![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Se on kyllä taivaan tosi että typerän näköiset tuollaiset olisivat fullsize-pikapissa, eli sen puolesta kannattaa katsoa jotain muuta. Alkuperäiseen kysymykseen vastaus on mun kokemuksen mukaan AT, toi pyydetty koko on kyllä aika kottikärryn pyörä Ramin alla. Melkein sanoisin että minimissään jossain 35" kokoluokassa kannattais kumeja kattella, olis valikoimaa vielä enemmän, sekä ulkonäönkin puolesta olis soivempi. Tosta esimerkiksi voi luntata että mimmosta kumia on saatavilla, kun rajaa vaihtoehdot 20" vanteelle, niin löytyy helposti. Toyo Open Country A/T II on ainakin ihan soiva kumi Ramiin ympärivuotiseen käyttöön. Mä ajelin talven tai kaksi semmoisilla, mun mielestä ihan ajoivat asiansa.
|
|
|
|||
|
|||
|
Laitetaas video vielä oikein pizzaleikkurirenkaal ja kovahkot maantiepaineet. Tälläsia puuhia mä esim. nelivedolla touhuan. Videosta näkee myös miksi omas autos jonkin verta takarenkail painoa.
https://youtu.be/qaYV1hJv_xk |
|
|
||||
|
||||
|
^ Lukko puuttuu taka-akselilta.
|
|
|
|||
|
|||
|
Normaalisti täs riittää takavedol pito, mutta nyt piha aikamoista lumimömmöä. Jos oikein suotuisasti menee, peräs vois retkottaa ens talvena lumilinko. Tulis mieleen voisko sellaselle olla jonkinmoinen ramppi, jossa se jäis auton ulkopuolelle, niin olis nopea ottaa mukaan.
Mikään kevytperäinen pickup tämä ei tosiaankaan ole. Toinen oli asian laita Jumperissa. |
|
|
|||
|
|||
|
Viides talvi menossa MT renkailla. Kyllä niillä pärjää täällä Etelä-Suomen keleissä, mutta jos joutuisin ajamaan enemmän ruuhkassa tai pidempiä matkoja ne kyllä vaihtuisi oikeisiin talvirenkaisiin. Autona siis XJ-cherokee.
|
|||
|
|||
|
Renkaan leveydellä on myös iso merkitys.. esimerkiksi nykyisessä vaja vetosessa viime talvena oli 205/55-16 hakka 8
Nyt on 235/60-16 hakka8 sutii paljon enemmän risteys lähdöissä ja muutenkin jotenlin liukkaat.. paisto leima ei ole vanha.. Vaan paino jakautuu suuremmalle alalle nii ei pure yhtä hyvin tiehen.. sama homma auraamattomalla ei mene enää kovin pitkälle kun alkaa jauhaa tyhjää.. |
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan Talveksi kumit, luokkaa 265/75-16 | anssi80 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 13.11.2014 21:47 |
| kelkaa talveksi | lacrits68 | Chit-Chat | 11 | 30.10.2014 21:01 |
| All terrainit talveksi?? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 27.10.2008 09:45 |
| Autonpeite talveksi | MIC4-90 | Yleiset | 15 | 25.10.2004 22:48 |
| Lämpöä talveksi | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.08.2004 06:59 |