Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.06.2019, 06:10
MetAxi MetAxi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.03.09
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 514
Perusasetus

BJ, PD150 kertoo kyseessä olevan VW:n koneen. AFN pakosarjaa on käytetty välilaipoilla (ja ilman) monessa sovelluksessa.

Turbovaihtoehtojakin löytyy sitä myötä huomattavasti lisää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.06.2019, 16:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Alkuperäinen tehdasuusi PD150/ARL carrett tilattu


Hintaa jäi tiivistesarjan kanssa n. 650e postikuluineen. ja siis vanhaa ei tarvitse lähettää, koska ei ns. korjattu.
Nissens tarvikeahdin, siis uusi, olisi maksanut 435e tiivistesarjoineen.

Siis tuolta tilasin: www.trodo.fi kauppa itse sijaitsee latviassa, mutta viesteily onnistui suomeksi, oletettavasti helsingissä "maa edustaja" joka suomenkielinen.
Kunhan saan ahtimen käsiin/paikalleen kommentoin lisää....

Noita "tehdaskorjattuja" pd150 (ARL-kone) turboja saa halvemmalla, se minulle tullut paska maksoi 265e +100e pantti, siis yhteensä 365e, plus palautusmaksu jos palauttaa vanhan, niin jää maksettavaa 305e.
Tuossa Moto-systems ahtimessa oli väärä pakopesä, isommaksi sorvattu kompressoripesä, ja pakosarjan/kannen tiivistepinta kolhittu ja mutkalla, akseliyhdistelmän valmistaja ei selvinnyt päällepäin, epäilen, että ei ole se mikä piti.
Piti riitauttaa ebay:ssä, minä voitin, ja Moto Systems piti maksaa palautus; ja siitä huolimatta vielä 2 sähköpostin jälkeen n.40e pastimaksu saamatta

p.s tuo asz ahdin (pakopesä ja pakosarja samaa valua) jää ylimääräiseksi, siivet jumissa, ahtaa niin paljon että menee vikatilaan heti kun kierrokset vedättäessä ylittää 2000.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.06.2019, 23:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Alkuperäinen turbon vika selvisi... Kellon jousi POIKKI!


Alkuperäisen ASZ:n (PD 130) turbon siipien säädön alipainekellon palautusjousi oli poikki (ja toimiva VB:n kello oli pari viikkoa sitten peräkontissa, oli menossa kierrätykseen)

Siis ECU:n ohjaama alipainekello palautti alipaineiden poistuttua siivet noin keskiasentoon, joskus jopa melkein oikeaan asentoon; siis meni vikatilaan, kun ahtopaineanturi "tilttasi" liiasta ahtopaineesta, kun 3 bar ylipainetta on max arvo.

Tuolla uudella ahtimella "veto" jatkuu hivenen pidemmälle; yli 4000 rpm, pikaisella polkaisulla... toki ahtopaineet pysyi aina alle 2,2 bar...

(oli valmiiksi alipainemittari kellolle ja ahtopaine mittari ahtopaineelle....)

P.s tuon alkuperäisen "juuttuvasiipisen" siivet liikkuu helposti...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
onko kokemusta Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 24.01.2009 23:02
Onko millaisia käyttökokemuksia noista MOSFET -"relebokseista" vinsseissä? ideanikkari Tekniikka & Jutustelu 11 14.10.2008 16:12
Onko kokemusta jääspraysta? panzer Tekniikka & Jutustelu 8 27.11.2006 17:59
Onko kokemusta g lämmityslaitteen puhaltimesta Tekniikka & Jutustelu 5 22.10.2006 17:16
onko kokemusta blazeristä Tekniikka & Jutustelu 8 06.08.2005 23:54


Sivu luotu: 19:14 (GMT +2).