Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.11.2018, 01:19
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus

Käsijarruvaijeri


Kiitos raportista. Hyödyllistä tietoa jos joutuu avaamaan oman taka-akselin. Tuo käsijattuvaijeri on hyvä löytö. En tullut mitanneeksi omaa alkuperäistä enkä varaosaa. Kuvien perusteella kahvan päässä tankoa voi joutua jatkamaan. Jatkos syntyy varmaan helposti M6 pultista ja tällaisesta jatkomutterista.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/3894...-DIN6334-5-kpl

Kerro kun saat vaihteiston filtterit laitettua onko niissä jotain jekkuja odottamassa.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	jarruvaijeri_lahto.jpg‎
Views:	710
Size:	69,4 Kt
ID:	88392   Click image for larger version

Name:	jarruvaijeri_ulos.jpg‎
Views:	760
Size:	130,4 Kt
ID:	88393  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.11.2018, 17:58
James1987 James1987 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.10.18
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 47
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Kiitos raportista. Hyödyllistä tietoa jos joutuu avaamaan oman taka-akselin. Tuo käsijattuvaijeri on hyvä löytö. En tullut mitanneeksi omaa alkuperäistä enkä varaosaa. Kuvien perusteella kahvan päässä tankoa voi joutua jatkamaan. Jatkos syntyy varmaan helposti M6 pultista ja tällaisesta jatkomutterista.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/3894...-DIN6334-5-kpl

Kerro kun saat vaihteiston filtterit laitettua onko niissä jotain jekkuja
odottamassa.
Mittasin vaijerin ja pituutta on sama 1250mm. Tosiaan jatkomutterillahan sen jarrupolkimen puoleisen vaijerin pään saakin jatkettua.

Kerkesin jo omaani vaihtaa vaihteiston öljyt ja suodattimen.

Vaihteistoon liittyvät suodattimet ovat painesuodatin vaihteiston kupeessa metallikotelon sisällä. Vaihdon yhteydessä O-rengas koteloon uusittava. (ID 501046, W.NRO 904655) painesuodattimen varaosa numero. O-renkaan kokoa en muista, mutta jokin niistä mitkä tänne aijemmin luettelin.

Toinen suodatin vaihteistoon ja ohjaukseen littyvä oli se vaihteiston imusiivilä joka on pestävä malli. Itsehän jouduin tämän uusimaan imusiivilän huonon kunnon vuoksi ja sorvaamaan sovitteen uuden ``ei sopivan `` imusiivilän sovittamiseksi. Imusiivilän sijainti oli moottorin kupeessä jameksen oikealla puolella. Imusiivilän koteloon myös uusittava pesun/imussivilän vaihdon yhteydessä O-renkaat ja nekin ovat jotain niistä aijemmin luettelimistani O-renkaista. Imusiivilä kotelon avaamiseksi suosittelen nostamaan etukuormaajan varret ylös niin helpottaa kummasti kotelon avaamista.

Vaihteisto öljyn täyttö korki sijaitsee jameksen ohjaamossa sen alumiini levyn alla istuimen edessä.

Vaihteisto öljyn määrä oli muistaakseni 50L

Vaihteistö öljyn vaihto suodattimen vaihtoineen ja pesuineen on varsin helppo työ verrattuna moneen muuhun mitä tässä nyt on joutunut tekemään jamekseen.

Liitän vielä muutaman kuvan aiheesta. Toivottavasti tästä oli apua tulevaan vaihteisto öljyn vaihtotyöhön.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20181117_171828.jpg‎
Views:	709
Size:	191,0 Kt
ID:	88400   Click image for larger version

Name:	IMG_20181117_174154.jpg‎
Views:	719
Size:	223,0 Kt
ID:	88401   Click image for larger version

Name:	IMG_20181117_171506.jpg‎
Views:	694
Size:	233,7 Kt
ID:	88402   Click image for larger version

Name:	IMG_20181117_174913.jpg‎
Views:	698
Size:	212,4 Kt
ID:	88403  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.11.2018, 22:04
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus

Käsijarruvaijeri revisited


Viikonloppuna otin vähän mittoja originaalista. Maalista päätellen ihan tehtaalla asennettu kappale. Laitetaan tänne niin pysyvät tallessa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	vaijeri_mitat_1.jpg‎
Views:	664
Size:	75,4 Kt
ID:	88453   Click image for larger version

Name:	vaijeri_mitat_2.jpg‎
Views:	656
Size:	73,0 Kt
ID:	88454   Click image for larger version

Name:	vaijeri_mitat_3.jpg‎
Views:	607
Size:	71,3 Kt
ID:	88455   Click image for larger version

