![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
tuo mersun 722.4 ei ole varmaan kovin pitkäikäinen tuon kokoisen maasturin alla. Jos mersuun päädyt niin metsästä W124 300turboD:n 722.357 Tai W140 350TD:n 722.367 Nuo kestää yli tuplasti vääntöä kuin tuo pikkunen 722.4
Pituudeltaan sama. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tuo 722.4 kestävyys, tai siis sen puute on tiedossa.
.3 loota olisi toki paljon haluttavampi, mutta niillä tuppaa olemaan hintaa. Toisekseen tuo .4 löytyy jo tallin nurkasta, niin se on helppo ja halpa vaihtoehto. ![]() Jos tuon mersun paketin kukkaseen sovitan, niin se tosiaan tulee tuon kolmilovisen eteen. Maastossa mersun laatikon ei tarvitsisi alentamattomilla vaihteilla kulkea ollenkaan, vaan siellä olisi käytössä manuaalista 2. tai 1. vaihde. Noin saisi käyttöön reilusti tiheämmät välitykset ja säästäisi outomaattia..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Noiden adapterien JA tarvittavan kytkinkopan hinta on vaan sellanen, ettei mitään järkeä. ![]() Kattelin tuota hommaa varten että Valmetin kytkinkoppaa ja TH700:n turbiinikoppaa pätkimällä ja sopivasti yhdistämällä pääsisi melko kivuttomasti sopivaan lopputulokseen. Tai sitten vaan TH700:sta koppa poikki ja levy kiinni hitsaten -> koneistusta. Yksi ylimääräinen TH700:n kotelo on nurkkiin pesiytynyt. Harmi vaan kun on ehjä.. Joku totaalituhon kokenutkin välttäis tässä tarkoituksessa oikein hyvin.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tilanteet ne vaan muuttuu.
Kaveri haluskin ostaa multa tuon Chevyn 305:n pois, niin meni tekniikkasuunnitelmat sen osalta jäihin. ![]() No, onneksi oli tallin nurkassa tuo Mersun OM603 ja Häänrikiltä haettu 722.4. Loota tosin päivittyy heti 722.3:ksi, kun sattui sellanen toimiva pariin sataan olemaan myynnissä. ![]() Heivasin koneen toissailtana Wagon aisojen väliin: ![]() Tilaa jää koneen ympärille ruhtinaallisesti. Vakiojousituksella alla ei tosin ole ylimääräistä tilaa. Murikka ja ohjausvarret on melko lähellä ja joustossa kolahtaisi varmasti. Lootakin löysi paikkansa eilen, mutta tallissa alkoi olla tuota valkoista paskaa ihan liikaa ja selkä alkoi kastumaan, niin homma jäi vaiheeseen laatikon kannattimen osalta. Etujousituksen suhteen päätös kierteisiin siirtymisestä alkoi nyt varmistua. Saapahan samalla laitettua akselin ihan mieleiseen paikkaan ja korkoon. ![]() SOA olis tietysti ollu toinen vaihtoehto, mutta nyt saa akselin etupuolelle vähän lisätilaa. Eipähän töki jousenpäät kiviin ja kantoihin. ![]() Takapäähän kierteet olikin jo aiemmin ajatuksena kun akseli vaihtuu, niin pääsee lähes samalla vaivalla hommasta. Uusi akseli olis joka tapauksessa vaatinut jousipetien siirron ja jousipakat olis pitäny irrotella rungosta ja laittaa uudella raudalla kiinni. Niiden takakiinnityskorvakkeet on ottaneet vähän korroosiota.. 722.3 kytkeminen Jeepin T15:n kanssa yhteen on mietinnässä ja tulee toteutumaankin jollain tavalla. Lähinnä paketin pituus on enää epäselvä. Laitanko ne yhteen täyspitkänä, vai lyhennänkö T15 kytkinakselia 20senttiä ja teen siihen sovituksen kytkinkappaleelle.. Älyttömän pitkä(yli30cm) sovite laatikoiden välissä ei kiehdo yhtään, mutta olis se helppo tie, kun valmiit poorituset löytyis kytkinlevylle.. ![]() Kytkinakselin katkaisu ja kiilauran tekokaan ei niin älyttömiä ponnistuksia vaadi, mutta uusi kytkinkappale pitäis vetää akselille melko rajulla krympillä ja sen irrotus tarvittaessa voi olla aika nahkeaa. Tarve vois syntyä kytkinakselin laakerin poikiessa, tai muuten laatikon purkamistarpeen syntyessä.Tuostakin ongelmasta tietysti pääsisi vaihtamalla seuraavan lootan vaan tilalle, mutta senkin kytkinakseli pitäis sitten modata. ![]() Toisesta Jeepistä pitäis nyt käydä nyppäsemässä jakis ja loota irti, niin pääsisi niitäkin ihmettelemään. Saattavat vaatia ainakin öljynvaihdon, kun on seissyt pellonreunassa 10-20 vuotta. Kaikki lippulappuset mitä autosta löytyi, oli päivätty -90-luvulle..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Jeeppien kanssa tuli vietettyä puolitoista vuotta täydellistä hiljaiseloa, mutta sitten sain sinisen Wagoneerin myytyä ja Ruman Jeepin tarina alkoi kehittyä..
![]() Seuraavalla vkolla, kun Sininen lähti pihasta, olin jo hakemassa Ruman jeepin myyjältä lisää osia. @Lassard :lle kiitoksia autokuormallisesta peltiosia.![]() Ruman Jeepin kohtalonpäiviä voi vilkaista täältä: https://kellari.vip/index.php?topic=1491.0 En jatkanut viime syksynä projektin päivitystä täällä, kun autosta ei mitään offilaitetta tullutkaan. Eikä tule..Päivittelen rojektia jossain määrin jatkossa tännekin, kun Jeeppiharrastajilta aina välillä osia kaipailen ja Offipalstan kautta on aina ollut hyviä yhteyksiä tarjolla. ![]() Vielä kuvaa Laitteen nykyisestä kuosista: ![]() ![]() Jos jollain Jeepistillä nyt läikähti sydänalassa ja haluaisi jostain varaosaraadosta osia tarjota, niin pyyhkijänvarret, syylärinkehikko/lukkopelti ja sisälokasuojat kelpaisi! ![]() Noiden ei tarvii olla todellakaan priimaa.. Jos ei minkäänlaisia aihioita ole käytettävissä, niin väännän suorasta tavarasta.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Löytyy sisälokarit pyyhkijän varret ja varmaan se kehikkokin
__________________
Voihan sitä postimerkkejäkin keräillä!! |
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Katotaas mitä vkloppuna löytyy, kun sain AMCCF:llä jo ohittamattoman tarjouksen kasasta osia. Kaikkea ei välttämättä löydy kyseiseltä tarjoajalta. ![]() Tää rojektiili on otettu yllättävän hyvin vastaan Jeeppi-väen keskuudessa! ![]() No, mitään ei todellakaan enää pilata..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Jeepit | toyopet | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 05.10.2018 10:25 |
| Uudet Jeepit, millasia? | PunisherFIN | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 23.06.2015 18:29 |
| Huuto Jeepit 2kpl (päättyy 4.12.2010 klo 21.00) | Jare | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 11.12.2010 21:08 |
| Myydään chero jeepit | saunatonttu | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 06.01.2009 19:51 |
| M:Jeep Wago | Käyttäjä | O/M/V Muut | 0 | 18.07.2005 20:08 |