Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.05.2019, 21:42
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Vanhojen sääntöjen mukaan mennään,niin siksi saa olla valot originaali paikoilla.
Empä oo aatellu asiaa. Noita 1 koppasia en oo nähny yhtää puskurivaloilla. Ruokolahella on yks 2 koppane mis on noi. Mikähä ideankukkane toikii on

Laittelin tänää noi renkaat alle, ai että tuli seksikäs



Paitti että vähänlaisesti on tilaa



4 vaihtoehtoa:

1. Vaihtaa pienemmät renkaat takas
2. Nostaa koria nylonpalikoilla
3. Säätää etujousitusta
4. Leikellä lokareita

Nyt parhaalta vaihtoeholta tuntuis toi nummero 4.
Perustelut: jos noita jousia säätää nii toi vetarien kulma muuttuu ja tekee niistä vielä heikommat, ei uskallus riitä nostamaan koria ainakaa vielä enkä aijo vielä vaihtaa noita takas.
Suunnitelma = Napata jostai varaosa-autosta (kovin tuomitseva ilmasu) pellit, kirurgisoida ne ja maalata kopan väriseks, jäljitellen teippien jatkuvuutta. En raaski leikellä noita alkuperäisiä teipillisiä lokareita, koska ALKUPERÄSET JA KORVAAMATTOMAN ARVOKKAAT...

__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.05.2019, 08:10
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Auriol90 Näytä viesti
Empä oo aatellu asiaa. Noita 1 koppasia en oo nähny yhtää puskurivaloilla. Ruokolahella on yks 2 koppane mis on noi. Mikähä ideankukkane toikii on
Takavalojen pitää näkyä tietystä kulmasta takaapäin katsottaessa,ihan eu säännös asiasta. Mutta tuota ei ollut vielä kun 1gen on tehty.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.05.2019, 22:50
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Auriol90 Näytä viesti
Nyt parhaalta vaihtoeholta tuntuis toi nummero 4.
Perustelut: jos noita jousia säätää nii toi vetarien kulma muuttuu ja tekee niistä vielä heikommat, ei uskallus riitä nostamaan koria ainakaa vielä enkä aijo vielä vaihtaa noita takas.
Suunnitelma = Napata jostai varaosa-autosta (kovin tuomitseva ilmasu) pellit, kirurgisoida ne ja maalata kopan väriseks, jäljitellen teippien jatkuvuutta. En raaski leikellä noita alkuperäisiä teipillisiä lokareita, koska ALKUPERÄSET JA KORVAAMATTOMAN ARVOKKAAT...

Pitää vissii laskeutua pilvilinnoista takasi maankamaralle. Toi rojekti vissiikii vähä pitkittyy...

Tänää ku tulin röistä kotii käyttöautollani. Siinä nnoin 45 km päässä kodista oikee tuntu ku täristi kiihyttäessä, 20 km päässä kiihyttäessä alko kuuluu sellasta jännää naputusta vaihteistosta joka vaihteella. Vähä olin varautunu tähä, sillo ku hinasin ton ekan Canterin nii sen jälkee kuulu 4 vaihteella noin 55 - 65 km/h nopeuksissa jurinaa laatikosta, muilla vaihteilla alemmissa nopuksissa
Ei se kestäny justiisa 10 000 kilomeetriikää, melkei. Varmaa laakeri räjähtääs?

Plan, laittaa noi katurenkaat toho pätkää ja ottaa se liikenteesee ja sitte ruveta tutkii mikä tuota poloista käyttöautoo vaivaa. Mielessä pyörii laatikon + koneen vaihto tosta vähitenajetusta, ntällä tavoin pääsis tosta kylmäkolinasta ja venttiilien tikityksestä eroon ja sais sen Canterinlaatikon tähäkii. Tai sitte korjaan tän laatikon
__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.06.2019, 20:01
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Ny on laatikko puotettu pääll, eiku alas



Valitettavasti tää vissiikii ehkä elintenluovuttajaksi



Tossa sentää on se vahvempi laatikko
__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.06.2019, 08:53
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Se saatto olla viimmene matka ominvoimin



En oo koskaa oikee ymmärtäny niitä, jotka pistää melkee leimakunnossa olevii autoja lihoiks. Mutta nyt huomasin tekevän ite samaa



Laatikko ja moottori irrotettu. Vähä jakohuoltoa ja tiivisteiden vaihtoa. Sitte sais irrotella tosta käyttiksestä ton moottorin.

