Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.03.2019, 15:44
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmtillo Näytä viesti
subarun skuuppi?
Yleismalli suoraan kiinasta. Sattui kyllä värisävy hyvin kohdalleen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.03.2019, 13:48
jmtillo jmtillo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 71
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Yleismalli suoraan kiinasta. Sattui kyllä värisävy hyvin kohdalleen.
Annatko vähän vinkkiä "mistäpäin" kiinaa? Teitkö tuohon putsarikoteloon mitään luukkua jos talvella pitää kovin kylmällä ajella?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.03.2019, 18:08
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmtillo Näytä viesti
Annatko vähän vinkkiä "mistäpäin" kiinaa? Teitkö tuohon putsarikoteloon mitään luukkua jos talvella pitää kovin kylmällä ajella?
Tuossa esimerkiksi vastaava. "Scoop" hakusanalla löytyy ebaysta valikoimaa, kannattaa tosin rajata haku auton osiin...
En sen kummemmin miettiny kovia pakkasia, tuollainen kone tuottaa lämpöä niin paljon, ettei se kylmä imuilma pitäis haitata. Jos kuitenki haluais lämpimämpää, niin putsarikotelon keskimmäistä osaa voi pyöräyttää niin että ottaa osan ilmasta konehuoneesta.

Edittiä... Linkki oli näköjään jääny pois... https://www.ebay.com/itm/1PCS-Univer...miWVUh-zws5q8w

Viimeksi muokannut Ippe69 : 28.03.2019 18:10
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.03.2019, 10:04
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Kytkin kyssäri


Jep. OM605 mekaanisella seiskan pumpulla ja 606 ahtimella Geessä. Laatikkona T1 pakulaatikko 2,9D perästä eli pitkänokkanen laatikko. Kytkin ei pidä enää kolmosvaihteella kun ahtoja yli 1bar. Kytkimenä uusi 410D kytkin kaksoismassalla.

Mitään ideaa mistä tähän saatais sellainen kytkin joka pitää?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.04.2019, 20:40
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Kääntövarren pituus ??


Mahtaako olla eripituisina tullut vastaan kellään, kun simpukan välityksiä ainakin on useampaa.

Hiukan pitkä on omassa nyt akselimuutoksen myötä, lyhempikin riittäis, ja antais ohjaukseen lisää voimaa, toki kääntymisen kustannuksella.

Tai tehostamattoman pakun simpukasta ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.04.2019, 10:44
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallo Näytä viesti
Jep. OM605 mekaanisella seiskan pumpulla ja 606 ahtimella Geessä. Laatikkona T1 pakulaatikko 2,9D perästä eli pitkänokkanen laatikko. Kytkin ei pidä enää kolmosvaihteella kun ahtoja yli 1bar. Kytkimenä uusi 410D kytkin kaksoismassalla.

Mitään ideaa mistä tähän saatais sellainen kytkin joka pitää?
270CDI?
En muista mitä taikoja tuolle piti tehhä että käy, mutta noita on käytetty.

Toinen voisi olla mk1 2.9td sprinttereistä löytyvä 250mm paketti. Se sprintterin oma kaksoismassa vauhtipyörä vaan ei vääntöä paljoa kestä.
Ja kovalla vauhtipyörällä siitä tulee aika jyristävä versio, kun levyssä ei ole jousia.

Viimeksi muokannut Mika_T : 19.04.2019 10:48
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.04.2019, 23:07
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
270CDI?
En muista mitä taikoja tuolle piti tehhä että käy, mutta noita on käytetty.

Toinen voisi olla mk1 2.9td sprinttereistä löytyvä 250mm paketti. Se sprintterin oma kaksoismassa vauhtipyörä vaan ei vääntöä paljoa kestä.
Ja kovalla vauhtipyörällä siitä tulee aika jyristävä versio, kun levyssä ei ole jousia.
Tähän tuli nyt tarvikemotin paketti. Kova blingfactoryn vauhtipyörä (aivan liian kevyt), M3 240mm levy ja M5 sachsin race-asetelma. Enää ei luista, mutta ei kyllä ole aivan viimeisenkään päälle, mm. työsylinteriä piti vähän muokata ja painelaakeri ei oo mikään pop tolle asetelmalle. Jyrinöitä en ole kyllä kummemmin hoksannu, kun ei ole daily driver luokan kampe.

Ongelmaa teetätti lähinnä tuo pitkänokkanen laatikko, jonka pitää päästä vauhtiksen läpi kampiakselin päähän.

Viimeksi muokannut kallo : 21.04.2019 23:11
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.04.2019, 23:50
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Juu. Se loova on ns pitkäakselinen joka on tarkoitettu kovalle vauhtipyörälle.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 02:19 (GMT +2).