Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.12.2018, 19:12
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Pystyykö noilla koneilla saippaan pelkkää keskiosaa jos on nastat reunoilla

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.12.2018, 21:18
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.657
Perusasetus

Tänään saippasin Lapin Kumessa Goodyear Duratracit. Oli ihan surkea pito kun tiet lumi ja jää polanteella. Nyt pysähtyy kohtuullisesti. Ei ne edelleenkään ole oikeiden talvirenkaisen veroiset mutta 100 kertaa paremmat kuin ilman saippausta.
8mm syvät saippaukset tuli. Lamellien väli oiskohan ollut noin 6mm.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.01.2019, 12:02
_teukka_ _teukka_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.15
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 30
Perusasetus

Missäs liikkeessä tallinnassa noita saippauksia tekevät? Taitaa täältä imatran seutuvilta olla lähin paikka tuo tallinna missä olisi saippauskone.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.01.2019, 12:51
pyyvama pyyvama ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.06.03
Sijainti: Teisko, Finland.
Viestit: 222
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _teukka_ Näytä viesti
Missäs liikkeessä tallinnassa noita saippauksia tekevät? Taitaa täältä imatran seutuvilta olla lähin paikka tuo tallinna missä olisi saippauskone.
http://www.kummimees.ee
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.01.2019, 21:13
Smigel Smigel ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.03.18
Sijainti: Forssa
Viestit: 4
Perusasetus

Vianor Turku tekee myös saippauksia.

"Saipattava rengas voi olla käytetty tai uusi, voi olla myös vanteella tai ilman.
-Saipattava rengas leikataan poikittain koko kuvion osalta, osa saippauksia hankala tehdä.
-Suurin rengaskoko jota pystymme saippaamaan on halkaisijaltaan 24'' (varauksin)
-Saippauksella on mahdollista lisätä lumipitoa jopa +20% sekä jääpitoa +14% verrattuna
saippaamattomaan renkaaseen.

HINNASTO
A1600. SAIPPAUS RENKAAT 12"-15" 34,18€/kpl
A01601.SAIPPAUS RENKAAT 16"-22.5" 41,01€/kpl
A01602.SAIPPAUS RENKAAT 24" 47,85€/kpl

Yllä olevien hintojen päälle tulee sitten mahdolliset veloitukset irroituksista ja kiinnityksistä, ym. vannetöistä."
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.01.2019, 21:17
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Smigel Näytä viesti
Vianor Turku tekee myös saippauksia.

"Saipattava rengas voi olla käytetty tai uusi, voi olla myös vanteella tai ilman.
-Saipattava rengas leikataan poikittain koko kuvion osalta, osa saippauksia hankala tehdä.
-Suurin rengaskoko jota pystymme saippaamaan on halkaisijaltaan 24'' (varauksin)
-Saippauksella on mahdollista lisätä lumipitoa jopa +20% sekä jääpitoa +14% verrattuna
saippaamattomaan renkaaseen.

HINNASTO
A1600. SAIPPAUS RENKAAT 12"-15" 34,18€/kpl
A01601.SAIPPAUS RENKAAT 16"-22.5" 41,01€/kpl
A01602.SAIPPAUS RENKAAT 24" 47,85€/kpl

Yllä olevien hintojen päälle tulee sitten mahdolliset veloitukset irroituksista ja kiinnityksistä, ym. vannetöistä."
Erikoinen saippauskone. Miksi joku saippais noin pieniä renkaita kun kaupat on täynnä valmiita talvirenkaita?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.01.2019, 05:37
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Olisikohan kyseessä vannekoot ja muutenkin työkonerenkaat?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.12.2018, 21:37
pyyvama pyyvama ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.06.03
Sijainti: Teisko, Finland.
Viestit: 222
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Pystyykö noilla koneilla saippaan pelkkää keskiosaa jos on nastat reunoilla
Turun Vianorilla ei onnistunu, Kummimeehellä Tallinnassa onnistu. Lapin kumista en tiedä.

Matti
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.12.2018, 15:51
ilkkka ilkkka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.16
Sijainti: Helsinki
Viestit: 83
Perusasetus

Cooper STT Maxx 33x12.5R15

Renkaat 644€ @ Rengas24.com
Nastat 200€ @ Euromaster
Lamellit 100€ @ Km Däck

Vaikuttaisi päteviltä. Ainakin paremmat kuin edelliset nastoitetut mutikat.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20181207_142634.jpg‎
Views:	757
Size:	188,7 Kt
ID:	88706  
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.12.2018, 17:14
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ilkkka Näytä viesti
Cooper STT Maxx 33x12.5R15

Renkaat 644€ @ Rengas24.com
Nastat 200€ @ Euromaster
Lamellit 100€ @ Km Däck

Vaikuttaisi päteviltä. Ainakin paremmat kuin edelliset nastoitetut mutikat.
Minkälaisella puljaamisella sait renkaat Virosta Haaparantaan saipattavaksi ja nastoituksen kautta omaan pihaan?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.12.2018, 23:03
ilkkka ilkkka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.16
Sijainti: Helsinki
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Minkälaisella puljaamisella sait renkaat Virosta Haaparantaan saipattavaksi ja nastoituksen kautta omaan pihaan?
Joo, noh...tuo koko rengasprojekti oli kieltämättä aika työläs. Pk-seudulta oli vaikea löytää nastoittajaa puhumattakaan saippaamisesta. Km-däkiltä olisi saanut koko paketin mutta vain noudettuna. Päätin sitten ostaa gummit virosta, nastoitin Helsingissä ja ajoin Haaparantaan saipattavaksi. Talvet vietän pohjoisessa, joten Haaparanta oli "melkein matkan varrella".

Km-däkillä sanoivat, että ensi kerralla kannattaisi jättää nastat pois ja saipata koko kumi.. sittenhän voisi myös ajella yksillä renkailla ympäri vuoden.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.12.2018, 19:31
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ilkkka Näytä viesti
Km-däkillä sanoivat, että ensi kerralla kannattaisi jättää nastat pois ja saipata koko kumi.. sittenhän voisi myös ajella yksillä renkailla ympäri vuoden.
Ite en jättäis nastoja pois. Nytkin alkutalvesta oli pitkään jäisiä kelejä ja puhtaalla jäällä ei pidä mikään muu kuin nasta. Pakkaskeleillä niistä ei ole enää niin paljoa hyötyä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.12.2018, 16:10
jamba:n Avatar
jamba jamba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.10.05
Sijainti: Ruhtinansalmi
Viestit: 190
Perusasetus

tuon näköinen (halvempi oli ebautsissa aikoinaan) ja adapteri usapistokkeest eurooppalaiseen muistaakseni claes ohlssonilta.
https://www.amazon.com/SOUTHWEST-GRO.../dp/B00M08TVK0
terän syvyyttä pystyy säätämään, ja kun sen kääntää toisinpäin (u-muotoon), ni voi kaiverrella kuvioita ta leikellä nappuloita pienemmiksi. ei oo kauheen nopee, neljässä kumissa meni toistatuntia
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Akelta luvat isompiin kumeihin?? savlari Tekniikka & Jutustelu 22 23.02.2007 21:57


Sivu luotu: 09:41 (GMT +2).