![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ok. Näytti niin samalta kun oma tekemä hj61:seen. Tein kans samanlailla.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() eka koeajo
Helekatti ohan se hulppee fiilis ku remontin jälkeen pääsee ekaa kertaa koeajolle. Ja niin että kaikki muutokset voi todeta toimiviksi!!!
Ei vuotoja, kaikki tuntui olevan kiinni, auto pelasi niinkuin kuuluikin! Hetken sitä pakoputkee sai suunnitella ja mallailla että sain sen rungon ja etukartaanin väliin fiksusti sopimaan ja sillai ettei näkyisi. Nyt näkyy vain pikkupätkä pakoputken päätä kun sivusta katsoo. Orkkis pakoputken kannakkeita pystyi käyttään ja vetoa tulee nyt niin pitkittäis kun sivu suunnassakin sopivasti. Downpipen maalasin kuumankestolla ja päälle pyöräytin Thermotecit. Pakoputken alkuosaan kanssa kuumankestomaalit ja loppuosaan sinkkimaali. Tuli ihan siisti. Koko pakoputkiston mitta n.80cm. Tätä ennen on siis ollut orkkis pakoputki mikä loppui kuskinpuolen takaoven kohdalle, ilman änkkäriä, 56mm sisähalkaisija. Aikamoinen möly, ei hieno ja turpon vihellys rupes pidemmillä matkoilla jo tinnittään korvissa haha. Nyt äänet hiljeni jonkin verran, madaltui yllättävän paljon ja pehmentyi hittona. Turpon vihellys ei kuulu enään kabiiniin, ulkona kyllä kuuluu entiseen malliin. Eli tässä hommassa onnistuin mielestäni aika hyvin! Ekat koeajot oli kyllä hymyilemisen aihe, aika lailla tuo vakio pakopesän kansi ahdisti varsinkin yläkierroksilla! Elikä jos teillä arvon raadilla on 1kz koneellisia kulkimia ja ette oo vielä tota pakoputki hommaa muuttaneet niin suosittelen kyllä todella paljon!!! Todella kannattava muutos! Huomena olis ohjelmassa leikellä etupyöränkoteloihin korin ja rungon väliin roiskeläpät ja jos matskua jää niin tehdä roiskeläpätkin. Lopun sisustan kasaus, koneöljyjen ja suotimen vaihto sekä diiselisuodattimen. Tulevalla viikolla ei vielä taida ehtiä muutoskatsastaa/määräaikaiskatsastaa pirssiä kun pitää taas reisuun lähteä. Mutta joo tähän asti kaikki onnistunut, koputan puuta. Aikanaan sain isoveljeltä 17 kesäsenä ekan autoni tai siis minkä oli määrä olla eka leimallinen pirssini. 100a datsuni oli ollut proidilla kesäautona, yks vanha rallijyyrä oli laitellut sen hienoon kuntoon. Leima oli mennyt pitkäksi kun auto oli seissyt muutaman vuoden. No kaverin kanssa rassattiin jarrut yms perus huollot ja käytiin aina koeajolla porukoitten läheisellä takatiellä. Mänttä 200 ajojakin tuolla pätkällä ajettu ja hyviä mutkia, aina vauhti kasvoi yhessä kirraavassa mutkassa ku pönkällä haettiin rajoja. Kessulla oltiin sitte vikalla ajokerralla kääntöpaikalla ja minä kaverille puhelin että ihme remontti ollu kun mitään ei ole mennyt rikki ja kaikki on mennyt jotenkin liian hyvin putkeen. No lähettiin ajaan kotio ja siinä samaisessa kirraavassa mutkassa ulkokurvin takapyörä roikku liikaa penkalla ja tökkäsi, nokan kautta ympäri ja takas pyörilleen ison sähkölinjan alle, tieltä alastulo paikkaan n.15m, kummallekaan ei käynyt yhtään mitään!!!! Siinä oli faijalle selittäminen että hirvee väistettiin haha. Ei se jostakin syystä uskonut. Tapahtuma päivä oli sunnuntai ja leima aika oli seuraavalle maanantaille. Soitin konttorille ettei tartte tulla. Kaikkee sitä sattuu. Niin ja tässä jotakin kuvia. |
#3
|
|||
|
|||
![]() vielä kuvia
pari lisäkuvaa
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
No on aika kompakti putkisto.
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Leima
Jaa morjesta!
