![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuleeko ilmaa polttoainelinjaan?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Päälinjoissa ilmaa ei näy, mutta suuttimien ja pumpun välissä olevan letkun välillä näkyy, että polttoaine alkaa sammutuksen jälkeen virtaamaan takaisin suuttimille päin.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Siis tuosta suuttimien ohivuotolinjasta virtaa suuttimille päin?Lainaus:
Jos ei ilmaa, niin miten sen näkee? Tuo sahaaminen kylmänä on lähes aina oire ilmasta, varsinkin kun 10 sekunnin käynnin jälkeen käynnistyy puolilämpimänä heti. Onko moottori alkuperäisessä autossa? Jos joku oma viritys, tai esim lisäasennukset, varsinkin isot vahvistimet, invertterit ja lisäkondensaattorit yms voivat väärin asennettuna syöttää virtaa sammutussolennoidille muutaman sekunnin, niin ei sammu heti. Jopa lämppärin taikka flektin puhallin voi väärin asennettuna syöttää sähköä "takaisin päin" kun rupelin pyörimisenergia muuttuu sähköksi. -> sulla taitaa olla useampi ongelma... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Vaihdon toisen syöttöpumpun. Nyt sammuu samantien, eli sammutus vika lähti. Käynnistykseen ei tullut muutosta. Voiko vuotavat suuttimen tehdä kyseistä oiretta. Eli kun 1-5sek päästä sammutuksesta starttaa lähtee heti, mutta jos 10s ja yli odottaa, niin heti saa sahata pidempään. Pumpun päässä vikaa ei voi olla, koska muutosta ei tullut. Taidan vaihtaa suuttimen vielä, kun ylimääräiset on hyllyssä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuo pidempi startti vaikuttaa kyllä vain ilmavuodolta.
Itsellä oli aikanaan pieni nirhauma suodattimelle tulossa. Teki juuri noin, kunnes lopulta ei enää käynnistynyt lainkaan. Ei muuta kuin tutkit pa linjat |
#6
|
|||
|
|||
![]() Mysteeri jatkuu, mutta kuten kerroin, niin useampi ongelma...
Tuo ilmavuoto on todennäköinen... JA kun muutkin hakee ongelmiin apua tälläkin palstalla, niin mistä näkee, että suuttimia kohti virtaa polttoainetta?
Lainaus:
Jos tuota suuttimien ohivuotoa, ja nimenomaan takaisinpäin, halutaan varmistaa, niin siihen 2-10 metriä kirkasta muoviletkua kiepissä , ja nimenomaan tyhjänä. Pistä vaikka yv, mikä auto taikka kokoonpano? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Moottori on 2l2t ja asennettu veneeseen keväällä. Tein viime talvena siihen koneremontin ja nyt koeajot menossa.
Minulla on puolen metrin mittainen läpinäkyvä letku suuttimilta tulevan ylivuotoputken ja pumpun välillä. Tästä letkusta katsoin, että polttoaine virtaa takaisinpäin, kun koneen sammuttaa. Letku on suuttimilta päin noin puoleen väliin täynnä polttoainetta, loput on ilmaa sinne pumpulle päin. Joten siitä näkee mihin polttoaine liikku. En täysin ymmärrä miten suuttimien sisällä tuo ylimääräinen polttoaine liikkuu. Eikös liika polttoaine, mikä ei siis kerkeä suuttimen läpi koneeseen palaa juuri tuota ylivuotoa pitkin takaisin pumpulle? Sen virheen tein, että en vaihtanut paluuputken alumiinitiivisteitä. En usko että se suuttimien kärjistä vuotaa, mutta tuonne paluuseen ehkä? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tulopuoli vuotaa. Jossain kohtaa ennen pumppua.
Tarkasta se linja. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
12-ht sammutus? | matti.v | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.04.2015 07:46 |
Patrollin sammutus ongelma. | -Akki- | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.05.2009 20:04 |
saako sammutus olla käsikäyttöinen? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 24.05.2007 20:39 |
bertan sammutus | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.04.2007 07:19 |
Käynnistys | jomppa | Vuosimallit 1984-1996 | 4 | 30.06.2003 14:09 |