![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jos toiminta on samanlainen kuin nappinelivetoisessa HJ:ssä niin myös kepistä laitettaessa hidas neliveto kytkeytyy alipaineella. Siellä on jakolaatikossa katkaisi, joka kytkee alipaineen, kun hidaspuoli laitetaan kepistä. Eli kannattaa ainakin ensin tarkistaa alipainelinja, ettei ole vuotoa tai pumppu rikki etc.
__________________
~ Sinner ~ |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Minusta tuntuu että HJ kytkee mekaanisesti nelivedon kepistä ja LJ samoin. Se nappi on alipaineelle ja kepistä menee ilman alipainetta
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
ei kyl mulla ole etuakselilla mitään tunnistimia kyllä se nopee nelikko menee napista ja sitten hidas kepistä..kannattaa kahtoa et on se alipainekello ehyt vai onko jakolaatiikko ehyt ?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Keppi liikuttaa vain hitaan puolen siirtohaarukkaa jakiksessa. Siinä hitaanpuolen siirtäjän akselin yhteydessä on kytkin joka puolestaan kytkee alipaineen ja sitä kautta vedon myös etuakselille. Jos alipaine loppuu niin loppuu myös veto etuakselilta. Siellä on kaksi kytkintä jakiksessa. Toinen nelivedon merkivalolle ja toinen alipaineelle, kun hidas neliveto laitetaan kepistä. Noilla oireilla tarkistaisin ensimmäiseksi alipaineen toiminnan.
__________________
~ Sinner ~ |
#5
|
|||
|
|||
![]()
LJssä nelikko menee päälle alipaineella. Nopealla puolella napilla, hitaalla puolella napin lisäksi hidas puoli kytkettäessä vaihteensiirtimessä on anturi, joka ohjaa alipainetta. Eli nelikko kytkeytyy aina alipaineella, ohjaus voi tulla napista tai kepistä.
Tarkista, että vänkärin jalkojen alla oleva alipainekello toimii. Jos laatikon ulkopuolella kaikki kunnossa niin sitten on nelikon kytkentärengas kulunut laatikon sisällä. Sen saa irti jakolaatikon irroittamalla. Itse laatikkoa ei tarvitse teurastaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos laatikon johtosarjasta on yksi johto poikki (eli yksi anturi pois pelistä) niin sit ei toimi pikku puolikaan ilman napin pohjaan painamista.
Eli silloin saat käytettyä pelkkää takavetoa pikkupuolellakin vaikka napalukot olisikin kytkettynä kiinni.
__________________
Harbor Cruisers |
#7
|
|||
|
|||
![]() onko vika jakisessa vai etuakselissa:
Siis taka-akseli ilmaan, mielellään pukkien nokkaan, ja sitten varovasti nelivedolla eteenpäin....
jos etukardaani ei pyöri, niin vika on jakolaatikossa taikka sen 4wd ohjauksessa; siis alipainekellossa tms. Ja jos etukardaani pyörii, niin vika on etuakselissa..... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Itsehän heitin koko anturin lepikkoon. Nyt nelikko toimii vain napilla. Vaihdekaavioon tuli mukaan "hidas takaveto". Toki kikkailemalla napalukkojen kanssa sama onnistui aikaisemminkin, mutta nyt selvempi.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ70 hidas neliveto (L4) ei mene päälle | Marso | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 10.06.2015 21:54 |
lj70 neliveto ei kytkeydy | insane1 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.03.2012 21:39 |
Toyota Bj40 rakentelu VISIOT hukassa | Lalli bj40 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.09.2010 10:29 |
xj neliveto hukassa? | niko69 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.10.2008 22:56 |
M:Neliveto Toyota | Erppa | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 27.04.2007 10:22 |