Name:	vaijeri_mitat_4.jpg‎
Views:	609
Size:	66,9 Kt
ID:	88456  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.11.2018, 08:11
James1987 James1987 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.10.18
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 47
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Viikonloppuna otin vähän mittoja originaalista. Maalista päätellen ihan tehtaalla asennettu kappale. Laitetaan tänne niin pysyvät tallessa.
On tehtaan kappale. Omassa jameksessani oli ihan samallainen sinisellä kuorella ja osittain keltaisessa maalissa myös. Huomenna saanpuu tilaamani IKH liikkeen tarvike veto/työntö vaijeri niin pääsee sovittamaan ja vertailemaan alkuperäiseen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.12.2018, 17:43
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus

Mysteerispaagi selvitetty


Jäänyt kommentoimatta. Ketjun alussa kyselemäni mysteerispaagi eli kolmitieventtiili penkin takana selvisi kun käsijarruremontissa tuli purettua hytin lattiaa enempi.
Kaivinasennossa toinen vasemmalta oleva poljin kiertää puomia. Samaa venttiiliä liikuttelee myös käsijarrun etupuolella oleva keppi. Keppi on todennäköisesti tarkoitettu sivuun kippaavan etukauhan sivukippi ohjaukseen.
Tuolla penkin takana olevalla venttiilillä valitaan meneekö tämä hydraulipiiri kaivinpuomiin vai etukauhaan. Mun koneessa etukauhaan menevissä putkissa on tulpat päässä. Kaikki selviää kun aikansa tutkii.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	mikä_spaagi.jpg‎
Views:	663
Size:	67,7 Kt
ID:	88695   Click image for larger version

Name:	mikä_spaagi_venttiili_lattian_alla_2.jpg‎
Views:	752
Size:	36,0 Kt
ID:	88696   Click image for larger version

Name:	lisahydrauliikka.jpg‎
Views:	661
Size:	104,7 Kt
ID:	88697  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2018, 17:36
James1987 James1987 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.10.18
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 47
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Jäänyt kommentoimatta. Ketjun alussa kyselemäni mysteerispaagi eli kolmitieventtiili penkin takana selvisi kun käsijarruremontissa tuli purettua hytin lattiaa enempi.
Kaivinasennossa toinen vasemmalta oleva poljin kiertää puomia. Samaa venttiiliä liikuttelee myös käsijarrun etupuolella oleva keppi. Keppi on todennäköisesti tarkoitettu sivuun kippaavan etukauhan sivukippi ohjaukseen.
Tuolla penkin takana olevalla venttiilillä valitaan meneekö tämä hydraulipiiri kaivinpuomiin vai etukauhaan. Mun koneessa etukauhaan menevissä putkissa on tulpat päässä. Kaikki selviää kun aikansa tutkii.
Pitää paikkansa! En ole muistanut kommentoida asiaa kun oli ajankohtainen... Itselläni myös omassa jameksessa kulmaankaivuulaite takapuomissa ja etukuormaajassa myöskin edellämainitulla tavalla hydraulipiiri tulpattuna.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.12.2018, 17:52
James1987 James1987 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.10.18
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 47
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja James1987 Näytä viesti
On tehtaan kappale. Omassa jameksessani oli ihan samallainen sinisellä kuorella ja osittain keltaisessa maalissa myös. Huomenna saanpuu tilaamani IKH liikkeen tarvike veto/työntö vaijeri niin pääsee sovittamaan ja vertailemaan alkuperäiseen.
IKH tarvike vaijeri kävi hyvin alkuperäisen tilalle. Ainut mitä piti muokata niin käsijarrun puoleista vaijerin päätä täytyi hiukan jatkaa ja onnistui hyvin säätäjäsedän vinkillä. Tosin sen verran sovelsin että 6mm pultin hitsasin 1.6mm puikolla jatkomutterin pultin kuusiokannan jatkoksi, koska on yllättävän lyhyt kierre tuollaisessa 6mm jatkomutterissa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20181123_105147.jpg‎
Views:	684
Size:	117,4 Kt
ID:	88744   Click image for larger version

Name:	IMG_20181123_110301.jpg‎
Views:	658
Size:	84,9 Kt
ID:	88745   Click image for larger version

Name:	IMG_20181123_203321.jpg‎
Views:	668
Size:	132,2 Kt
ID:	88746   Click image for larger version

Name:	IMG_20181123_203647.jpg‎
Views:	674
Size:	291,4 Kt
ID:	88747  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. GrapL Chit-Chat 2 28.04.2017 08:32
Aga tig neuvoja kaivataan. Pecos Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2007 18:28
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan okkiM Tekniikka & Jutustelu 16 07.08.2006 19:08
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan ttimonen Tekniikka & Jutustelu 71 11.09.2005 10:15
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! Hujane Tekniikka & Jutustelu 15 03.11.2004 20:03


Sivu luotu: 02:42 (GMT +2).