Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 22.03.2019, 11:24
sampel sampel ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 30.10.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ainakin autodocin osalta sun pitää erikseen valita sieltä 5€ lisäoptio tilaukseen, missä palautus on tosiaan 0€.
Se 5€ lisäoptiokaan ei pelasta, jos ne ei suostu laittamaan sitä palautuslomaketta, jolla palautus vasta on ilmainen.

Joskus tuli tsättäiltyä sen pari kuukautta jonkun kolmenkympin osan vuoksi ennenkuin sain heiltä lomakkeen jolla palautus onnistui ilman oman lompakon kaivuuta. Kuvia laiteltiin joka kulmasta, uutta ja vanhaa vierekkäin. Välillä kyseltiin rekisterinumeroa, vuosimallia ja naapurin kummin kaiman nimeä.

Ongelma oli siinä että tilattu osa oli jo viallinen paketista otettaessa, joten en oikein ymmärtänyt tarvetta rekisterinumeroille ja uuden ja vanhan osan vierekkäin filmaamiselle. Kärsivällisesti kuitenkin tsättäilin ja filmasin, ei siinä oikein tuntipalkoille päässyt.

Vastaa lainaten
Vanha 22.03.2019, 22:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Tilasin maasturin renkaat saksasta, suuresta rengastalosta ebay:n kautta.

n. 10v sitten:

Tuli paskat, valmistusvialliset renkaat.

Myyjä lupasi auttaa, mutta pelasi aikaa, ebayn turva meni umpeen. (minun moka, oppia ikä kaikki) Viesteily käytiin sähköpostilla englanniksi.

Sen jälkeen myyjä ei vastannut sähköposteihin.

Onneksi maksoin Nordean Mastercard- luottokortilla.

15min meni aikaa, kun tein mastercardin ilmoituksen nordealle, ja lähetin n. 10 kopiota sähköposteista.

Rahat takaisin tilille seuraavana? päivänä.

Sitten iso rengastalokin heräsi; Pientä hienoista "uhkailua"/vittuilua, mutta kohtelias pyyntö tulostaa ja kiinnittää liitteenä olevat Labelit/rahtikirjat renkaisiin, ja vastata suomalaisen kuriirin soittoon. (Yrittivät soittaa saksasta, kun rahat oli palautettu minulle)
Toki minun piti tulostaa omalta tietokoneelta A5 kokoiset "labelit" joka renkaaseen, ja kun kuriiri soitti, niin sopia aika millon minulle sopii nouto.

Kuriiri tuli sovitusti, ja nosti renkaat autoon, ja lähti.

Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.

-> Tarinan opetus: Muista ostaa LUOTTOKORTILLA
(minulla maksutapana PayPal, ja siinä Mastercard maksuvälineenä, isompia ostoksia maksan suoraan Mastecardilla)
Vastaa lainaten
Vanha 04.04.2019, 06:47
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
n. 10v sitten:

Tuli paskat, valmistusvialliset renkaat.

Myyjä lupasi auttaa, mutta pelasi aikaa, ebayn turva meni umpeen. (minun moka, oppia ikä kaikki) Viesteily käytiin sähköpostilla englanniksi.

Sen jälkeen myyjä ei vastannut sähköposteihin.

Onneksi maksoin Nordean Mastercard- luottokortilla.

15min meni aikaa, kun tein mastercardin ilmoituksen nordealle, ja lähetin n. 10 kopiota sähköposteista.

Rahat takaisin tilille seuraavana? päivänä.

Sitten iso rengastalokin heräsi; Pientä hienoista "uhkailua"/vittuilua, mutta kohtelias pyyntö tulostaa ja kiinnittää liitteenä olevat Labelit/rahtikirjat renkaisiin, ja vastata suomalaisen kuriirin soittoon. (Yrittivät soittaa saksasta, kun rahat oli palautettu minulle)
Toki minun piti tulostaa omalta tietokoneelta A5 kokoiset "labelit" joka renkaaseen, ja kun kuriiri soitti, niin sopia aika millon minulle sopii nouto.

