![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() BJ, PD150 kertoo kyseessä olevan VW:n koneen. AFN pakosarjaa on käytetty välilaipoilla (ja ilman) monessa sovelluksessa. Turbovaihtoehtojakin löytyy sitä myötä huomattavasti lisää.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Alkuperäinen tehdasuusi PD150/ARL carrett tilattu
Hintaa jäi tiivistesarjan kanssa n. 650e postikuluineen. ja siis vanhaa ei tarvitse lähettää, koska ei ns. korjattu.
Nissens tarvikeahdin, siis uusi, olisi maksanut 435e tiivistesarjoineen. Siis tuolta tilasin: www.trodo.fi kauppa itse sijaitsee latviassa, mutta viesteily onnistui suomeksi, oletettavasti helsingissä "maa edustaja" joka suomenkielinen. Kunhan saan ahtimen käsiin/paikalleen kommentoin lisää.... Noita "tehdaskorjattuja" pd150 (ARL-kone) turboja saa halvemmalla, se minulle tullut paska maksoi 265e +100e pantti, siis yhteensä 365e, plus palautusmaksu jos palauttaa vanhan, niin jää maksettavaa 305e. Tuossa Moto-systems ahtimessa oli väärä pakopesä, isommaksi sorvattu kompressoripesä, ja pakosarjan/kannen tiivistepinta kolhittu ja mutkalla, akseliyhdistelmän valmistaja ei selvinnyt päällepäin, epäilen, että ei ole se mikä piti. Piti riitauttaa ebay:ssä, minä voitin, ja Moto Systems piti maksaa palautus; ja siitä huolimatta vielä 2 sähköpostin jälkeen n.40e pastimaksu saamatta ![]() p.s tuo asz ahdin (pakopesä ja pakosarja samaa valua) jää ylimääräiseksi, siivet jumissa, ahtaa niin paljon että menee vikatilaan heti kun kierrokset vedättäessä ylittää 2000. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Alkuperäinen turbon vika selvisi... Kellon jousi POIKKI!
Alkuperäisen ASZ:n (PD 130) turbon siipien säädön alipainekellon palautusjousi oli poikki
![]() Siis ECU:n ohjaama alipainekello palautti alipaineiden poistuttua siivet noin keskiasentoon, joskus jopa melkein oikeaan asentoon; siis meni vikatilaan, kun ahtopaineanturi "tilttasi" liiasta ahtopaineesta, kun 3 bar ylipainetta on max arvo. Tuolla uudella ahtimella "veto" jatkuu hivenen pidemmälle; yli 4000 rpm, pikaisella polkaisulla... toki ahtopaineet pysyi aina alle 2,2 bar... (oli valmiiksi alipainemittari kellolle ja ahtopaine mittari ahtopaineelle....) P.s tuon alkuperäisen "juuttuvasiipisen" siivet liikkuu helposti... ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
onko kokemusta | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.01.2009 23:02 |
Onko millaisia käyttökokemuksia noista MOSFET -"relebokseista" vinsseissä? | ideanikkari | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 14.10.2008 16:12 |
Onko kokemusta jääspraysta? | panzer | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.11.2006 17:59 |
Onko kokemusta g lämmityslaitteen puhaltimesta | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.10.2006 17:16 | |
onko kokemusta blazeristä | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.08.2005 23:54 |