Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.11.2018, 00:27
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Dieselin varassa pyörii koko yhteiskunta. Diesel kallistuu --> hinnat nousevat. Vientituotteiden kuljettaminen satamaan ja käsittely satamassa kallistuu --> Suomen kilpailukyky heikkenee. Siinäpä sulaa kiky sopimuksilla saavutettu hyöty, jos sitä koskaan olikaan. Ruoka kallistuu, jätemaksut nousee yms. Maajussi saa yhä saman rahan tuotteistaan kuin ennenkin, ei senttiäkään enempää, tai ne saa ketkä vielä jaksaa jatkaa.

Ei tietty pitäisi kuullostaa niin synkältä, mutta paljonko muka yleensä on dieselin hinta noussut siirryttäessä talvilaatuun?

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.11.2018, 07:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Dieselin varassa pyörii koko yhteiskunta. Diesel kallistuu --> hinnat nousevat. Vientituotteiden kuljettaminen satamaan ja käsittely satamassa kallistuu --> Suomen kilpailukyky heikkenee. Siinäpä sulaa kiky sopimuksilla saavutettu hyöty, jos sitä koskaan olikaan. Ruoka kallistuu, jätemaksut nousee yms.
Jos lukaiset tuolta edelliseltä sivulta mun viestin, niin eipä tuo polttoaineen vaikkapa 26 senttiä litralta nousu oikeasti vaikuta kovinkaan montaa prosenttia ammattiliikenteen kokonaiskustannuksissa.
Kun firmat lisäksi on alv.- vähennysoikeudella, niin todellinen vaikutus jäisi vielä hieman pienemmäksi.
Toki se nostaisi hintoja jonkin verran, jollei ammattiliikenteelle kompensoitaisi tätä käyttövoimaveron poiston takia polttoaineen nosevaa hintaa. Toisaalta ei olisi mikään iso asia heittää alv.- vähennyskelpoisille yrityksille verohelpostusta tankkausmääriin perustuen. Johan ne joutuu nytkin tekemään kirjanpidon ajoistaan mistä alv.:t voidaan vähentää -> samalla kirjanpidolla hoituisi verovähennys polttoainevähennyksiin liittyen.
Ei juurikaan lisäisi byrokratiaa, tarttisi vain pientä pykälämuutosta asiassa.


Yksityisautoilussa taas mun mielestä pitäisi aina maksaa käytön mukaan, eli ajetut ajokilometrit. Helpoin tapa siihen on laittaa se hinta polttoaineeseen sopivaksi katsotun veromäärän mukaisesti. Bensa- autoissa se jo toteutuu, muissa autoissa ei - kiitos tuon saatanan käyttövoimaveron..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.11.2018, 10:18
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos lukaiset tuolta edelliseltä sivulta mun viestin, niin eipä tuo polttoaineen vaikkapa 26 senttiä litralta nousu oikeasti vaikuta kovinkaan montaa prosenttia ammattiliikenteen kokonaiskustannuksissa.
Kun firmat lisäksi on alv.- vähennysoikeudella, niin todellinen vaikutus jäisi vielä hieman pienemmäksi.
Toki se nostaisi hintoja jonkin verran, jollei ammattiliikenteelle kompensoitaisi tätä käyttövoimaveron poiston takia polttoaineen nosevaa hintaa. Toisaalta ei olisi mikään iso asia heittää alv.- vähennyskelpoisille yrityksille verohelpostusta tankkausmääriin perustuen. Johan ne joutuu nytkin tekemään kirjanpidon ajoistaan mistä alv.:t voidaan vähentää -> samalla kirjanpidolla hoituisi verovähennys polttoainevähennyksiin liittyen.
Ei juurikaan lisäisi byrokratiaa, tarttisi vain pientä pykälämuutosta asiassa.


Yksityisautoilussa taas mun mielestä pitäisi aina maksaa käytön mukaan, eli ajetut ajokilometrit. Helpoin tapa siihen on laittaa se hinta polttoaineeseen sopivaksi katsotun veromäärän mukaisesti. Bensa- autoissa se jo toteutuu, muissa autoissa ei - kiitos tuon saatanan käyttövoimaveron..
Faktaa !
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.11.2018, 09:03
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Onko 20-25 euroa sadalle litralle lisää maksettavaa paljon vai vähän? Riippuu tietenkin näkökulmasta. Ilmeisesti Ranskassa ja Belgiassa on mitta tullut täyteen, paikalliset "Huomioliivit" ovat laittamassa maan liikenteen tänään poikki protestina kasvavia polttoaineen hintoja ja veroja vastaan. Ydinajatuksena tuolla päin protestoida Pariisin eliittiä vastaan, vähän samaan tapaan, kuin jos meillä pistettäisiin vastaava protesti Kehä 3:sen sisäpuolta vastaan. Meillähän ei protestia paljon tule, mutta onpahan muillakin samat ongelmat kuin meillä.

https://www.thelocal.fr/20181116/how...ce-on-saturday
https://www.kansalainen.fi/keltaiset...-ranskan-tiet/
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.11.2018, 13:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Onko 20-25 euroa sadalle litralle lisää maksettavaa paljon vai vähän?
Tuossa et vaan huomioi sitä, että samalla dieselvero poistuisi.

