatusta. Kone siis yhdellä nokalla 16v G13bb.
__________________
kalusto: Jimny 2004 G13bb cabrio

Viimeksi muokannut G13b : 23.08.2019 18:38
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.08.2019, 15:15
willys66:n Avatar
willys66 willys66 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Espoo,Finland
Viestit: 45
Perusasetus

Mistä löytäisin tiedon,siis typpimerkin vaihdelaatikolle,joka on asennettu Jimnyn jossa M13A kone?itselläni on koneena G13BB ja kun ajatuksena olisi ehkä vaihtaa konetta M16A, ja G13BB vaihdelaatikko ei sovi yhteen?
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
jimny, jutustelua, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty suzuki jimny Pönde O/M/V Ajoneuvot 10 19.05.2013 09:53
Myyty Suzuki Jimny Smäkä O/M/V Ajoneuvot 1 14.06.2012 08:17
Ostetaan Suzuki Jimny ahola O/M/V Ajoneuvot 0 30.01.2012 20:26
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" JER81 O/M/V Ajoneuvot 2 16.09.2009 21:01
M: Suzuki Jimny raw O/M/V Ajoneuvot 0 04.04.2008 11:07


Sivu luotu: 18:10 (GMT +2).