![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kansi irti ja nokkapukit linjaporaukseen ja toivoa ettei pukeista tule liian välijiä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Oiskohan uusi kansi kiinalainen... Täälläkin oli joskus aikaan juttua uudesta kiinalaisesta tojotan 2L2 kannesta joka ei ollut oikein edes sinnepäinkään mitoissa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
|||
|
|||
![]()
En tiiä yhtään kun koneistamon kautta tilasin kannen. Pitääpi huomenna soitella ja kysellä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Kuulostaa todellakin koneistamokeikalta, mutta ensiksi:Lainaus:
oliko nuo numerot stanssattu valmiiksi, vai oletko itse numeroinut? (nuo on alumiinia, ja varsinkin jos ns. kiinan kansi, niin alumiini voi olla todella pehmyttä, siis stanssatessa on voinut vääntyä.) Tarkista, että nokka-akselin kansien ja sylinterinkannen välinen raja tuntuu kynnellä samalta molempiin suuntiin; ja nimenomaan silloin kun kansien-(nokka-akselin laakerien-) kannet on löysästi kiristetty, siis esim. 5% oikeasta momentista, itse olen vääntänyt 1/2" jatkovarresta käsin kiinni. ja sama sitten kun nuo nokka-akselin kansien pultit on kiristetty momenttiin. -> tuon sauman kynsituntuma pitäisi olla suurin piirtein sama, muuten ne nokka-akselin laakerikansi on mutkalla tms. Voi yrittää etsiä jumivaa pukkia seuraavasti; Kun nokka-akselin hihna pois, niin pukit kiristetään aluksi niin pienellä momentilla kiinni, että nokka-akseli pyörii käsin (esim. aikaisemmin mainittuun 5%) sitten jokainen pukki vuoron perään kiritään esim. 50% kiristysmomentista, että löytyy se jumittava pukki.... Jos haluaa kokeilla että onnistuuko avartaa pukkia itse. epäonnistumisen mahdollisuus on huomattavan suuri... mutta jos auto on vakio... Ja tuo nokka-akselin kansien- tai sylinterinkannen yläpinnan (nokka-akselipinnan) koneistus; käytännössä välttämätön jos haluaa hyvän; ja aarporaus tuntuu kohtuuttoman kalliilta..... ("Joku" on joskus hakenut tussilla kohdan, mistä laakerikansia ahistaa(tussi lähtee pois), ja sitten hionut pois vesihiomapaperilla... ja viimmeistely todella ohuella hiomatahnalla, nokka-akseli paikoillaan... ja tämä on niitä remontteja, mitkä monta kertaa epäonnistuu, mutta k.o kone kävi ainakin 10 vuotta) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Oli merkattuna valmiina nuo stanssit kun kannen sain. No huomenna pirauttelen koneistamolle ja katellaan sieltä mielipidettä. Kiitokset kuitenkin vastauksista
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ettei olis lyöty niin lujaa että purseet nostaa pukin tasopintaa? Aika vahvat on stanssit.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Se mainittu Toijjotan kansi oli varmaan toi mun taistelu.
Eihän siinäkään mm. nokka pyörinyt kun oli vedetty kiinni, katso kohta 17 sivulla http://wonk.sytes.net/76s/cheaphead/
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Entäs pukit toisinpäin ?
Eiks luulis että nuo numerot olis edestäpäin katsottuna oikein päin, ja kuvasta zoomaillen tuo pukin ja kannen keskinäinen muotokieli / istuvuus voisi olla nätimpikin ... Kunhan veikkailen ... Edit: eivätpä ehkä sovikaan toisinpäin ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
|||
|
|||
![]() Kuvasta näyttää että oikeinpäin....Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Bj:n nokka akseli | tojo40 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 04.03.2018 21:51 |
sj410 nokka jumissa | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 05.12.2008 22:01 |
M: Pajeron 4D56 koneen nokka-akseli, keinuvivut | Kelaperse | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.02.2007 23:41 |
O:nokka-akseli | timsa | O/M/V Muut | 0 | 03.06.2005 16:55 |
Nokka-akseli | Jeeper | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 26.01.2003 19:36 |