![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mainion näköinen kampe! tuosta ei varmaan auton hytti paljoa pienene! ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
En oo timangilla ajanut, mutta tämä ohjaamo on varsin klaustrofobinen
![]() Etsiskelty kadonneita ilmanvaihtolaitteen säätöjä. Melkeen jokainen lanka oli enempi tai vähempi mutkalla tai jumissa. Hana pitäisi taikoa jostain, niin saisi myös lämpötilan säädön toimimaan. Startin maajohto oli vähän väljästi kiinni, tämä lähti ihan vetämällä irti. Laitoin myös kiinalaisen 16€ autoradion kiinni. Katsotaan, onko akku tyhjä aamulla ![]() Akun puolella sähköjen parantelu toistaiseksi valmis, nyt jopa starttaa suht iloisesti ![]() Valmiina huomiseen koitokseen, eli ensimmäiseen katsastus yritykseen ![]()
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vaikeuksien kautta voittoon, leima tuli toisella yrittämällä.
Ensimmäinen yritys kaatui muutamaankin juttuun; -Päästöihin -Ruosteeseen -Huonoihin renkaisiin -Voimansiirrosta kuuluvaan ääneen (korjauskehotus) -Puuttuvaan puskuriin (korjauskehotus) Päästöt oli loppujen lopuksi ihan helppo juttu, ei vain taas tullut mieleen tarkistaa PCV-venttiilin toimimattomuutta, jonka toimintahäiriö nostaa HC:n tappiin. Venttiilin tulppaus ja taas rokkaa, päästöt putosi ~1000 --> ~200 Ruostehommista toinen oli ihan aiheesta ja toinen ehkäpä vähemmän aiheesta, ensimmäinen oli taka-akselin etummaisen jousenkorvan ruostevaurio. Oli pikkurillin mentävä reikä yhdellä sivulla. Toinen taas oli lavan tukirakenteessa. Pystypalkin alareunassa oli vaus veden poistoa varten ja tämä tulkittiin ruostevaurioksi. No vähän putsausta ja laput molempiin. Takarenkaiksi oli ensimmäisellä yrittämällä jäänyt renkaat, jotka LaaLaa oli katsonut kasoistaan keväällä, jotta sain ajettua auton kotiin. Eturenkaat olin vaihtanut, mutta taakse jätin ne, joita ei voinut enää kutsua mustiksi ja pyöreiksi. Oma vika siis ![]() Voimansiirrosta kuuluvaan ääneen ei voi muuta sanoa kuin, ohhoh. Koitin kyllä selittää, miten Spartan-palalukko toimii, mutta ei se auttanut... Jälkinäytöllä toinen katsuri katsoi ja tämä poistui listalta. Puskuri puuttuu, no puuttuu se vieläkin ![]() Uusintanäytön jälkeen sovittelin noita 33" mutikoita alle. Ei mahtunut ihan riittävän hyvin, joten laitoin alle sitten valkuaisen 31" STT PROt Vähäsen tarvitsee kyllä hieroa kaaria auki, että mahtuu. Helmapalkin kohdalta kaikkein ahtain Tuli vasta leimatulle autolle hyvä paikka koeponnistaa etenemiskykyä. Käytiin Jeeppikerhon kesätreffeillä broidin ja kaverin kanssa ![]() Vähän epäilin tuon vinssin iskukykyä, mutta pääsi sitäkin sitten toden teolla testaamaan, kun lauantain ajopätkällä löytyi apua kaipaavia. Maasto oli melko kuivaa, mutta kummasti kovan oloinen ojanpohja tuon JK:n alla muuttuu pehmeäksi. Ja se lavasuzukin etenemiskyky tuli ponnistettua viimeistään tässä mäessä. Olisi kyllä ollut tekemätön paikka lyhyellä akselivälillä. Toki etulukko olisi helpottanut, mutta nousi se lopulta näinkin. Nousu tuntui sen verta hurjalta, että hetken aikaa tärräsi adrenaliinipiikin jälkeen. Tapahtuneesta videotodisteet nähtäville, kunhan saan materiaalin kuvausryhmältä... Meinasi vaan piru puutua tuossa mäessä. Jos siihenkin keksisi lääkkeet...
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia Viimeksi muokannut J0hannes : 30.11.2019 01:37 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Oliko tuossa karjapuskuri hommassa joku vuosi raja? Muistelen joskus lukeneeni että jonkun ikäisiin sais laittaa minkä vaan ja uudempiin hyväksytty?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Laittaa lisävalot niin menee valotelineestä, näin katsuri sanoi kouvolassa kaverille kun kysyi karjaraudasta suzukissa.
__________________
KYM#5 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu PICK UP SUZUKI SJ | Repe71 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 07.09.2016 21:02 |
Myyty Suzuki SJ pick up | Maajussi | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.03.2012 10:25 |
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
M: Suzuki Pick up. | Peto | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 24.01.2008 17:56 |
m suzuki 82 pick-up x 2 | O/M/V Muut | 0 | 07.08.2003 10:28 |