![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Korotettu runneri on kyllä hauskan näköinen ku itse kori on tosi matala verrattuna cruisereihin ym vehkeisiin
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Runnerihan on muutenki pieni verrattuna "isoon" cruiseriin, sitte taas pikkucruiserit (70, 120, 150...) on muodoltaan korkeita. |
|
#3
|
|||
|
|||
Vähän on päästy jo kokeileen
Terve!
Joo niin sitä on arki koittanut ja auto on jokapäiväisessä ajossa. Edestäkin heivasin kallistuksen vakaajan odottamaan seuraavaa katsastusta. Sitten nostelin rukilla nurkista, että paljonko tuo nyt sitten mahtaa joustaa oikein, n.45cm edestä ja takaa ilman vakaimia, edessä vaikutti n.5cm ku otti vakaimen pois ja maantieajoon ei merkittävästi ajolleen muuttunut. Pienimuotoinen makkaranpaisto safarikin yhtenä päivänä kaverin kanssa ajeltiin, lähinnä auraamattomia mettäteitä ja sellasia, lunta oli paikka paikoin paraimmillaan vielä 70cm. Alla nuo hankookin AT renkaat, ihmeen hyvin se meni, pari paikkaa oli missä jäi jumiin oikeen huolella, onneksi kaverilla on lantikka lukoilla niin siitäkin selvittiin. Mietittiin vaan ku porukka selittää että tavan maasturilla ajellaan sellasissa hangissa että lumi lentää nokaapellin yli??? En tiiä mutta tuollasessa kevään sulattamassa sössölumessa oli se lantikankin meno kyllä melkosta eestaas veivaamista. Loppujen lopuksi kuitenkin positiivinen yllätys kuinka hyvin, ainakin omasta mielestäni tuollanen käytännössä vakio maasturi eteni hangessa!!! Vieläkään ei ole mitään särkynyt!!! Sitten sain pirssiin puuttuvia sisätilan listoja, niitä ruuvvailin paikalleen ja työkalupakille värkkäsin tellingin takatilan oikeelle seinälle, ei ole enään viemässä lattia tilaa. Noo, taas käytiin vähän safarihommissa, lumet oli taasen huvennu jo aika lailla, nyt testailin ekaa kertaa eri rengas paineita, eipä ollut merkittävää eroa ainakaan sössöhangessa nuilla AT pyörillä, 1-2bar. No viikko sitten huomasin facessa nivalan nurkilla myynti ilmon 33/12.5r15 insan special traceista ja lukkovanteista, kaupat kiinni ja renkaan haku reisulle. Jo vain saatana rupes auto menemään eritavalla hankipöykyssäkin ja sössöhangessa, paineet vajaa 1 bar. Nuilla AT renkailla sai kokoajan ajella sillein sukkasiltaan ja varovasti että millonkohan se ruopasee ittensä junttaan ja kokoajan lämä tiskjissä. Nuilla insoilla saa ajella pintakaasulla niihin verrattuna, on kyllä järisyttävä ero pidossa! Vanteet on sen näköset että on itse tehty tai keskiöt vaihdettu, tai muutettu et lukua, kun laikka on hivellyt vannetta ja joku itse hitsannut keskiöt. Sellanen efekti tuli nuilla pyörillä nyt esiin, että välitys käy pitkäksi kivikko hiivinnässä ja kytkimen saa kyllä luistamaan, mitähän se oli jos löytyis vielä lukot! Samoiten nyt on pokkaa ajaa paljon pahempaan paikkaan ja auton takaylitys kyllä rupee haittaamaan samoiten vetokoukku hässäkkä! Totta siinä olin koiraa juoksuttamassa metässä vkonloppuna ja kotio ku piti lähtee niin peruutin kuskinpuolen takanurkan komeeseen petäjään, takapuskuri aivan mykkyrään ja takaluukkuun vittumaisen terävä vekki, no rupee kaippa siis tästäkin hytistä lähteen tuo tyttömäinen kiilto ja suoruus. haha. Vähän siinä sitten tuli ynnäiltyä tätä pirssiä ja tuumasin ainakin näin alkuun, että ne oikeet puskurit, helmat ja pohjapanssarit tähän vielä kai pitää värkätä, rupeisko sitten käyttöauto oleen ok kondiksessa. Nuista insa renkaista, vanteen keskiöt on hitsattu (oletettavasti) kieroon kun rengas vipottaa niin rankasti, ne taidan vielä värkätä suoraksi ja maalata vanteet. Semmosta settiä tällä kertaa, ajellaan ny ku viimevuoden kesälomakin alkoi parahiksi! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Hämääkö kuva vai onko viimeisessä kuvassa oleva valkoinen auto Toyota?
|
|
#5
|
|||
|
|||
..
