Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.05.2019, 11:04
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Tuleeko ilmaa polttoainelinjaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.05.2019, 11:54
Jahfetti Jahfetti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.12.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 12
Perusasetus

Päälinjoissa ilmaa ei näy, mutta suuttimien ja pumpun välissä olevan letkun välillä näkyy, että polttoaine alkaa sammutuksen jälkeen virtaamaan takaisin suuttimille päin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.05.2019, 21:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis tuosta suuttimien ohivuotolinjasta virtaa suuttimille päin?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahfetti Näytä viesti
Päälinjoissa ilmaa ei näy, mutta suuttimien ja pumpun välissä olevan letkun välillä näkyy, että polttoaine alkaa sammutuksen jälkeen virtaamaan takaisin suuttimille päin.
Koskaan en ole törmännyt tuommoiseen.

Jos ei ilmaa, niin miten sen näkee?

Tuo sahaaminen kylmänä on lähes aina oire ilmasta, varsinkin kun 10 sekunnin käynnin jälkeen käynnistyy puolilämpimänä heti.

Onko moottori alkuperäisessä autossa?

Jos joku oma viritys, tai esim lisäasennukset, varsinkin isot vahvistimet, invertterit ja lisäkondensaattorit yms voivat väärin asennettuna syöttää virtaa sammutussolennoidille muutaman sekunnin, niin ei sammu heti.
Jopa lämppärin taikka flektin puhallin voi väärin asennettuna syöttää sähköä "takaisin päin" kun rupelin pyörimisenergia muuttuu sähköksi.

-> sulla taitaa olla useampi ongelma...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.05.2019, 20:08
Jahfetti Jahfetti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.12.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 12
Perusasetus

Vaihdon toisen syöttöpumpun. Nyt sammuu samantien, eli sammutus vika lähti. Käynnistykseen ei tullut muutosta. Voiko vuotavat suuttimen tehdä kyseistä oiretta. Eli kun 1-5sek päästä sammutuksesta starttaa lähtee heti, mutta jos 10s ja yli odottaa, niin heti saa sahata pidempään. Pumpun päässä vikaa ei voi olla, koska muutosta ei tullut. Taidan vaihtaa suuttimen vielä, kun ylimääräiset on hyllyssä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.05.2019, 21:24
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 740
Perusasetus

Tuo pidempi startti vaikuttaa kyllä vain ilmavuodolta.
Itsellä oli aikanaan pieni nirhauma suodattimelle tulossa. Teki juuri noin, kunnes lopulta ei enää käynnistynyt lainkaan.
Ei muuta kuin tutkit pa linjat
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.05.2019, 23:04
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mysteeri jatkuu, mutta kuten kerroin, niin useampi ongelma...


Tuo ilmavuoto on todennäköinen... JA kun muutkin hakee ongelmiin apua tälläkin palstalla, niin mistä näkee, että suuttimia kohti virtaa polttoainetta?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahfetti Näytä viesti
Vaihdon toisen syöttöpumpun. Nyt sammuu samantien, eli sammutus vika lähti. Käynnistykseen ei tullut muutosta. Voiko vuotavat suuttimen tehdä kyseistä oiretta. Eli kun 1-5sek päästä sammutuksesta starttaa lähtee heti, mutta jos 10s ja yli odottaa, niin heti saa sahata pidempään. Pumpun päässä vikaa ei voi olla, koska muutosta ei tullut. Taidan vaihtaa suuttimen vielä, kun ylimääräiset on hyllyssä.
-> siis jos suuttimet niin kuluneet/horot, että palotilasta vetää ilmaa 10 sekunnissa niin paljon että se kerkiää syöttöpumppuun, niin moottori ei voi toimia edes kohtuullisesti!

Jos tuota suuttimien ohivuotoa, ja nimenomaan takaisinpäin, halutaan varmistaa, niin siihen 2-10 metriä kirkasta muoviletkua kiepissä , ja nimenomaan tyhjänä.

Pistä vaikka yv, mikä auto taikka kokoonpano?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.05.2019, 07:24
Jahfetti Jahfetti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.12.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 12
Perusasetus

Moottori on 2l2t ja asennettu veneeseen keväällä. Tein viime talvena siihen koneremontin ja nyt koeajot menossa.

Minulla on puolen metrin mittainen läpinäkyvä letku suuttimilta tulevan ylivuotoputken ja pumpun välillä. Tästä letkusta katsoin, että polttoaine virtaa takaisinpäin, kun koneen sammuttaa. Letku on suuttimilta päin noin puoleen väliin täynnä polttoainetta, loput on ilmaa sinne pumpulle päin. Joten siitä näkee mihin polttoaine liikku. En täysin ymmärrä miten suuttimien sisällä tuo ylimääräinen polttoaine liikkuu. Eikös liika polttoaine, mikä ei siis kerkeä suuttimen läpi koneeseen palaa juuri tuota ylivuotoa pitkin takaisin pumpulle? Sen virheen tein, että en vaihtanut paluuputken alumiinitiivisteitä. En usko että se suuttimien kärjistä vuotaa, mutta tuonne paluuseen ehkä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.05.2019, 07:56
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 740
Perusasetus

Tulopuoli vuotaa. Jossain kohtaa ennen pumppua.
Tarkasta se linja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
12-ht sammutus? matti.v Tekniikka & Jutustelu 4 14.04.2015 07:46
Patrollin sammutus ongelma. -Akki- Tekniikka & Jutustelu 4 28.05.2009 20:04
saako sammutus olla käsikäyttöinen? Cental73 Tekniikka & Jutustelu 26 24.05.2007 20:39
bertan sammutus Cental73 Tekniikka & Jutustelu 3 15.04.2007 07:19
Käynnistys jomppa Vuosimallit 1984-1996 4 30.06.2003 14:09


Sivu luotu: 16:50 (GMT +2).