Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2019, 16:49
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Monesti tulee itsellä mieleen, että tulikohan taas kirjoiteltua kaikille selviä asioita... (viestini 04.01.2019, 13:54)

-> siis se vaseliini pitäisi hieroa sinne vetoniveleen yms. JA Reilusti.

Vitsinä:
Vai pitäskö vetää johtopäätös, että nuo neulalaakerit tuhoaa nivelen, kun tuolla kerran on vähän ajetut neulalaakerit orkkis holkin tilalle vaihdettu?
Ja ne neulalaakerit tuhoaa myös tuon pyörän navan?
Olen nuista neulalaakereista juttua lukenu ulkomaisilta foorumeilta että ovat huomattavasti väljemmät murrokseen (tämän huomasin omallakin kohdalla) kuin alkuperäiset pronssiholkit.
Vetolaippa tietysti osaltaan keskittää murroksen, mutta ilmeisesti murros jää kuitenkin "lepäämään" neulalaakerin alimpia neuloja vasten, ja näin ollen voi aiheuttaa jonkinlaista kulumaa sekä booreihin että niveleen. Tiedä sitten.

Tänään sain purettua ja puhdistettua pyöränlaakerit navoista pois, sekä olka-akselit puhdistettua. Laakerit ovat ilmeisesti joskus päässeet pyörimään syystä tai toisesta olka-akselilla -> olka-akseli väljä sisäkoolien kohdalta.
Eli uusiks mennee nyt vielä pyöränlaakerit ja varmaan olka-akselit myös, ellei uudet laakerit istu paikalleen tiiviimmin. Tämä ilmiö tapahtunu molemmin puolin.

Laakerit kirrattu liian tiukkaan vai mikä lie aiheuttanu.

__________________
HJ61 -90 Käyttis
HJ61 -87 projekti
HJ61 -88 Projekti
HDJ80 -93 Käyttis
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.01.2019, 19:17
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.962
Perusasetus

Netissä pyörii pdf:nä Toyotan virallinen tiedote jostain 90 luvulta jossa neuvotaan merkkikorjaamoita käyttämään holkkiremonteissa niitä neulalaakerimalleja eikä vanhan liiton holkkeja. En muista ulkoa mitä perusteluja siinä oli.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.01.2019, 22:07
pantsarii pantsarii ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 28.01.19
Sijainti: Enonkoski
Viestit: 1
Perusasetus

Takajarrukilvet hdj80


Morjensta!

Elikkä sellasta kyselisin viisaammilta ootteko millä metodeilla laittaneet ton hodarin käsijarrun toimimaan itse levyyn?

Itsellä on mennyt ne jarrukilvet täysin kelvottomiksi ja uusia ei tekisi mieli ostaa kun maksavat hunajaa marmorilla ja en ole mistään muualta kyseisiä osia löytänyt..

Luin tuolla aikaisemmin että t4 portterin satulat kävisivät sinne / joku on rakentanut niistä?

Olisiko jollain täällä olevalla tietoa / kokemusta kyseisestä rojektista että mitä kaikkea täytyy ottaa huomioon rojektia aloittaessa? Ja mitä osia tarvitsen kyseiseen rojektiin? Ei tekisi mieli ostella turhaankaan osia talliin seisomaan.

Kiitos ja anteeksi etukäteen!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.01.2019, 18:19
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.962
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pantsarii Näytä viesti
Morjensta!

Elikkä sellasta kyselisin viisaammilta ootteko millä metodeilla laittaneet ton hodarin käsijarrun toimimaan itse levyyn?

Itsellä on mennyt ne jarrukilvet täysin kelvottomiksi ja uusia ei tekisi mieli ostaa kun maksavat hunajaa marmorilla ja en ole mistään muualta kyseisiä osia löytänyt..

Luin tuolla aikaisemmin että t4 portterin satulat kävisivät sinne / joku on rakentanut niistä?

Olisiko jollain täällä olevalla tietoa / kokemusta kyseisestä rojektista että mitä kaikkea täytyy ottaa huomioon rojektia aloittaessa? Ja mitä osia tarvitsen kyseiseen rojektiin? Ei tekisi mieli ostella turhaankaan osia talliin seisomaan.

Kiitos ja anteeksi etukäteen!!
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=158582
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2019, 21:25
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.690
Perusasetus

tällainen hdj tuli meidän taloon


sisään ajettu.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG-20190130-WA0048.jpg‎
Views:	324
Size:	169,0 Kt
ID:	89502   Click image for larger version

Name:	IMG-20190129-WA0036.jpg‎
Views:	330
Size:	93,9 Kt
ID:	89503  
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2019, 00:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Peukku!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 Näytä viesti
sisään ajettu.
Tuolla minun hodarilla on ajettu "vain" vajaa 750 tkm.

Toki olen ensimmäinen henkilö- omistaja, ammattikäyttöä reilu 700 tkm pohjoisessa, Oulusta katsottuna...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.02.2019, 06:19
BENJAMIN BENJAMIN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.09
Sijainti: Kemiönsaari
Viestit: 362
Perusasetus


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 Näytä viesti
sisään ajettu.
Siistin näköinen peli .
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.02.2019, 08:37
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.690
Perusasetus

meinasin 3tuumaa korottaa.mitkä jouset olisi hyvät?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 16:47 (GMT +2).