Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.02.2019, 14:52
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Noi akseliin tulevat casterlevyt vaan paskoo sen etummaisen puslan olemisen siellä pellin välissä, eli puolet puslasta jää roikkumaan ns. tyhjän päälle, kun alun perin ne on siellä kiinnityslevyjen välissä koko mitaltaan.
Mulla 6" korotuksessa sekä pudotuspalat rungossa että akselin päässä casterlevyt. Caster on reilusti plussalla, niin paljon, et paukuttaa pohjaanlyöntikumiin kunnon joustoissa ja on mutkalla taaksepäin aika reilusti.
Tarvis jousipetiä akselista mulkata jo tolla virityksellä.

Ei muuten hae urissa millään rengaskokoonpanolla.

Seuraavana murheena onkin näköjään rungosta irti lähtevä simpukka, repeämiä joka suuntaan kiinnityksessä.


Viimeksi muokannut bj45lava : 04.02.2019 14:57
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.02.2019, 18:21
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Noi akseliin tulevat casterlevyt vaan paskoo sen etummaisen puslan olemisen siellä pellin välissä, eli puolet puslasta jää roikkumaan ns. tyhjän päälle, kun alun perin ne on siellä kiinnityslevyjen välissä koko mitaltaan.
Mulla 6" korotuksessa sekä pudotuspalat rungossa että akselin päässä casterlevyt. Caster on reilusti plussalla, niin paljon, et paukuttaa pohjaanlyöntikumiin kunnon joustoissa ja on mutkalla taaksepäin aika reilusti.
Tarvis jousipetiä akselista mulkata jo tolla virityksellä.

Ei muuten hae urissa millään rengaskokoonpanolla.

Seuraavana murheena onkin näköjään rungosta irti lähtevä simpukka, repeämiä joka suuntaan kiinnityksessä.
Tarkotatko et puslan ala osa ei ota tukee reunoista?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.02.2019, 19:04
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Käykö 24venttiilisen syöttöpumppu 12venttiiliseen?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.02.2019, 21:13
BENJAMIN BENJAMIN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.09
Sijainti: Kemiönsaari
Viestit: 361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Käykö 24venttiilisen syöttöpumppu 12venttiiliseen?
Kyllä se varmaan siihen kiinni sopii mutta saako säädöt kohdilleen .
Minulla päinvastoin 24v kone ja 12v pumppu . 24 v pumpussa kun on niitä härpäkkeitä mitä on siihen egr sun muuhun .Varastossa olis 24 v pumppu mitä kiinnostais kokeila jos sais säätöihin .
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.02.2019, 06:34
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Ok tarvii kokeilla
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.02.2019, 20:31
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Oisko suutin vika kun alkanu tuleen putken päästä kitkerää savua
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2019, 23:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos vika DSL -puolella, niin rajua lääkitystä 2-Tahti öljyllä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Oisko suutin vika kun alkanu tuleen putken päästä kitkerää savua
"Tykyttääkö" joku/jotku suihkuputki/-ket voimakkaammin kuin muut?

Siis ota suihkuputkesta kiinni peukalolla ja etusormella, ja purista lujemmin kuin kynää kirjottaessa. Jos joku suihku kusee pahasti, taikka jumii, niin tykyttää selvästi.


Toinen vaihtoehto on se, että puuttuu puristukset jostain pytystä, esim. venttiilivika

Pyöritä moottoria vaikka laturin päästä, ja aina kun ohitat puristustahdin, niin kone pyörähtää melkein itsestään... (terveessä koneessa pitää laturin hihnat olla jopa aivan liian tiukalla, muista löysätä, jos pitää kiriä liikaa)
Merkkaa nuo kohdat tussilla kampiakselin hihnapyörään, niin kahden kierroksen jälkeen hihnapyörässä on 6 merkkiä, siis aina kaksi merkkiä vierekkäin n. 120 asteen välein.


Nykyinen dieseli on niin "kuivaa" varsinkin että suihkut tahtoo joskus jumia...