Kuriiri tuli sovitusti, ja nosti renkaat autoon, ja lähti.

Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.

-> Tarinan opetus: Muista ostaa LUOTTOKORTILLA
(minulla maksutapana PayPal, ja siinä Mastercard maksuvälineenä, isompia ostoksia maksan suoraan Mastecardilla)
Juuri eilen tapahtunutta:

Ebaystä pari 52" ledilamppua Kiinasta. Paypalin kautta luottokorttina Amex.

Tracking codella seurasin tavaran tuloa, kun mainostivat ilmaista lentorahtia. Tavara läks ja saapui Härmään ja Posti otti loppukuljetuksen.

Sitten tulikin ilmoitus, jotta tavara noudettu, däng juu ja anna palautetta??? WTF, mitään ei saapunut???
Tarkastin asian ja Kusti oli nakannut paketin Espooseen "jollekkin" ja se oli noudettu pois... Posti sano et "kakka juttu, he vaan toimittaa kamat perille???"

Joten Ebay ilmo myyjälle, kamat meni "jonnekkin" ja laskua en maksa, vaan vaadin 100% rahat takas tai uudet kynttilät. Vastaus, toimitettu on ja jos paha mieli, niin ota yhteys postiin...

Joten ilmoitin Ebaylle, että ei tavaraa, ei maksua --> 10min ja ilmoitus, jotta rahat palautuu tililleni välittömästi. Sitten tuli Amexilta ilmoitus, jotta rahat palautuu ja saan pitää siitä tulevat ostopistee 4X hyvityksenä tapahtuneesta "harmillisesta asiasta".

Kyllä isoissa pojissa on woimaa...
Vastaa lainaten
Vanha 04.04.2019, 11:10
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Perusasetus

Työkaverille kävi sillai, että tilas kotioosoitteseen Kuopion Kurkimäkeen. Paketti saapumis ilmoitus oli johonkin etelä-suomen pakettiautomaattiin Kurkimäen S-market.

Postiin yhteyttä.
Ei ole kuulemma heidän moka, ota yhteyttä myyjään.
Ihan pieni kysymys postille, että miten myyjä voi vaikuttaa suomen postin toimintaan, kun alkuperäisessä toimituksessa on selkeästi osoite ja postinumero tiedot oikein.
Lentopostin/tullin jälkeen POSTI on tehnyt omat päätelmät ja laittanut väärään paikkaan menemään.
Ja vastaus oli, että eivät voi pakettia siirtää sieltä S-marketista Kuopioon päin, että jos kukaan ei nouda, palautuu myyjälle Kiinaan.

Kaverin tuttava etelä-suomesta nouti paketin ja toimitti myöhemmin Kuopioon.

Ja myöhemmin pakettia katseltiin porukalla ja kyllä siinnä niin selvästi Kuopioon osoite tiedot oli, että miten posti voi edes väärin tulkita.
Noin puoli vuotta on tapauksesta aikaa ja postilta ei oo asiaan mitään enempää kommentoitu.
Ja luulisi, että vastaanottajan pyynnöstä paketti pystyttäisiin siirtään eri määräpaikkaan, mutta ei.

----
----

Ja ei voi ymmärtää suomen postin hitautta.

Keskiviikkona joulukuun 27. 2018 tilasin Australiasta Toyotan vesipumpun.
Seurannan mukaan oli jo lauantaina 30. joulukuuta vastaanotettu suomen lento tulliin.

En tiennyt, lähteekö jatko toimitus postilla, vai millä. (netti tullauksessa pitää tietää jatko toimittaja)
Kai senkin jostain saisi selvillä.
Odotin postista paperi lappua asiasta.

Perjantaina 5.1. saapui ilmoitus postissa.
Samana iltana tein tulliselvityksen netissä.
Saman illan aikana jo näkyi, että paketti vapautettu lähetettäväksi.
Torstaina 10.1. paketti oli kotiovella.

Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 04.04.2019 11:21
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Sivu luotu: 20:57 (GMT +2).