Niin se vaan leimakin saatiin minun rynsettiin ja kaikki muutokset myöskin otteeseen!!! Hieman tämäkin toki ahdisti haha. Konttorille laitoin laput autosta ennakkoon ja kuvat /tiedot mitä tarttee muutoskatsastaa. Kaikki ok pois lukien nuo 33” renkaat, no minä siihen että mikä perkele näillä lapuillahan nuita on leimattu jo kautta maailman sivu, no ei käynyt kun orkkis rengastus mukamas liika pieni. Matilla oli onneksi tietoa tästä ja erittäin ystävällisesti selvitti auton kohtaloa, kävipä ilmi että 07 suomeen rekisteröinnissä auto on leimattu 2.4 dieseliksi tai ainakin mallimerkintä oli siitä (LN130L) no tarvittavat muutokset auton tietoihin, oikea malli merkki (KZN130L) ja jo rupesi löytymään riittävän isoja orkkisrenkaita että 33” kumit saa otteeseen. Muuten ei ollut katsastuksessa sanottavaa paitsi repsikan yläpallonivel ja kuskin alapallo. Het ku katsuri rupes keulaa ravisteleen nikn muistin että oma ravistelu sessio oli jäänyt nuita uloimpia palloniveliä vajaaksi, pomo tms tuli työmaalla jutulle ja se unohtui sitten. No eipä siknä. Tänään aamulla sain uudet nivelet, vaihdoin heti kaikki ja uudestaan hirveellä kiireellä konttorille, jees, leima lappuun yms kaikki ok. Paitsi uudet alapallot kummatkin väljät! N2-3mm!! Oli vielä ne lemfrö nönnönnööt, mitkä on ollut ainakin tähän asti ok niveliä. No ei siinä, varaosaliikkeeseen video ja silläviisiin! Uudet toyotalaiset tulee hyvityksenä! Sisustaa kun kasasin niin emäntä oli apuna ja siivosi/pesi auton sisältä verhoilut, no sain homman valmiiksi ja takaluukun lasia nostaan ylös nikn ei millään. Purin puoli peräluukkua uudestaan ja yleismittarilla johtoja ei tuu sähköö että vittu sielä meni joku johto poikki ku niitä kylkiverhoiluja painoin. No jätin illasta homman vaiheeseen ku syletti niin huolella. Aamusella painoin takasin ja taas kävin sulakkeet läpi yms, siinä ku sadannen kerran kuskipaikalle änkesin ni satuin ihmetteleen ovessa olevaa ikkunoiden sulku/kielto hanikkaa, sehä oli alaalla. Nappi pois ja jo hitto nousi takaikkuna ylös. Rupesi naurattamaan.. Joo, roiskeläpät on värkätty ja silleen. Tänään täytyy katella mitä sinne autoon taas oikeen tunkee kyytille. Laitanpa illasta kuvia ku kotia pääsen. |
#6
|
|||
|
|||
![]() kuvia ja paskan jauhantaa
Joo elikä roiskeläppiä tehtiin joo..
Eteen ja taakse tein polyuretaani matosta läpät, samoiten sisälokasuojat. Eteen piti värkkäillä korin jatkoksi alumiinista palat kun matsku ei olis muuten riittänyt ja sai sitten suoraa mattoa vaan leikata, nämäkin pultti/mutteri liitoksilla niin saa kätevästi tieltä pois jos tarvittee. Sitte laitoin nuo roikkumaan vielä rosteriketjulla vähän länkälleen niin eivät ole heti pyörän päällä jos hankipöykyssä tarttee venkslata. Omasta mielestä melkein madmax meininkiä haha.. Mitäs sitten? Kaikki viat on nyt korjattu autosta mitä on löytynyt/tiedossa. Kaikki normi huollot on tehty. Mitään ei periaatteessa tarvitse hankkia ns tulevia varusteluja varten. Varmaan tässä nyt tovi ajellaan ilman mitään sen kummempia virittelyjä. Mutta mutta... Tehonpaskaahan näissä ei ole IKINÄ tarpeeksi jotenka? Caldinan välijäähytinhän multa löytyi jo valmiiksi ja se passaa aika hienosti kannen päälle. Kiinnikkeet sille joutuu värkkäämään, tuntus etä siinä on isoin homma saada niistä fiksut ja kestävät. Sitten koneistaa vakio imusarjan putken tilalle pieni tökö mihkä saa silkkari letkun kiini, ahtimen puolen liitos coolerille onnistuu yhellä mutkalla. Skuuppi nokkapeltiin löytyy myös. Sitten nokkapellin ja kuulerin väliin joku joustohetula? Imuputken joutuu tekeen uuden ahtimelta ilmanputsaripönttöön. Valmistunee 3" alumiinista. Samalla olis hauska laittaa safarisnorkkeli. Syöttöpumpun säätö ja ahtopaineen nosto. Nyt ahtaa ylämäessä 5 vaihteella 0.8bar. Mitähän tuonne kehtaisi turvallisesti laittaa? Eli vakio pumppu, vakio turbo, pakoputki 3" ja sitten se cooleri. Savut oli leimalla 0.74 eli pumppua ei varmaankaan ole ruuvattu? Meinasin että 1.0bar ja syötöt kohdilleen??? Missä vaiheessa kytkin rupee luistaan, mitä oletettava vakio kytkin edes kestää tehoa? Runkoon pannoilla pultattavat astinlaudat, mitoitus niin että kestää nostaa mistä vaan hiliftillä. Maastovaloja ja kattokoppa.. Mutta tehoa ensin.??? Saatana ku harmittaa etten muistanut ottaa aikaa vakio pakoputkella 60-80kmh kiihtyvyydestä. Täytyy nyt muistaa niin on jotakin vertailupohjaa. Kertokaa kokemuksia tuosta ahto/syöttö/cooleri jutuista! |
![]() |
Luokat |
4runner, toyota, toyota 4runner |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty VW farkku Passat 2.0TDI -06 | Jusap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.03.2018 19:02 |
skodan/VW 2,0tdi vs 1,9tdi | lacrits68 | Chit-Chat | 63 | 07.02.2016 19:31 |
Myyty Golf Plus 2.0TDI DSG -06 | Limite | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 20.06.2013 00:24 |
Ostettu Käyttis autoa toyota Hj,Bj tai nissan patrol, YM | Anfi | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 09.12.2010 17:16 |