|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1751
|
|||
|
|||
Yleismalli suoraan kiinasta. Sattui kyllä värisävy hyvin kohdalleen.
|
#1752
|
|||
|
|||
Annatko vähän vinkkiä "mistäpäin" kiinaa? Teitkö tuohon putsarikoteloon mitään luukkua jos talvella pitää kovin kylmällä ajella?
|
#1753
|
|||
|
|||
Lainaus:
En sen kummemmin miettiny kovia pakkasia, tuollainen kone tuottaa lämpöä niin paljon, ettei se kylmä imuilma pitäis haitata. Jos kuitenki haluais lämpimämpää, niin putsarikotelon keskimmäistä osaa voi pyöräyttää niin että ottaa osan ilmasta konehuoneesta. Edittiä... Linkki oli näköjään jääny pois... https://www.ebay.com/itm/1PCS-Univer...miWVUh-zws5q8w Viimeksi muokannut Ippe69 : 28.03.2019 18:10 |
#1754
|
|||
|
|||
Kytkin kyssäri
Jep. OM605 mekaanisella seiskan pumpulla ja 606 ahtimella Geessä. Laatikkona T1 pakulaatikko 2,9D perästä eli pitkänokkanen laatikko. Kytkin ei pidä enää kolmosvaihteella kun ahtoja yli 1bar. Kytkimenä uusi 410D kytkin kaksoismassalla.
Mitään ideaa mistä tähän saatais sellainen kytkin joka pitää? |
#1755
|
||||
|
||||
Kääntövarren pituus ??
Mahtaako olla eripituisina tullut vastaan kellään, kun simpukan välityksiä ainakin on useampaa. Hiukan pitkä on omassa nyt akselimuutoksen myötä, lyhempikin riittäis, ja antais ohjaukseen lisää voimaa, toki kääntymisen kustannuksella. Tai tehostamattoman pakun simpukasta ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#1756
|
|||
|
|||
Lainaus:
En muista mitä taikoja tuolle piti tehhä että käy, mutta noita on käytetty. Toinen voisi olla mk1 2.9td sprinttereistä löytyvä 250mm paketti. Se sprintterin oma kaksoismassa vauhtipyörä vaan ei vääntöä paljoa kestä. Ja kovalla vauhtipyörällä siitä tulee aika jyristävä versio, kun levyssä ei ole jousia. Viimeksi muokannut Mika_T : 19.04.2019 10:48 |
#1757
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ongelmaa teetätti lähinnä tuo pitkänokkanen laatikko, jonka pitää päästä vauhtiksen läpi kampiakselin päähän. Viimeksi muokannut kallo : 21.04.2019 23:11 |
#1758
|
|||
|
|||
Juu. Se loova on ns pitkäakselinen joka on tarkoitettu kovalle vauhtipyörälle.
|
#1759
|
|||
|
|||
Mites muuten onko täällä kukaan laittanut LS2 simpukkaan hydroassarille lähtöjä/ laittanu gwagoniin hydroassarin? Olisin kiitollinen vinkeistä asian suhteen.
|
#1760
|
||||
|
||||
G mersun rattiakseli kysymys.
Olisko tietoa paljon on G:ssä rattiakselissa booreja ja akselin halkaisija boorien kohdalla? Omaan 308 projektiin etiskelen uutta rattia ja markkinoillahan ei ole tarjota suoraan muuta kuin alkuperäistä rattia. Tai sit onko jotai ehdotuksia miten muuten sais ratin vaihdettua jossei löydy käypästä keskiötä? Mulla on 36 boordia ja 20mm halkaisija.
|
#1761
|
||||
|
||||
Voishan tuon tarkistaa kun kerkiää kotia kun ratti on valmiiksi irti. Mutta tähän mennessä kaikki mersun ratit käynyt ristiin 70 luvulta 2000 luvulle
__________________
@merc80s_benz |
#1762
|
||||
|
||||
Mulla oli 1996 w202 ratti ja ei käyny "alapäästään" oli se kaulus liian pieni. Tuo oma ruori on samaa kaliberia ku kuorma-autoissa . Tosin vielä pitäs ratkasta simpukka ongelma et millanen tuonne edes käy. Yritin googlata G simpukkaa et millanen se olis? 308 oma simpukka on kyllä sellanen et siitä ei oo käypäseks muokattavaksi mitenkään
|
#1763
|
||||
|
||||
Jos se 308 ruori jää jouten niin laita viestiä.