Joo 61 lantikka 😃
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Minkälainen kiinnitys on kattotelineissä.. saisko kuvaa tai kattotelineet malli ja merkki
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lieneekö noi sellaiset oven väliin jäävät? Onko näissä runnereissa kattokiskot ollu lisävaruste vai vuosimallikohtainen juttu kun osassa on ja osassa ei. Itselläni ei ole ja sekös harmittaa...
|
|
#8
|
|||
|
|||
on ajettu ja vähän huollettu
Terve!
Töissä on pitänyt kiirettä viimisen 8kk ja nehän loppui kuin seinään kolmisen viikkoa sitten, kerenny vähän päivittään autoa taas. 15tkm edellisestä leimasta tullut lisää kilsoja, nyt jotakin 262tkm mittarissa. Tuona aikana vaihdoin öljyt joka paikkaan, siinäpä huollot. Nyt sitten kun aikaa on ollut, vaihdoin jo tovin vittuilleen startin, originelli toyota oli paikallaan ja orkkis toyotan iskin takasin, taas yks 25 vuotta mennään haha.. Leimalla ei ollut muuta sanottavaa kuin alapallonivelet missä oli aika hulppeesti jo väljää, tein sitten reklamaation ja toyotalta tuli uudet veloituksetta, hyvin pelaa tuo homma! Syksyn mettästys reisut oikeestaan ainoat missä on hyvin vähän ryvetty muuten maantietä. En tiiä paljonko näitten pitäis kestää mutta marmorillakin oltiin sitä mieltä että hulppeesti paljon enemmän ku 15tkm. Sitten sain inspiraation viimein laittaa sen nurkissa pyörineen caldinan välijäähdyttimen paikolleen. Paikka löytyi moottorin päältä, jäykillä kiinnikkeillä kannessa kiini, paineputket piti tehdä uusiksi ja imusarjaan laippa, lisäksi tein kinnikkeet kaikille johdoille letkuille ja kaasuvaijerille sillai kun ne olikin, ilmanputsarin ja ahtimen välinen putki piti myös modata ja skuuppi nokkapeltiin, coolerin ja konepellin välinen tiivistys on vielä työn alla. Eilen ruuvattiin syöttöä lisää ja ahdot on nyt 1.3bar, perse tuntumalla ehkä 20-30 hp tuli lisää, pumpussa kyllä olisi vieläkin varaa mutta menee niin savuttimeksi että saa tuo nyt piisata alkuun. Positiivistra oli se että alas tuli lisää kaivattua voimaa, eilen kiskoin hevoskärryäkin kokeeksi ja huomattavasti mukavampi vetojuhta nytten. Seuraavana huoltohommana on etukardaanin ristikoiden vaihto, aikanaan kun auton ostin mukaan tuli toinen etukardaani mukana, tuplaristikossa jo jonkun verran välystä. Kylkipalkit olis myös nyt yritettävä tehdä niin saisi nuo kyljet suojaan kurasuihkulta, ehkä maalaisi auton kesällä sitten. Kuvia. |
|
#9
|
|||
|
|||
kuvia
lisää
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Luokat |
| 4runner, toyota, toyota 4runner |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty VW farkku Passat 2.0TDI -06 | Jusap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.03.2018 19:02 |
| skodan/VW 2,0tdi vs 1,9tdi | lacrits68 | Chit-Chat | 63 | 07.02.2016 19:31 |
| Myyty Golf Plus 2.0TDI DSG -06 | Limite | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 20.06.2013 00:24 |
| Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM | Anfi | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.12.2010 17:16 |