![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
LeimaJaa morjesta! Niin se vaan leimakin saatiin minun rynsettiin ja kaikki muutokset myöskin otteeseen!!! Hieman tämäkin toki ahdisti haha. Konttorille laitoin laput autosta ennakkoon ja kuvat /tiedot mitä tarttee muutoskatsastaa. Kaikki ok pois lukien nuo 33” renkaat, no minä siihen että mikä perkele näillä lapuillahan nuita on leimattu jo kautta maailman sivu, no ei käynyt kun orkkis rengastus mukamas liika pieni. Matilla oli onneksi tietoa tästä ja erittäin ystävällisesti selvitti auton kohtaloa, kävipä ilmi että 07 suomeen rekisteröinnissä auto on leimattu 2.4 dieseliksi tai ainakin mallimerkintä oli siitä (LN130L) no tarvittavat muutokset auton tietoihin, oikea malli merkki (KZN130L) ja jo rupesi löytymään riittävän isoja orkkisrenkaita että 33” kumit saa otteeseen. Muuten ei ollut katsastuksessa sanottavaa paitsi repsikan yläpallonivel ja kuskin alapallo. Het ku katsuri rupes keulaa ravisteleen nikn muistin että oma ravistelu sessio oli jäänyt nuita uloimpia palloniveliä vajaaksi, pomo tms tuli työmaalla jutulle ja se unohtui sitten. No eipä siknä. Tänään aamulla sain uudet nivelet, vaihdoin heti kaikki ja uudestaan hirveellä kiireellä konttorille, jees, leima lappuun yms kaikki ok. Paitsi uudet alapallot kummatkin väljät! N2-3mm!! Oli vielä ne lemfrö nönnönnööt, mitkä on ollut ainakin tähän asti ok niveliä. No ei siinä, varaosaliikkeeseen video ja silläviisiin! Uudet toyotalaiset tulee hyvityksenä! Sisustaa kun kasasin niin emäntä oli apuna ja siivosi/pesi auton sisältä verhoilut, no sain homman valmiiksi ja takaluukun lasia nostaan ylös nikn ei millään. Purin puoli peräluukkua uudestaan ja yleismittarilla johtoja ei tuu sähköö että vittu sielä meni joku johto poikki ku niitä kylkiverhoiluja painoin. No jätin illasta homman vaiheeseen ku syletti niin huolella. Aamusella painoin takasin ja taas kävin sulakkeet läpi yms, siinä ku sadannen kerran kuskipaikalle änkesin ni satuin ihmetteleen ovessa olevaa ikkunoiden sulku/kielto hanikkaa, sehä oli alaalla. Nappi pois ja jo hitto nousi takaikkuna ylös. Rupesi naurattamaan.. Joo, roiskeläpät on värkätty ja silleen. Tänään täytyy katella mitä sinne autoon taas oikeen tunkee kyytille. Laitanpa illasta kuvia ku kotia pääsen.
|
|
#2
|
|||
|
|||
kuvia ja paskan jauhantaa
Joo elikä roiskeläppiä tehtiin joo..
Eteen ja taakse tein polyuretaani matosta läpät, samoiten sisälokasuojat. Eteen piti värkkäillä korin jatkoksi alumiinista palat kun matsku ei olis muuten riittänyt ja sai sitten suoraa mattoa vaan leikata, nämäkin pultti/mutteri liitoksilla niin saa kätevästi tieltä pois jos tarvittee. Sitte laitoin nuo roikkumaan vielä rosteriketjulla vähän länkälleen niin eivät ole heti pyörän päällä jos hankipöykyssä tarttee venkslata. Omasta mielestä melkein madmax meininkiä haha.. Mitäs sitten? Kaikki viat on nyt korjattu autosta mitä on löytynyt/tiedossa. Kaikki normi huollot on tehty. Mitään ei periaatteessa tarvitse hankkia ns tulevia varusteluja varten. Varmaan tässä nyt tovi ajellaan ilman mitään sen kummempia virittelyjä. Mutta mutta... Tehonpaskaahan näissä ei ole IKINÄ tarpeeksi jotenka? Caldinan välijäähytinhän multa löytyi jo valmiiksi ja se passaa aika hienosti kannen päälle. Kiinnikkeet sille joutuu värkkäämään, tuntus etä siinä on isoin homma saada niistä fiksut ja kestävät. Sitten koneistaa vakio imusarjan putken tilalle pieni tökö mihkä saa silkkari letkun kiini, ahtimen puolen liitos coolerille onnistuu yhellä mutkalla. Skuuppi nokkapeltiin löytyy myös. Sitten nokkapellin ja kuulerin väliin joku joustohetula? Imuputken joutuu tekeen uuden ahtimelta ilmanputsaripönttöön. Valmistunee 3" alumiinista. Samalla olis hauska laittaa safarisnorkkeli. Syöttöpumpun säätö ja ahtopaineen nosto. Nyt ahtaa ylämäessä 5 vaihteella 0.8bar. Mitähän tuonne kehtaisi turvallisesti laittaa? Eli vakio pumppu, vakio turbo, pakoputki 3" ja sitten se cooleri. Savut oli leimalla 0.74 eli pumppua ei varmaankaan ole ruuvattu? Meinasin että 1.0bar ja syötöt kohdilleen??? Missä vaiheessa kytkin rupee luistaan, mitä oletettava vakio kytkin edes kestää tehoa? Runkoon pannoilla pultattavat astinlaudat, mitoitus niin että kestää nostaa mistä vaan hiliftillä. Maastovaloja ja kattokoppa.. Mutta tehoa ensin.??? Saatana ku harmittaa etten muistanut ottaa aikaa vakio pakoputkella 60-80kmh kiihtyvyydestä. Täytyy nyt muistaa niin on jotakin vertailupohjaa. Kertokaa kokemuksia tuosta ahto/syöttö/cooleri jutuista! |
![]() |
| Luokat |
| 4runner, toyota, toyota 4runner |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty VW farkku Passat 2.0TDI -06 | Jusap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.03.2018 19:02 |
| skodan/VW 2,0tdi vs 1,9tdi | lacrits68 | Chit-Chat | 63 | 07.02.2016 19:31 |
| Myyty Golf Plus 2.0TDI DSG -06 | Limite | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 20.06.2013 00:24 |
| Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM | Anfi | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.12.2010 17:16 |