![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Mulla oli tuollainen -92 syyskuussa valmistettu 4.0/AW4, 3.73 akseleilla ja sitä on aina välillä ollut ikävä. Se Aisin sopi ZJ:hin ainakin noilla välityksillä todella hyvin, eikä se kutonen mikään nuhanen kone kuitenkaan ole. Kulutus tuossa pysyi 12 litran pinnassa normiajossa ja vetokäytössä 14-17l/100km. Tykkäsin siitä kovasti, mutta piti saada lisää istumapaikkoja, niin vaihdoin 7-paikkaiseen Pajeroon sen. Kyyti kävi aikalailla laiskemmaksi, mutta kulutus tipahti.. Veroja saikin sitten maksaa tuplamäärän. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kunhan ei lähde Norjan tai Keski-Euroopan vuoristoihin, niin kuutoskoneisella ZJ:lläkin toki pärjää. Ei se raketti ole, mutta pärjää.
'93- '94 tehty 5- pykäläinen manuaali- ZJ voisi olla aika maukas kuutoskoneella, vaikken erityisesti keppivaihteisten ystävä olekaan ![]() AW4:ssä ykkönen on 2.80 ja kakkonen 1.53, kun 42RE ja 44RE:ssä ne on 2.74 ja 1.54 - kohtuu lähellä ykkönen on mutta AW4:n on aavistuksen lyhyempi. Toki jos on vielä 3.73 välitykset AW4:n kanssa niin tulee siinä eroa 42- laatikkoiseen 3.55 välityksillä. 46RH/RE:ssä ykkönen on 2.45 ja kakkonen 1.45, mutta näitä on vain kasikoneiden perässä ja välitykset silloin 3.73
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kaikki on suhteellista. Siellä Norjan ja Keski-Euroopankin vuoristoteillä liikkuu kyllä paljon pienempitehoisia ja laiskempia vehkeitä kuin kuutosella olevat jeepit. Saattaa kuutosjeeppi olla ihan pirteäkin laite monien eurovehkeiden seassa. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jatkokysymys. Enain ajattelin puhtaasti käyttötarkotustani ja ajttelin xjn oleva paras valinta. Nyt on kumminki ilmennyt eräs wj joka saattas vaihtuu tohon nykyseen kulkupeliini ni se olis helppo kauppa. Sopiiko tommonen -99 wj 4.7 quadrive nelikko hyvi maastoo? Näyttää kauheen hienolta ja teknilliseltä vehkeeltä maastokäyttöön? Onko sitä yhtä helppo hualtaa ja korottaa ko xjtä? Niinja kilsoja oli vähä päälle 300t, jos huoltohistoria on kunnos ni voiko olettaa edessä olevan vielä hyvä määrä kilsoja mosan ja voimansiirron osalta?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
WJ menee nätisti maastossa ja helppo vielä parannella kun pysytään kohtuudessa. Noilla kilsoilla voi olla ne sinänsä toimivat automaattilukot kuluneet jo ettei toimi enää kunnolla. No monissa muissa ei oo lukkoja ollenkaan, eli ei toi sen kauheempi tilanne ole. Mutta maksaahan se sitten korjata tai vaihtaa toisenlaiset lukot jos ei etene mieleisellä tavalla.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
ex uazJanne "Ikuisesti elää se, joka kerää kaikkea kaksin käsin.." Jouni Hynynen, runoilija |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
haha, 1.6l avensiksella joutu ajaa pahimmat mäet ykkösellä joskus aikanaan alpeilla, 2000 luvun alussa. Sorry offtopik!
![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi | JouniN | Chit-Chat | 73 | 26.04.2016 17:14 |
Dkw mungo-jeeppi, siis mikä...? | Urbancityboy | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 11.09.2008 22:30 |
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? | Hiprakka | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 03.12.2005 18:30 |
mikä mikä auto.äänestys. | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 09.08.2004 23:07 | |
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa | mika | Hardware | 0 | 26.12.2001 14:04 |