Vaikkapa 1000€/ vuosi, 30 000km ajomatkalla ja kulutus 10 litraa sataselle. Vuoden polttoainekulutus olisi siis 3000 litraa.
Tämänhetkisellä 1,50€/ litra tekisi 4500€ vuodessa. Jos hinta nousisi 26 senttiä litralta, 1,76€/ litra tekisi 5280€ vuodessa.

Erotusta siis 5820€-4500€ = 1320€ vuodessa. Dieselvero poistuisi, eli erotusta nykyiseen jäisi jäljelle 1320€-1000€ = 320€.
Eli hintaeroa nykyiseen jäisi 320€/ 30 000km = 0,01066€/ km, eli n. 1,067€/ 100km.

Ai saatana kun oli taas kallista? Ja tällä se ajamisen hinta määräytyisi nimenomaan toteutuneiden kilometrien ja kulutuksen mukaan, ei jollain teennäisellä käyttövoimaverolla kompensoitu hinta.
Tuokin hintaero siis olettaen, että kaikki 30 000km olisi hupiajoa mistä ei saisi vähennyksiä työmatkakuluista.


En minäkään halua ajamisesta halua maksaa nykyistä enempää, mutta se että käytön mukainen verotus saataisi toteutumaan todellisiin lukuihin perustuen niin ei nykyinen systeemi vaan toimi. Ja muutenkin toi käyttövoimavero on ihan idiootin keksintö, tulonsiirtoa paikasta toiseen ja valtion varojen turhaa pyörittämistä.
Tässä nykyisessä systeemissä kusee lisäksi vielä se, että periaatteessa vähemmän ajavat dieselautoilijat maksavat enemmän ajavien ajoja. Sehän on täysin järjetöntä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.11.2018, 15:09
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 742
Perusasetus

Missä vehkeessä dieselvero/käyttövoimavero on 1000€?.
Perus farkussa 300-400€ luokkaa. Muuten sinänsä asiaa. Ei tarvisi kikkailla ajoon ja seisontaan paitsi nyt vakuutusten takia jos niissä haluaa säästää. Paljon ajavat harvoin ajaa niitä suuria kilometrejä pelkästään hupiajoa eikä mielestäni ole järkevää pakko kaupungistaa Suomea, mutta työmatkojen yms. kustannuksia pystyy tasaamaan verokohtelulla. Sitä vartenhan tuota veroa on alkujaan alettu keräämään että nafta on halvempaa että tavara ja ihmiset pääsee liikkumaan järkevillä kustannuksilla. Saman efektin saa aikaan kyllä muillakin keinoilla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.11.2018, 16:54
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Kolmoskoppasessa pajerossa yhteensä n.900E

Tojotan Lantikassa varmaan enemmän
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.11.2018, 17:10
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Missä vehkeessä dieselvero/käyttövoimavero on 1000€?.
Perus farkussa 300-400€ luokkaa. Muuten sinänsä asiaa. Ei tarvisi kikkailla ajoon ja seisontaan paitsi nyt vakuutusten takia jos niissä haluaa säästää. Paljon ajavat harvoin ajaa niitä suuria kilometrejä pelkästään hupiajoa eikä mielestäni ole järkevää pakko kaupungistaa Suomea, mutta työmatkojen yms. kustannuksia pystyy tasaamaan verokohtelulla. Sitä vartenhan tuota veroa on alkujaan alettu keräämään että nafta on halvempaa että tavara ja ihmiset pääsee liikkumaan järkevillä kustannuksilla. Saman efektin saa aikaan kyllä muillakin keinoilla.
Mölli 1045€ Wolkkarin touarekki satku enemän?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Bensan ja Dieselin hinta Offijepe Chit-Chat 2 07.11.2017 19:47
Ostetaan GM 6.2 dieselin syöttöpumppu AnttiPerkele O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 03.08.2016 06:25
6,2 dieselin polttoainesuodatin? blazer Tekniikka & Jutustelu 4 22.11.2012 18:26
dieselin hinta! Rekisteröimätön Chit-Chat 5 29.03.2010 15:40
Dieselin lisäöljyäminen L-200 Tekniikka & Jutustelu 17 25.03.2005 22:32


Sivu luotu: 23:50 (GMT +2).