![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Säätö + uudet alkuperäset käret tulee. Nämä Hodarin suuttimet on jo vakiona sen verran reilut että pitäs sinne 300hv tehoihin riittää hyvinkin. ![]()
__________________
HJ61 -90 Käyttis HJ61 -88 Projekti HDJ80 -93 Käyttis BJ75 -86 Projektijonossa HJ60 -88 Varaosa HJ60/61 -88 -myyty |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Meinaa hodaria vaivata korkea polttoaineen kulutus. Siis kyseessä on 1 HZ mottori joka on turbotettu ja pumppu vaihdettu 1HD-T. Pumpun on nyt tehnyt HP diesel ja tätä ennen pumppu oli kaverin tekemä. Kulutukseen näillä ei ole ollut vaikutusta. Suuttimet myös käytetty pajalla ja on uudet suutin kärjet.
Hodari kuluttaa takavedolla ajettaessa n 13.5l/100km ja kärry perässä menee sen 18l/s. Edellinen 1HDt moottorilla varustettu ajokki kulutti n 11l/100km ja kärry perässä n 15l/100km. Autossa on 4.3:1 perävälitykset. Voisiko tuo korkea kulutus tulla tuosta tiheämmistä välityksistä 4.3 vs. 4.1. Renkaat on 285/75x16. Samoilla rattailla kuin edellinen. Pyörän laakerit käyty läpi ja talvella vaihdoin synteettiset vaseliinit kun alkoi kulutus ahdistaa. Onko ajatuksia???? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Esikammiokone on luonnostaan hieman kovempi syömään polttoainetta kuin suoraruisku.
Toki pumpun ajoituksella on myös suuri merkitys. Itse säätäisin ajoituksen ihan niin aikaiselle kuin toleranssit antaa myöten. Mersujen kanssa tuosta on ollut pelkästään positiivisia kokemuksia. Kone herää vähän herkemmin ja kulkee tosiaan pienemmällä kulutuksella. Onko sulla mikä syöttöpumppu siellä? 1HZ:n omassa pumpussa on muistaakseni pienempi nestepää ja loivempi nokkalevy kuin 1HD-T:ssä ---> pidempi ruiskutusaika ---> huonompi hyötysuhde ---> suurempi kulutus ja enemmän hukkalämpöä. Välityskin ottaa varmasti omansa mutta noin pieni ero ei paljoa /100km tee. Suurempi vaikutus on ajonopeudella, Jos ajelee hitailla perävälityksillä sen 100-110kmh jokapaikkaan niin varmasti soppa kelpaa. Viimeksi muokannut Mika_T : 16.04.2019 22:18 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kahdella eri nestepäällä kokeiltu. Molemmat 12mm. Ajoitus tällähetkellä 1.10mm. Pitää kokeilla aikaistaa. On ollut molemmilla moottoreilla hodari. Vaparilla pääsi takavedolla siihen 10.5l/km kun ajeli noin 90km/h.
Marssi vauhti kärryn kanssa 86-89 km/h. Ja ilman kärryä tulee ajettua noin 95km/h. Niin ja kaikki kulutukset mitattu todellisten kilometrien perusteella. Viimeksi muokannut Killer-Wo : 17.04.2019 04:58 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nyt säädin ajoituksen 1,35mm. Pers tuntumalla ei mennyt huonompaan suuntaan. Pääsiäisen aikoihin selviää miten vaikutti kulutukseen kun tulee käytyä mökillä kelkka kärryn kanssa.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Laiskuus vaivaa ni ei jaksa ettiä mitää ni kysästään ny kummiski, onko kellään kokemusta, sopiiko hdj korin nostamaan rungon päältä ilman moottorin yms purkamista..? Pitäs runkoo alakaa entrata, tai jos vaihtais sen kokonaan ni helpoin tapa olis varmasti nostaa kori pois tieltä
__________________
🤨 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän se ylöspäin on helppo nostaa jos katoksessa korkeus riittää. Hj.n nostin omassa tallissa räikkäliinoilla 2/puoli tyyliin toinen huilaa kun toisella nostetaan. Takaovien aukossa oli 2x6 lankku kolottuna oven kanttien mukaan
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Aatoksena olis autonostimella kori nostaa ylös ja rungon taluttais alta pois.. Olis pihalla lojumassa toinen runko minkä vois hiekkapuhaltaa ja maalata valamiiks, nostelis vaan moottorin ja lootat pakettina vanhalta rungolta uuteen ja akselit alle.. Vaihtoehtona tietysti olis vaihtaa vaan rungon takapää mutta oma hommansa mittilöidä kohdalleen
![]()
__________________
🤨 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla koria nostettu kolmisen kymmentä senttiä, mahtuu korjaamaan korikannakkeita ym. Isommat irroteltavat oli rattiakseli, tuulitunneli/visko, laatikon jäähdytyskierron letkut (jos atm), vaihdevipuset, pa ja jarruputket, lämmityslaitteen letkut ja ite korinkannakepulttien auonnassa oli aikamoinen homma kun olivat hieman ruosteessa ![]() Jos korin heivaa kokonaan päältä tuleekin lisähommaa jonkinverran esim. Johdotusten kanssa. Mutta ei moottoria tosiaan korin noston takia tarvitse irrottaa.
__________________
-ISORY OFFROAD- |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Hodarin korihan katkeaa rintapellin kohdalta. Keulan pellit voi purkaa pulteilla irti jos tuntuu ettei nouse tarpeeksi korkealle.
Samalla on sitten helppo korjata ne etupyöräkaaretkin kun mädät ne on kuitenkin. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kori käyty kertaalleen läpi jo.. jälkiviisaana ny pitää sanoo kyllä että ois samalla vaivalla ku korin kävi läpi ni runkokin käydä perusteellisemmin läpi vaikka sillon näytti ihan hyvälle 🙄 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=109806
__________________
🤨 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |
Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
BULLTERRIERIN omistajat tänne! | Urbancityboy | Chit-Chat | 14 | 20.09.2009 18:30 |