![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mysteeri jatkuu, mutta kuten kerroin, niin useampi ongelma...Tuo ilmavuoto on todennäköinen... JA kun muutkin hakee ongelmiin apua tälläkin palstalla, niin mistä näkee, että suuttimia kohti virtaa polttoainetta? Lainaus:
Jos tuota suuttimien ohivuotoa, ja nimenomaan takaisinpäin, halutaan varmistaa, niin siihen 2-10 metriä kirkasta muoviletkua kiepissä , ja nimenomaan tyhjänä. Pistä vaikka yv, mikä auto taikka kokoonpano?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Moottori on 2l2t ja asennettu veneeseen keväällä. Tein viime talvena siihen koneremontin ja nyt koeajot menossa.
Minulla on puolen metrin mittainen läpinäkyvä letku suuttimilta tulevan ylivuotoputken ja pumpun välillä. Tästä letkusta katsoin, että polttoaine virtaa takaisinpäin, kun koneen sammuttaa. Letku on suuttimilta päin noin puoleen väliin täynnä polttoainetta, loput on ilmaa sinne pumpulle päin. Joten siitä näkee mihin polttoaine liikku. En täysin ymmärrä miten suuttimien sisällä tuo ylimääräinen polttoaine liikkuu. Eikös liika polttoaine, mikä ei siis kerkeä suuttimen läpi koneeseen palaa juuri tuota ylivuotoa pitkin takaisin pumpulle? Sen virheen tein, että en vaihtanut paluuputken alumiinitiivisteitä. En usko että se suuttimien kärjistä vuotaa, mutta tuonne paluuseen ehkä? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tulopuoli vuotaa. Jossain kohtaa ennen pumppua.
Tarkasta se linja. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Millainen tankkisysteemi ja meneekö paluulinja suoraan tankkiin vai miten olet sen järjestänyt?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tankki on alimpana ja myös suodattimenjalka on alhaalla, noin 0,5m alempana kuin syöttöpumppu. Jostakin kuvasta katsoin, että hiluxsissa suodatin on ylimpänä järjestelmää, onkohan sen sijainnilla merkitystä? Nostin tuota jalkaa testimielessä ylemmäs ja ilmaa sieltä alkoi silloin tulemaan, mutta loppui kun vähän aikaa piti ylhäällä. Pitää vielä uudelleen testata ylös nostoa. Sellainen huomio vielä, että kun tuosta jalan käsipumpusta painaa ennen käynnistystä, niin parin painamisen jälkeen tuntuu vastusta. Jotkut on noihin sähköisiäpumppuja laittaneet ja sillä korjaantunut. Muuten letkut asennettu näin -> Tankilta 0.5m letku suodattimenjalalle ja siitä 1m letku takaiskulle ja siitä pumpulle, yhteensä noin 1,6m letkua. Paluu menee suoraan tankkiin 1,5m letkulla.
Viimeksi muokannut Jahfetti : 20.05.2019 12:06 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
12-ht sammutus? | matti.v | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.04.2015 07:46 |
Patrollin sammutus ongelma. | -Akki- | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.05.2009 20:04 |
saako sammutus olla käsikäyttöinen? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 24.05.2007 20:39 |
bertan sammutus | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.04.2007 07:19 |
Käynnistys | jomppa | Vuosimallit 1984-1996 | 4 | 30.06.2003 14:09 |