![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuolla ohjevihkosessa lukee, öljyntyhjennys proppu takana ja siellä puhutaan kalvoöljystä . Mikähän se oikea kohta , mistä tyhjennetään . Tuossa kyljessä olisi iso tulppa , olisiko se ? . Entä tuo kalvoöljy ? , onkohan tavallinen öljy ok sinne . Sitten jos se jousi hapertunut , pitääkö purkaa isosta , vai onko jonkun tulpan takana .
|
#2
|
|||
|
|||
![]() -Matti- linkissä vanha syöttöpumppuLainaus:
https://forum.ih8mud.com/threads/3b-...783013&slide=0 Tarkistappa, löytyykö siitä pumpusta tuo mittatikku! Jos uudempi pumppu, niin allaoleva menee erillä lailla. JOS on vanha pumppu, siis missä on omat öljyt, (uudemmissa moottoriöljy voitelee syöttöpumpun) En muista, mistä öljyt lasketaan pois... mutta jos/kun on poistoproppu, niin se on aivan pumpun pohjalla, siis tuon siirto/käsipumpun alimpien ruuvien tasolla/alapuolella. (tuolla sivulla 35 kerrotaan, että pumpun takaosasta) Minä vaihdoin öljyt imasemalla vanhat mittatikun reijästä alipaineella, nimenomaan lämpimäksi ajetusta moottorista. Siihen mittatikun reikään ei sovi kovinkaan paksu putki; ja jos kone seisoo jonkin aikaa, niin vesi painuu pohjalle.... Jos et löydä vanhasta pumpusta tuota poistoproppua; niin käytä käsi/siirtopumppu irti; muistaakseni kiinni 3:lla 10mm kannalla olevalla pultilla/mutterilla; ensin pitää irroittaa nuo dsl- putket, olikohan noin 21mm avaimella. irroita kokonaan pois tuo suodattimelle menevä putki. Kun siirtopumppu on irti, niin kokeile painaa sitä rullaa sormella; vetämällä ei tule ulos yhtään, ja ei painu kovin helposti sisään.... Ja sieltä pumpun pohjalta löytyy "huoltohistoria"; jos on pelkkää vettä, niin viimmeaikaiset pumpun huollot on jäänyt tekemättä; ja jos sieltä löytyy ruostetta magneetilla hakien, (aina on löytynyt noista -50 --70 luvun omilla öljyillä olevista pumpuista, mitä minä olen "rempannut") niin se rauta on poissa jostain.... Kalvoöljy: Tuolla syöttöpumpun takapäässä on nahkainen kalvo, joka säätää syöttöä sen mukaan, paljonko "kaasuläpän" ylä- ja alapuolen välillä on paine-eroa. Siis siis mitä enempi paineeroa, niin syöttöä vedetään pienemmälle jousta vasten. Tuolle nahkakalvolle vois- (pitää ohjekirjan mukaan) antaa pari tippaa öljyä 10 tkm välein. Onko pumpunpäällä, siis niiden imusarjaan (siis "kaasuläpälle") menevien muoviputkien vähellä "täyttäproppua"? jos ei; -> helpointa on laittaa öljyä irroittamalla kaasuläpän ja ilmanputsarin välinen putki, ja tiputtaa siihen ilmanpaine- metallinippaan, missä on n.5mm reikä ylöspäin, öljyä muutama tippa. -> mitä öljyä kalvolle? Hyvä kysymys ![]() ja mitä öljyä k.o japanilainen 70 luvun moottoriöljy on nyt? Minä laittaisin kaikkein halvinta 10w-30 mineraaliöljyä, jos semmoista löytyisi ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Matille kiitos kuvista . Otin sen pumpun sieltä pois ja availin niitä kaikkia juttuja . Oikeastaan paikat siellä sisällä näytti hyvältä . Pikku ripaus ruostetta oli pohjalla . Sihdissä hivenen roskia . Jouset oli OK kunnossa . Yksi juttu jäi mietityttämään , kun ei mitään ihmeellistä löytynyt. Olin jo pumpun kolme kivassa paikassa olevaa ruuvia / mutteria avannut ja kun niitä letkuja sitten vasta avasin käsipumpulta suodattimella tuleva letkun liitin lähti liian helpolla auki eli olisiko siitä saanut ilmaa . Nyt kuitenkin ilmaus oli ihan toista, hetken sai käsipumpulla lutkuttaa, että tuli suodatin täyteen ja ei kun tulille eli toimii. Kiitos hyvistä vinkeista asian suhteen ja Matille tosiaan kuvista. Ohjekirjasta saan paljon muutakin hyvää tietoa .
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ja ny ku se toimii niin laita se leimakuntoon ja eiku ajoon...
![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ ei käy, missä vika? | PikkuPeikko | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.02.2008 22:06 |
Missä vika? | Tekniikka & Jutustelu | 87 | 08.10.2007 17:00 | |
missä vika??? | pallero | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 12.11.2006 20:20 |
Bertta ei käynnisty - missä vika? | pecosbill | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.09.2005 10:36 |
Help missä vika | Yleiset | 4 | 04.01.2005 11:07 |