![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Keppi liikuttaa vain hitaan puolen siirtohaarukkaa jakiksessa. Siinä hitaanpuolen siirtäjän akselin yhteydessä on kytkin joka puolestaan kytkee alipaineen ja sitä kautta vedon myös etuakselille. Jos alipaine loppuu niin loppuu myös veto etuakselilta. Siellä on kaksi kytkintä jakiksessa. Toinen nelivedon merkivalolle ja toinen alipaineelle, kun hidas neliveto laitetaan kepistä. Noilla oireilla tarkistaisin ensimmäiseksi alipaineen toiminnan.
__________________
~ Sinner ~ |
#2
|
|||
|
|||
![]()
LJssä nelikko menee päälle alipaineella. Nopealla puolella napilla, hitaalla puolella napin lisäksi hidas puoli kytkettäessä vaihteensiirtimessä on anturi, joka ohjaa alipainetta. Eli nelikko kytkeytyy aina alipaineella, ohjaus voi tulla napista tai kepistä.
Tarkista, että vänkärin jalkojen alla oleva alipainekello toimii. Jos laatikon ulkopuolella kaikki kunnossa niin sitten on nelikon kytkentärengas kulunut laatikon sisällä. Sen saa irti jakolaatikon irroittamalla. Itse laatikkoa ei tarvitse teurastaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos laatikon johtosarjasta on yksi johto poikki (eli yksi anturi pois pelistä) niin sit ei toimi pikku puolikaan ilman napin pohjaan painamista.
Eli silloin saat käytettyä pelkkää takavetoa pikkupuolellakin vaikka napalukot olisikin kytkettynä kiinni.
__________________
Harbor Cruisers |
#4
|
|||
|
|||
![]() onko vika jakisessa vai etuakselissa:
Siis taka-akseli ilmaan, mielellään pukkien nokkaan, ja sitten varovasti nelivedolla eteenpäin....
jos etukardaani ei pyöri, niin vika on jakolaatikossa taikka sen 4wd ohjauksessa; siis alipainekellossa tms. Ja jos etukardaani pyörii, niin vika on etuakselissa..... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Itsehän heitin koko anturin lepikkoon. Nyt nelikko toimii vain napilla. Vaihdekaavioon tuli mukaan "hidas takaveto". Toki kikkailemalla napalukkojen kanssa sama onnistui aikaisemminkin, mutta nyt selvempi.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Muuten, jos ihmisillä on ongelmana, että nelikko ei lähde pois päältä vaan joutuu esim ottamaan pikku pakin, että nelikko irtoaa, niin silloin on se nelikon kytkentärengas kulunut laatikosta. Kulunut rengas jumittaa ja irtoaa vasta kun pyörähtää toiseen suuntaan. Rakennehan on niin, että jousikuorma pitää nelikkoa auki ja alipaine vetää sen kiinni.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Olen erimieltä asiasta;Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Metsäs huomannu tuon kätevyyden usein, ku jossain tarttis hiukan "liipata" pikku takavedolla ni ei tosiaan tartte kiivetä ulos napoja kääntelemään.
__________________
Harbor Cruisers |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on hodarissa katkastu johtosarjasta yks johto et on hidas "avoin" neliveto. Mukava peruutella trailereita ahtaisiin paikkoihin. Napista saa sit "laatikko" lukon päälle
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Onko LJ:ssä alipainekelloa varten 2 solenoidia konehuoneessa letkujen päässä kuten HJ:ssa? Jos on, niin voi koittaa vaihtaa solenoidit ristiin ja testata toimiiko silleen. Itellä mennyt kerran solenoidi rikki ja oireet samat kuin aloittajalla.
Toinen on se alipaineputki siellä letkujen välissä jos LJ:ssä sellanen. Se voi ruostua täysin umpeen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ70 hidas neliveto (L4) ei mene päälle | Marso | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 10.06.2015 21:54 |
lj70 neliveto ei kytkeydy | insane1 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.03.2012 21:39 |
Toyota Bj40 rakentelu VISIOT hukassa | Lalli bj40 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.09.2010 10:29 |
xj neliveto hukassa? | niko69 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.10.2008 22:56 |
M:Neliveto Toyota | Erppa | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 27.04.2007 10:22 |