Minä olen "juottanut" noille jumiville dsl- laitteille 2-tahti öljyn ja dsl seosta.
(maksamaton mainos; minä olen käyttänyt Teboilin ns. tuhkaamatonta? 2t öljyä, Nyt näkyy olevan Tokmannilla olevan joku 4 litran kannu vajaa 20e, normi vajaa 24e)

Uskomaton ero, kuinka paljon tuo 2-T öljy auttaa! siis tuon jälkeen kone käy pehmeästi verrattuna aikaisempaan, ja "kitkuaminen" vähenee, tai jopa poistuu.

Kesällä/nollakelillä suodattimen läpi menee jopa 50%/50% seos.
Jos autolla ei pysty ajamaan, niin k.o seosta esim. litran purkista suoraan suodattimen imupuolelle, muista kääntää myös paluulinja k.o purkkiin, hodarin pumppu tyhjentää tuon litran purkin huomattavan äkkiä tankkiin...

Kun ajokuntoinen auto, niin aja tankki melkein tyhjäksi (kun varoitusvalo syttyy niin tankissa EHKÄ 10-15 litraa dsl), ja laita tankkiin reilusti, 1-4 litraa 2T öljyä.
2T öljy ei sekoa dieseliin läheskään yhtähyvin kuin bensaan, ja jos Raakaa 2 T öljyä päätyy pisaroina tms. suodattimeen, niin suodatin voi mennä tukkoon.

-> Mieluummin tyhjäkäynnillä tankki tyhjäksi; siis paluuletkusta täytetään esim. jerrykannuja.
Ensimmäiseen 20 L kannuun vaikkapa 4 litraa 2T öljyä, ja esim. 8 litraa dieseliä. Ja sekoitetaan ravistamalla. esim. 10 sekunttia ravistelua, ja minuutti taukoa.. muutaman kerran.

Kun kone alkaa vetää ilmoja, siis alkaa ravitella, niin tankki on tyhjä. sammuta.
Paluuletku laitetaan takaisin tankkiin, ja tuo dsl/2-T öljy seos kaadetaan tankkiin, ilmaus suodattimelta ja kone käyntiin, vaikka pienillä 3-5 sekunnin starteilla.

Ja kun alkaa käydä, niin Sikana Hanaa! esim. vedetään isoa kärryä, (tai jotain, esim. toista maasturia, traktoria, kuorma-autoa) tai kaivatetaan lumihangessa, ideana on se, että kaasu pohjassa ajetaan tyhjäkäynnistä alkaen rajoittajaan(ehkä 4000 rpm olisi parempi) ja niin "kovaa" että varmasti kaikki paikat on kuumat.

Tuo 12 litraa kuluu aika äkkiä (ja osa jää tankkiin, kun hodarin tankki on aika iso pinta-alaltaan), jos/kun saa vedättää täysillä, niin voi alkaa potea ilmavaivoja jopa alle 10 min...
Älä anna missään nimessä sammua, kun ensin on vedetty kunnolla kaasu pohjassa.... vedätä mieluummin 5 minuuttia, tai tee tuota DSL-öljy seosta enemmän...
Tuo 2T-öljy ei haittaa DSL:n seassa, jos/kun kone on kunnossa.
Toki jos jätetään kitkuava kone tyhjäkäynnille tuntikausiksi, niin varmaan karstaa?

p.s Kun hodari ensimmäisen kerran potee ilmaa, siis alkaa puutua/nykä tms. polttoaine alkaa loppua, niin heti tyhjäkäynnille, ja tankkiin lisää dieseliä, esim. 5% seoksella 2T öljyä...

Jos polttoaine loppuu täydessä vedätyksessä, niin kone sammuu, niin turbo ja kansi/kannen tiiviste on kovilla....

->

Jos kokeilet, niin pistä kommenttia, taikka yv, että auttoiko, tai tuliko jopa lisää ongelmia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 01:16 (GMT +2).