![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mä oikasin koko hommassa ja vetäsin suoraa rasiaterällä lämmönsäätöpanelin taakse kaksi reikää, toki eka vähän selasin intterwebsteriä jotta sais jonkun osviitan kennon paksuudesta niin tyydyin vetämään 5cm kennon yläpuolelle reijät ja sitä kautta sai syylärin 90ast letkulla ja imurilla imettyä rojut pois. Teho parani puolella ja samalla laitoin 323 mazdan puhaltimen vanhan vikisevän tilalle. Lämpöä riitti aluksi ihan ok kunnes pakkasilla rupes tulemaan viileetä taas. Jolloin vaihdoin termari ja laitoin pahvia keulalle + otin hanan konehuoneesta pois käytöstä ja vielläkään ei ajossa jaksanu työntää lämpöä niin kavoin laatikosta kiertovesipumpun ja laitoin sen vanhan hanan kohdalle niin nyt 7ast pakkassella joutuu jo ikkunaaraottamaan. Pumpun ansiosta pystyy olee lämpösessä autossa moottori sammuksissa kun vaimo käy kaupassa tms
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Itsekin muinoin piti suikasta putsaa tuo kenno. Melkoinen määrä paskaa siinä ja lämpöä alkoi tulla heti kun se oli putsattu. Mutta jos lämpöä muuten haluaa niin eikö sinne voi esim. Pajerosta laittaa sen lisälämppärin? Muistelisin siinä olevan jonkin asteen lämmönsäätimen ja puhallin itsessään. Toki se käyttää auton moottorin lämpöä hyväkseen, mut jos ei tuota kennoa saa puhdistettua niin saa ainakin lämpöä. En vaan tiedä kuinka kehuttava tuo on ajaa esim. lumisateella kun kaikki jäätyy tuulilasiin kun sinne ei saa lämpöä.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuollainen esim. Pajeron lisälämppäri ei poista sitten kosteutta ollenkaan kun se ei ota ulkoa raitista ilmaa. Kierrättää samaa kosteaa ilmaa ja huurruttaa lasit.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Toimiiko Jimpassa sama tyyli, reikiä koteloon ja imuriputsaus?
__________________
kalusto: Jimny 2004 G13bb cabrio |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jimnyssä pitäisi olla hanskalokeron takana apukuskin jalkatilassa luukku raitisilmasuodattimelle. Sitä suodatinta siellä tuskin on mutta luukku pitäisi löytyä. Kai tuota kautta kennolta saa roskia imuroitua jollakin konstilla.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse visioin patrollista lisälämppäriä mikä on keskellä/käsinoja mutta eihän sitä tommoseen purkkiin saa mitenkää järkevästi ja niin ku tossa mainittiinki jo että kierrättää sisä ilmaa=enemmän huurua. Ellei sitten koteloi jotenki ilman tuloa ulkoa? Omasta poistu kylmyys kiertovesipumpulla, huurtuvat takaikkunat kyllä löytyy viellä ![]()
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Minkä kokoset letkulähdöt tarttee olla kiertovesipumpussa? Ei oikeen kunnolla puhalla lämmintä, vaikka lämppärin kenno putsattu sisältä/ulkoa, eikä ole törkyä ilmakanavissa. Säätöhana aukeaa täysin, vesipumppu ja termostaatti on uusittu moottorirempan yhteydessä.
Veden luulis kiertävän jotenkin kennon läpi, kai se joko kulkee täysin tai sitte ei ollenkaan, jos ny ilmalukkoa noihin mihinkään kohti pääsee edes syntymään. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vanhasta hanasta mitattuna 14mm näytti oma tönäri. Ite otin puolalta herätteen pumpun releelle
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on blazerissa orkkislämppärin lisäks kaks hiacen takakontin lämppäriä, takajalkatilojen kulmissa. Ottaa ilman auton sisältä joo. Eikä todellakaan aiheuta mitään lisähuurtumista. Lämmin ilma pystyy sitomaan itseensä kosteutta enemmän kuin kylmä ilma ja orkkislämppäri kun imee ulkoa, niin senverran ilmaa myös poistuu autosta. Pelikillä lisälämppäreillä ei tietty kosteus poistu autosta. Mutta alkuperäisen lämppärin kanssa tehostaa myös kosteuden poistumista, lämpöähän noilla saa kabiiniin ihan älyttömästi.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Luokat |
sisätilan lisälämmitys, sj410, suzuki |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Suzuki sj410 | Jarnosormunen | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 15.03.2016 08:34 |
Myyty Suzuki sj410 | tomppa87 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 10.04.2014 05:17 |
Myyty Suzuki sj410 | jarppi911 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 10.11.2013 18:24 |
Myyty Suzuki SJ410 -85 | LaaLaa | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 29.03.2010 22:24 |
[b]M: Suzuki sj410[/b] | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 30.08.2006 19:48 |