![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Viime kesänä oli jonkun lööpin mukaan HELLETTI ![]() Ja yks talvi kun lämpötila heitteli vähän väliä pakkasesta plussalle, niin oli SAHASÄÄ. Säähän liittyvä uutisointi on kyllä niin älyvapaata kaikin puolin, että ei mitään tolkkua... Kohta saa varmaan jo lukea juhannuksen säät paikkakunnittain, ja että mihin aikaan kannattaa kesäloma pitää ja mistä vuokrata mökki.
__________________
-Pauli- |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Eiks viimekesänä ollu seksihellekin, en tiedä miten seksi ja helle liittyy yhteen. Ei kyl ensimmäisenä tullu mieleen... kun päivän oli katolla
|
|
#3
|
||||
|
||||
Horroria....?
PÄÄKALLOKELI....?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
vrt. normaali talvisää.
Sellasta ei kai enää ole? ![]() Lumikaaos! = Sataa lunta
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Viimekesän hellettä kutsuttiin joissain medioissa kupolikäristykseksi.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tänään piti tulla ”valkoinen kurittaja”: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6...b-ac28c4abc4b1
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Minkähänlaisia termit sitten ovat kun on oikeasti kunnon lumimyräkkä tai navakkaa puuskaista tuulta kun nykyisin hiemankin reippaammasta ja lyhytkestoisestakin säästä hypetetään jonakin ääri-ilmiönä.
Nyt on normaali talvisää ja siihen kuuluu vaihtelevaa, jopa -25 pakkasia ja tuulta ja lumisadetta ja tietenkin huonoa ajokeliä. Ei sen ihmeellisempää. TT |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Hmm, eteläsuomessa mitattu samoja ulkolämpötiloja ku tällä perällä, niin siellä on nyt pakkasvaroitus. Mikä se on, ja miksei täällä oo? 🤔
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
"Ilmatieteen laitos varoittaa kovasta pakkasesta Savon maakuntien korkeudella silloin, kun elohopean ennustetaan laskevan -25 asteeseen. Etelässä raja on -20 ja Kainuusta Lappiin asti -25 astetta. Pakkasrajoitukset annetaan kolmeen osaan maata eri rajoin Jokisen mukaan siksi, että ihmiset ovat tottuneet eri maan osissa eiralaisiin lämpötiloihin." |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Samahan se on tuon lumentulon suhteen. Jos sattuu putoamaan sen pari-kolmekymmentä senttiä, niin se on vielä täällä Keski-Suomessa normaalia talvikeliä, mutta siellä etelässä vähintään lumikaaos tms...
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ei tarvitse olla mikään Nero-Petra/-Petteri tahi edes Mensan wanna be kokelaisuudesta haaveilija että menisi kauemmin kuin muutama sekunti tajuta tai edes aavistella että mistähän iiiiiihmeestä se kerralla enempi pamahtavan lumen aiheuttama ongelma saattaisi mahdollisesti kaupungeissa johtua, sijaitsivat ne sitten etelä- pohjoissuunnassa missä päin vain. Niille Petroille ja Petreille joille mahdoton tämä tajuta tai käsittää mitenkään omassa pikku täydellisyydessään ajotaitoineensa, niin vinkkinä katsoa vaikkapa kaupunkien ilmakuvia, ja yrittäkää suhteuttaa liikenne painetta/määrää. Mihinköhän se hemmetin lumi aurataan? Vauhdilla metsään vai pellolle? Ajoradat pitäisi pitää auki, kuten jalkakäytävätkin. https://www.google.fi/maps/place/Iso...7!4d24.8893292 Typerimmän urponkin pitäisi tajuta että mistähän vitusta se runsaamman lumentulon ongelma korttelikoissa muodostunee...Jos ei, niin kerrotaan nyt sitten että se pitää läjittää kaistojen tukkeeksi lisäämään ongelmia ja yrittää kuljettaa sitten öisin pois. Kummaa että vähän syrjemmässä ei tarvita mitään lukuisia lumenkaatopaikkoja mihin sitä lunta sitten kuorkkirallina non-stoppina rontataan. Ei saatana! Hitto muuten mitä syrjintää. Kyllä joka vitun kylään nyt moisia pitää saada että ongelmia ei vain synny ja koko maa tasa-arvoinen sen suhteen!
|