Hyvin ne yleensä menee ristiin rastiin pl. 60-luvun henkkarit. Mitä tietoja kaipaat Geen simpukasta, 4 llä läpipultilla runGon ulkosyrjällä, kääntövarsi taaksepäin ja snadisti alaviistoon, kierroksia ratille inan vajaa 4. (On joku hitaampikin, muistaiskohan MoggiSamuli)
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 26.05.2019 19:00 |
#1764
|
||||
|
||||
Ruori on rikki ni senkin takia pitäs keksiä uus mut pienempi. Kääntövarsi pitäs olla eteenpäin mulla. Pitää siis jatkaa etintää simpukan suhteen ja sen uuden ratin.
Ei samperi siis nimenomaan kääntövarsi pitää olla taakseppäin. Kattelin googlen kautta niitä ja näyttäis kyllä aika passelilta simpukalta. Saako mite pitkiä kääntövarsia noihin tai onko joku firma joka tekee laillisia ja kunnollisia? Kiinnostas nähdä mite tuo sijoittuu G:ssä paikalleen. Myös kiinnostaa tietää ylimpien kiinnitysreikien ja simpukan rattiakselin kiinnityksen välimitta et mite tollanen käy 308 runkoon. Viimeksi muokannut Ahma : 26.05.2019 21:07 |
#1765
|
|||
|
|||
Tervehdys kaikille tuoreelta G kuskilta.
Vararenkaan kotelo aiheuttaa ihmetystä ja kaiken etsinnänkään jälkeen en ole löytänyt vastausta; - varapyörän suojarengas ei mahdu paikoilleen, jää varmaan 5 senttiä liiaksi auki - auto on 2004 ja vararengas on vakiokokoa eli 265/70 R16 Onkohan näissä ollut alunperin joku pienempi vararengas (rengaspaineohjeen mukaan siinä ainakin pitäisi olla paineita paljon enemmän)? |
#1766
|
||||
|
||||
Muistaakseni samaa joskus havainnoin, kun varapyörän suojaa koitin omaan pujottaa. Todennäköisesti alkup varapyörä on pienempi ja kapeampi. Riittäiskö sulla sen suojan leveys 265 n päälle, vai jääkö just siks ’kantamaan’ ja kehäpituus lyhyeks ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#1767
|
|||
|
|||
Kuten kuvista näkyy, niin eipä se oikeastaan taida olla leveydestä kiinni, mutta vaikka säätö on laajimmillaan, ei yllä kiinni.
|
#1768
|
||||
|
||||
Ootko kerinnyt mittailla?
|
#1769
|
||||
|
||||
😌 aaaivan, jospa tänään😀
__________________
@merc80s_benz |
#1770
|
||||
|
||||
__________________
@merc80s_benz |
#1771
|
||||
|
||||
Vähä arvelinkin et ei käy. Mulla on boorit harvemmassa ja tuo on perus mersumalli booreilla.
|
#1772
|
|||
|
|||
Onkos muillakin w460:ssa ihan paskat jarrut? Ei saa edes asfaltilla etupäätä lukkoon normaali toimistotyöntekijän voimilla. Sinänsä se ihmetyttää, kun suhteellisen iso jarrulevy ja nelimäntäinen satula edessä. Eikä pitäisi mikään edes olla jumissakaan, kun jarruputkiremontin jälkeen kävin kaikki paikat läpi. Poljinkin painuu aika syvälle, tässä -83 mallissa taitaa olla vielä pienempi pääsylinteri ja vain 8" tehostin, kun myöhemmissä malleissa on 25mm pääsylinteri ja 9" tehostin. Se varmaan osaltaan vähentää polkimen matkaa, mutta tarvittava poljinvoima lienee sama.
|
#1773
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#1774
|
|||
|
|||
Varastosta löytyi t3 transporterista tehostaja joka on 9" ja kaiketi lähes suoraan sopiva.. Toivottavasti sillä löytyy tehoa lisää. Tölkkeihin on bemareista laitettu 10" tehostajaa, joka voisi mersuunkin siis käydä suht nätisti, tosin vain automaatteihin, kun tulee kytkimen työsylinteri tielle.
|
#1775
|
||||
|
||||
G:n simpukka.
Oliskos kellään myydä G.n simpukkaa. Taitaa olla paras ratkasu laittaa tollanen kun jääkin tilaa rungon ulkopuolelle ja geen simpukka näyttäis melko lyhyeltäkin. Ollaan ihan siinä ja tässä etteikö lopu järki ohjauksen rakentelusta 😐
|
|
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |