![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Toi konkan kylessä oleva jännite on maksimi jolle konkan saa altistaa ilman konkan elinajan ja suorituskyvyn heikkenemistä. Q=CxV Q=varaus, C=kapasitanssi, V=jännite
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Juu. Tod näk eri vuosikurssin oppilaita ollaan. Minulle tämä on ollut ammatti vuodesta 92.
Laitan tähän nyt linkin internettiin joka selittää tapahtumaa tarkemmin. https://www.murata.com/support/faqs/...mlcc/char/0005 Ei kylläkään ole elkosta kyse tuossa linkissä mutta selitys yleisesti kattaa näköjään senkin äkkiä luettuna. T. Juha |
#3
|
||||
|
||||
![]() Kondensaattorit
Ei liity offroadiin, mutta kun keskustelu alkoi tässä niin jatketaan samaan. Onhan tässä hyvää taustatietoa ECU:n korjaajille
![]() Viittaat todennäköisesti kapasitanssin riippuvuuteen konkan yli vaikuttavasta DC jännitteestä. Tämä on merkittävä ilmiö MLCC (keraamisilla) konkilla minkä dielektreettin dielektrisyysvakio on hyvin suuri. Elektrolyyttikonkilla ilmiö on pienempi ja yleensä menee konkan toleranssin rajoihin. Lisäksi tässä Juuson subbarin fiksauksessa pitää ymmärtää käyttökohde, Toiset powerin bypass konkkia ja toiset ämyrin kytkentä (keskimääräinen DC bias nolla). Nämä kun ei ole missään VCO:n filtterissä tai integraattorin konkkina. Muuten kondensaattorit ovat hyvin mielenkiintoisia komponentteja kun ryhdytään valitsemaan oikeaa tavaraa johonkin käyttökohteeseen. Käyttäytymiseen vaikuttavat lähes kaikki luonnonvakiot. Tuo DC bias merkittävä tietyillä keraamisilla materiaaleilla. Äkkiä mieleen tulevia huomioon otettavia speksejä: - kapasitanssin riippuvuus lämpötilasta - kapasitanssin riippuvuus taajuudesta (konkan ESL ja ESR) - itseresonanssitaaajuus - vuotovirta - dielectric absorbtion ("konkan muisti") - elkoilla tyhjänä pitkään säilytyksen vaikutus -> reforming prosessi - ikääntymisen vaikutus - paineen vaikutus / mekaaniset rasitukset Nämä tietysti perus-speksien: Jännitteet, virran/transienttien sieto, jämpötila lisäksi Tässä pari elektrolyyttikondensaattoreiden ominaisuuksia käsittelevää paperia. http://www.cde.com/resources/catalogs/AEappGUIDE.pdf https://content.kemet.com/datasheets/KEM_A4004_ESK.pdf Mikäli passiivisten komponenttien vähemmän tunnetut ominaisuudet kiinnostavat niin tässä Bruce Hoferin (Audio precisionin ukko) esitelmä vastusten ja konkkien kummallisista ominaisuuksista. Konkkatarina alkaa noin 34:40 kohdalla. https://www.youtube.com/watch?v=HsPNGVwCrhw Hyvää Jussia t. toinen Juha |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ihan vahingossa selailin ja huomasin mustan suzukin. Todellakin hienoa että se on olemassa. Minulta se lähti kansi vikaisena, jossa piti enään yhdessä nurkassa jarrut. Vieläkin varpaat jäätyy kun muistelee haku reissua zaulta
![]() https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69372 Sittemmin oppinut ettei tee yhtään topickia kun autot hajoaa heti kun niistä jotain julkaisee ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ennen juhannusta sain tämmöisen:
Oli jousen korvat ja parit riiput kuluneet väljäksi. Korjauskehotus tuli helmassa olevasta pienenpienestä reiän alusta. Lisäksi oli viikon kylmä leima (olin kuvitellut, että viime vuonna katsastaessani ennen 25.6, olisin saanut ajoaikaa vanhaan tyyliin, mutta ei...) Tuli vähän huonosti kuvattua operaatiosta, mutta hitsailin vahvikelaput rungon puolen korvakkeisiin ja laitoin uudet riiput. Perjantaina käyn kokeilemassa, josko kelpaisi ![]()
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Siis mitä, 10 kuukautta sitten viime päivityksen
![]() Tässä välissä vaihtelin pakasta vedetyn sarjan IronMan alustasarjaa, jonka 4x4Partsilta ostin. Sillä nyt yksi Venäjän reissu ajettu ja muuten toimii kuten laatusarjan pitääkin, mutta pieneksi harmistuksen aiheeksi näyttäisi muodostuvan se, että nuo takapakat onkin normikuormalle, eikä HD mallia. Kontissa niin paljon kamaa, että painuu alas ![]() Pitänee vanhasta satsista miksata lehti-pari noihin uusiin pakkoihin, jos sillä sais ryhtiä menoon. Nytkään mulla ei kyllä ole yhtään kuvaa itse toimenpiteistä ![]() Hän liikkuu ja voi hyvin. Tänään tuikkasin vaihtokierroksen tikkuja perseeseen, joihin olin aikaisemmin leiponut uudet pyöränlaakerit kiinni. Uudet akselistefat ja peräölpät samaan kauppaan. Etuperään vaihdoin kans öljyn. Repsikan puolelta revenneen takalevikkeen ruuvasin uudestaan kiinni. Ei tälle oikein muuta viitti tehdä kun ajaa vaan ![]() No, jotain tolle roikkuvalle perseelle pitäisi vielä tehdä.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzukin vanteita | LaaLaa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 21 | 13.07.2007 09:21 |
suzukin rakentelua .. | longfiedteam | Linkit | 2 | 10.01.2007 19:38 |
Tarinoita tosi elämästä (työ sellaisesta) | Ex_inkkari | Chit-Chat | 5 | 15.11.2006 23:18 |
o: suzukin | luke_L | O/M/V Muut | 0 | 14.11.2004 21:52 |
Tarinoita TV-lupatarkastuksista | Laskos | This And That | 0 | 11.10.2002 10:55 |