__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.06.2019, 12:10
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Nonnii.
Valitetavasti 632 000 km ajetussa käyttöautossani ei enää ole originaalli moottoria/moottoria lainkaan



Jakopäätä kasatessa tuli pikkune huoli ku yks kiristäjän pultti meni poikki. Sormi oli erittäi syvällä suussa. Pultilla ei kuitenkaan ollut mitään mahdollisuuksia voittaa tätä taistelua, joten KEMPPI käteen ja korjaamaan. Onneks sai kierrettyy vastapuolelle mutterin melkee kokonaa.



Tietääks porukat mikä tää on



Jakopää, kytkinpuoli kassa, sekä imusarja vaihettu intercoolerista non intercoolerii. Ei kai tossa oo mitää erikoisii säätöjä et toi moottori tappais ittesä ilma välijäähyä



Enää ÖP anturi nii voip harkita nostoa keulille.

Pakko kyllä nostaa tää työkalupakki esille. Oon pystyny BILTEMAn röikaluilla tekee 98% nää Pajeroitten huollot. On 6 kulmaset hylsyt, ainoastaa oon hankkinu toho lisäks kunnollisen kiintolenkki sarjan.



https://www.biltema.fi/tyokalut/tyok...saa-2000034918
__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.06.2019, 15:43
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Se on kytkimen keskitys työkalu. Laita vain se cooleri paikalleen. Siitä tulee iha eri auto sen jälkeen .
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.06.2019, 15:26
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Samaa mieltä edellisen kanssa laita se kuuleri vaan sinne pailkalleen se oikeesti säästää myös konetta.
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.06.2019, 19:29
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Se on kytkimen keskitys työkalu. Laita vain se cooleri paikalleen. Siitä tulee iha eri auto sen jälkeen .
Ja siitä toisesta korista porailee ne coolerin kiinnikkeet irti . Ne o pistehitseillä. Ni sit ne o helppo laittaa siihen toiseen ku jos ei oo original cooleri malli ni ei oo niitä kiinnikkeitä korissa.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.08.2019, 20:45
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Nyt tais tulla tehtyä oikee nextlevel tunarointia.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Auriol90 Näytä viesti

En oo koskaa oikee ymmärtäny niitä, jotka pistää melkee leimakunnossa olevii autoja lihoiks. Mutta nyt huomasin tekevän ite samaa



Tossa moottorissa taitaa olla alkavaa kansivikaa
Käväsin noin 10 kilsan lenkin tossa tienpäässä ja katoin enne lähtöö et nesteitä on, kennot näkyvissä ja paisari tyhjä. Nesteet täytee ja reissulle. Kotiin tullessa isä huomas et jotai valahti konetilasta maaha. Pelti pystyy ja tutkimaa; syylärissä kuplii, paisari piripinnassa, ja sekin kuplii. Periaatteessa vielä 2 moottoria jälellä. Toi vanha mikä tos oli ja yks toine vielä varaosa-autossa. Pitää kattoo et mitä tuolta kannen alta löytyy.
Ja et ei tulis vapaa-aikaa nii yhen tutun L200:sta kajahti nokkaremmi poikki ainakii 1 keinu ja 1 nokkapukki halki.
__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi

Viimeksi muokannut Auriol90 : 09.08.2019 20:48
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.08.2019, 09:32
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Hattu pois ja höylään+koeponnistus. Jos ehjä niin uusi ooriginal nahka paikalleen ja kasaan vaan.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.08.2019, 15:51
Auriol90:n Avatar
Auriol90 Auriol90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.17
Sijainti: Imatra
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Hattu pois ja höylään+koeponnistus. Jos ehjä niin uusi ooriginal nahka paikalleen ja kasaan vaan.
Kyllä, kovaa vauhtia olin menossä sinne suuntaan. Kunnes pääsin koneistamon ovien sisäpuolelle ja sanottii et ponnistus 110€ ja höyläyksen kanssa yhteensä 280€. Ja siitähä ei oo mitää takeita kuinka kaua toi kestää vaikka olis ehjä, meinaan tolla kannella on jo ajettu 450 000km ja huhujen mukaa mitä oon kuullu nii noi kannet kestää semmoset noin 400 000km ja sit halki. Vähä jos säästäis nii saattas saaha jo uuden kannen ulkomailta, mutta sen kii laatu on vähä nii ja näi. Mitä teen Vai onko kellää palstalaisella vähän ajettuu ehjää kantta, vois olla tarvis...




Tossa oikeella 3 ja 4 pytyn välissä oleva pultti oli tajuttoman tiukka, melkee avain nylppäs, mut onneks isä tuli kattomaa, ja hiottii 11 mm avaimesta tiukka siihe 6 kolo reikää. Ja hylsy vasaralla kiinni.



Siinä kierteessä oli jotai töhnää, mahdollinen vuotokohta??

__________________
.............................

Kiitos ja anteeksi
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
korjaaminen, mitsubishi, pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 17:04 (GMT +2).