![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ok. Kiitos vastauksesta
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Nyt on uudet suuttimet paikoillaan ja käy vieläki päin persettä savuttaa ja nakuttaa
ensimmäisen suuttimen (lähimpänä syyläriä) putkea ku avaa kone käynnissä niin tyhjänkäynti ei muutu muttako muita avaa niin muuttuu. Mikähän siinä oikeen voisi olla vikana??
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Painetta pyttyyn niin näkee mihin puhaltaa.
Nakuttaa? Laakeri vika? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Jaa-a ku tietäs
jos nakutusta ja savuamista ei ota huomioon niin kone käy tosi tasasesti tyhjänkäyntiä muttaku painaa kaasua niin kauhia nakutus kolina ja savutus. Entinen omistaja sano kun se kävi sen katsastamassa niin ei menny pakokaasutestistä läpi mutta toimi kumminki kunnolla ku ajo kotia ja kun seuraavana päivänä käynnisti auton niin se nakutti nuin
Viimeksi muokannut Toni.k : 27.01.2019 21:55 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Laakerivikaa määkin veikkaan. Näistä on menny kiertokankien laakereita. Omastakin meni.
Tai sitten pumpussa vikaa? |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Öljykorkin raottaminen tyhjäkäynnillä antaa paljon suuntia. Jos puhaltaa hullunlailla tai tupsuttaa yhden pytyn tahtiin reippaasti niin männänrenkaat poikki tai mäntä halki.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Ei tupsuta eikä puhalla ku avaa öljykorkkia. ebaysta tilasin tuli englannista ihan uudet suuttimet. Vaihdoin öljytki niin ei ollu ainakaan mitään metallihiukkasia seassa
|
|
#8
|
|||
|
|||
Onhan vielä jakajapumpulla? ja 1-vaiheisella suihkutuksella?
Omat kokemukset Mitsuista on vm. 81 2,3 td; toki monista muistakin on kokemuksia, mutta nyt peilaan tuohon Galanttiin:
Ota jokaisesta pytystä hehkutulppa vuoron perään irti, ja mittaa puristuspaine. Jos et saa puristuspainemittaria tms. ja sinulta löytyy paksu tankkaus kumikäsine (kemikaali hanska tms, siis väh. milliä paksua kumia) niin voitele farkkukangasta tms vaseliinillä, ja laita tiivisteeksi tuon paksun kumisormen/-peukalon ja kannen väliin: ja kaveri starttaa sekunnin. Jos hehkut on esim. noin 11mm kierteellä, niin peukaloon kohdistuu noin 10-20kg voima, että puristuspaineet pääsee karkuun.... Ja jos joku pytty on on vähäsen venttiili- taikka männänrengasvikainen, niin tyhjäkäynnillä; varsinkin starttaus kierroksilla, tuo peukaloon kohdistuva paine on paljon pienempi... Jos tuolla testillä ei saa eroja, niin menee vaikeaksi Onko tuossa vielä ns. tappisuihku? /siis noin 10mm kärjestä näkyy millin verran alta? millin halkaisijaltaan olevaa kartiota? Miten väänsit suihku kanteen kiinni? (siis onhan semmoisella n. 30mm kierteellä, että koko suihku pyöritetään kanteen) 2,3 td:ssä oli erittäin herkkä, miten väänsi kiinni? Minä väänsin momenttiavaimella, jossa oli 100mm jatkovarsi ja nivel ennen tuota pitkää hylsää; ja siitä huolimatta jäi jumimaan/ei sattunut oikein. Kun kone käy lämpimänä tyhjäkäyntiä, niin purista 1. suihkuputkea peukalon ja etusormen väliin! ja käy jokainen suihku/pytty samalla tavaa läpi, mielellään pariin kolmeen kertaan..... Jos kaikki kunnossa, niin putket ei "elä/syki/hakkaa/". (kokemus auttaa, käy puristelemassa muistakin jakajapumpullisista autoista) Jos joku suihkuputki sykkii tms. niin siinä suihkussa/asemoinnissa vikaa (voi olla myös pumpun takaiskuventtiilissä) |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Nyt tuli niin paljon tekstiä että tipuin kärryiltä
se on -98 vuosimallin 2.5 td l200. Se on ku avaa lähimpänä syyläriä olevan sylinterin suutinputkea kun kone käy niin tyhjänkäynti ei muutu mikskään muttaku tekee saman muille niin aina tipahtaa kierrokset
|
|
#10
|
|||
|
|||
Yritys 2.Lainaus:
Fakta: Tuo Moottori ei ole minulle tuttu; siis seuraavat oletukset/ohjeistukset perustuu enemmän taikka vähemmän arvaukseen: Ensiksi tutkisin, että onko vika mekaanisella vai dsl- puolella. a) jos puristukset huonot, niin voi käydä isoilla kierroksilla, mutta ei välttämättä polta kunnolla. (siis puristukset huonot, syy joko venttiilit taikka mäntä/männän renkaat) b) jos suihku pahasti jumissa, takaiskuventtiili pumpussa vuotaa tms. niin voi olla ettei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan ko. sylinterillä, SIIS 1. pytyllä. tuo a) kohta tutkitaan ensiksi, että onko puristuspaineita. suurimmassa osassa dieseleitä startatessa yli 10 kg/cm2 joka jaksaa tuoda niin suuren kuumuuden että dsl palaa, jos sumu osapuillenkaan on ok... tuo b) kohtaa voi tutkia suihkuputkien "elämisestä": siis suihkuputken paine vaihtelee paljon. (pumppu työntää dieseliä putkeen niin paljon, että tappisuihku aukeaa, silloin paine esim. 200 kg/cm2, ja kun on saanut työnnettyä gramman murto-osan (pumpun takaiskuventtiilin läpi) niin tämä työtahti on ohi. -> jos jompi kumpi, siis joko suihku, taikka takaiskuventtiili vuotaa, niin tuo "paksua rautaa oleva suihkun putki" venyy niin paljon että se tuntuu "sykkivän" peukalon ja etusormen puristuksessa.(toki voi olla että takaisku pitää, mutta suihku ei aukea normaalisti, siis paine voi olla alhaisimmillaankin suuri. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään L200/Pajero osia | Marko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.08.2015 06:36 |
| pajero --> L200 | ikidrifter | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 18.07.2015 10:10 |
| Myyty L200 / Pajero karjapuskuri | Teitto | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 01.07.2015 20:52 |
| L200 ja ex pajero | jeje | Maasturiprojektit | 7 | 30.12.2014 22:16 |