Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.02.2019, 19:23
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Tuolla ohjevihkosessa lukee, öljyntyhjennys proppu takana ja siellä puhutaan kalvoöljystä . Mikähän se oikea kohta , mistä tyhjennetään . Tuossa kyljessä olisi iso tulppa , olisiko se ? . Entä tuo kalvoöljy ? , onkohan tavallinen öljy ok sinne . Sitten jos se jousi hapertunut , pitääkö purkaa isosta , vai onko jonkun tulpan takana .

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2019, 00:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

-Matti- linkissä vanha syöttöpumppu


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jess Näytä viesti
Tuolla ohjevihkosessa lukee, öljyntyhjennys proppu takana ja siellä puhutaan kalvoöljystä . Mikähän se oikea kohta , mistä tyhjennetään . Tuossa kyljessä olisi iso tulppa , olisiko se ? . Entä tuo kalvoöljy ? , onkohan tavallinen öljy ok sinne . Sitten jos se jousi hapertunut , pitääkö purkaa isosta , vai onko jonkun tulpan takana .
Vanhasta B moottorin pumpusta en löytänyt muuta kuvaa, mutta tuossa pari sukupolvea uudempi pumppu.

https://forum.ih8mud.com/threads/3b-...783013&slide=0

Tarkistappa, löytyykö siitä pumpusta tuo mittatikku!

Jos uudempi pumppu, niin allaoleva menee erillä lailla.

JOS on vanha pumppu, siis missä on omat öljyt, (uudemmissa moottoriöljy voitelee syöttöpumpun)
En muista, mistä öljyt lasketaan pois... mutta jos/kun on poistoproppu, niin se on aivan pumpun pohjalla, siis tuon siirto/käsipumpun alimpien ruuvien tasolla/alapuolella. (tuolla sivulla 35 kerrotaan, että pumpun takaosasta)

Minä vaihdoin öljyt imasemalla vanhat mittatikun reijästä alipaineella, nimenomaan lämpimäksi ajetusta moottorista.
Siihen mittatikun reikään ei sovi kovinkaan paksu putki; ja jos kone seisoo jonkin aikaa, niin vesi painuu pohjalle....

Jos et löydä vanhasta pumpusta tuota poistoproppua; niin käytä käsi/siirtopumppu irti; muistaakseni kiinni 3:lla 10mm kannalla olevalla pultilla/mutterilla; ensin pitää irroittaa nuo dsl- putket, olikohan noin 21mm avaimella. irroita kokonaan pois tuo suodattimelle menevä putki.

Kun siirtopumppu on irti, niin kokeile painaa sitä rullaa sormella; vetämällä ei tule ulos yhtään, ja ei painu kovin helposti sisään....

Ja sieltä pumpun pohjalta löytyy "huoltohistoria"; jos on pelkkää vettä, niin viimmeaikaiset pumpun huollot on jäänyt tekemättä; ja jos sieltä löytyy ruostetta magneetilla hakien, (aina on löytynyt noista -50 --70 luvun omilla öljyillä olevista pumpuista, mitä minä olen "rempannut") niin se rauta on poissa jostain....

Kalvoöljy:

Tuolla syöttöpumpun takapäässä on nahkainen kalvo, joka säätää syöttöä sen mukaan, paljonko "kaasuläpän" ylä- ja alapuolen välillä on paine-eroa.
Siis siis mitä enempi paineeroa, niin syöttöä vedetään pienemmälle jousta vasten.

Tuolle nahkakalvolle vois- (pitää ohjekirjan mukaan) antaa pari tippaa öljyä 10 tkm välein.
Onko pumpunpäällä, siis niiden imusarjaan (siis "kaasuläpälle") menevien muoviputkien vähellä "täyttäproppua"? jos ei;
-> helpointa on laittaa öljyä irroittamalla kaasuläpän ja ilmanputsarin välinen putki, ja tiputtaa siihen ilmanpaine- metallinippaan, missä on n.5mm reikä ylöspäin, öljyä muutama tippa.
-> mitä öljyä kalvolle? Hyvä kysymys nuo nahkakalvot on -70 luvun osia....
ja mitä öljyä k.o japanilainen 70 luvun moottoriöljy on nyt?
Minä laittaisin kaikkein halvinta 10w-30 mineraaliöljyä, jos semmoista löytyisi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.03.2019, 15:41
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Matille kiitos kuvista . Otin sen pumpun sieltä pois ja availin niitä kaikkia juttuja . Oikeastaan paikat siellä sisällä näytti hyvältä . Pikku ripaus ruostetta oli pohjalla . Sihdissä hivenen roskia . Jouset oli OK kunnossa . Yksi juttu jäi mietityttämään , kun ei mitään ihmeellistä löytynyt. Olin jo pumpun kolme kivassa paikassa olevaa ruuvia / mutteria avannut ja kun niitä letkuja sitten vasta avasin käsipumpulta suodattimella tuleva letkun liitin lähti liian helpolla auki eli olisiko siitä saanut ilmaa . Nyt kuitenkin ilmaus oli ihan toista, hetken sai käsipumpulla lutkuttaa, että tuli suodatin täyteen ja ei kun tulille eli toimii. Kiitos hyvistä vinkeista asian suhteen ja Matille tosiaan kuvista. Ohjekirjasta saan paljon muutakin hyvää tietoa .
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.03.2019, 15:46
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Ja ny ku se toimii niin laita se leimakuntoon ja eiku ajoon...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ ei käy, missä vika? PikkuPeikko Tekniikka & Jutustelu 11 13.02.2008 22:06
Missä vika? Tekniikka & Jutustelu 87 08.10.2007 17:00
missä vika??? pallero Tekniikka & Jutustelu 18 12.11.2006 20:20
Bertta ei käynnisty - missä vika? pecosbill Tekniikka & Jutustelu 2 16.09.2005 10:36
Help missä vika Yleiset 4 04.01.2005 11:07


Sivu luotu: 10:10 (GMT +2).