![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Entäs jos nostetaan jännite 28.8 lukemaan ja siirrytään 24V polttimoihin jolloin sallittu tehokin on 75W. Ei tuo mikään monimutkainen temmpu olisi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jaa mihis se perustuu että 24V järjestelmässä saa olla tehokkaammat valot? Onko umpioissa sama hyväksyntä 12V ja 24V polttimoille?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
En ole kuullut että ois eri umpio 24 volttiselle tai eri hyväksyntä eri jännitteelle . tuo polttimo on h4 75/70W
Kyseinen polttimo on ihan normi HJ:n orkkis polttimo. Ei taida pienempiä löytyäkkään. Jotain 100W löytyy mutta ne on laittomia. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Perhana mullahan on jossain 20A DC-DC boosteri ja sopivasti rakenteilla sulake/relerasia niin nakkaan sen sinne samalla
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Itse ainakin tykkään h4 polttimoiden antamasta luonnollisesta värilämpötilasta. Pikup bertassa orkkis umpiot ja samankokoiset vanhat kattilat, polttimoista en ihan varma että ovatko 70/75w vai 90/100w tai jotakin tämän kaltaista. Molemmat valot muistaakseni releytetty niin että piuhoihin ei häviä virtaa, lisäksi tehty että lisävaloja voi ajaa lähivaloina tai lisäpitkinä tai molempina ja niin että pitkillä jää myös lyhyet palamaan. Samoin orkkisvaloissa saa molemmat langat yhtäaikaa tuleen, eli jos on pimeää niin saa kaikki 8 lankaa tuleen. Tämän tosin huomaa volttimittarissa.
Aika harvoin tarvitsee kaikkia yhtäaikaa, paitsi joskus joku led-bar urpo tulee silmille niin joutuu ampumaan takasin koko patteristolla. Yleensä vaihtavat lyhyet päälle.... Kyllä perinteisellä hehkulangalla saa valoa aikaan kunhan heijastin pinnat kunnossa. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ostin
Motonetistä ostin patrolliin Siriuksen kirkaslinssiset tarvike umpiot kun katsuri meinasi että heijastin pinnat hieman rupuiseksi menneet
![]() Eroa tuli kyllä valotehossa huomattavasti ja vastaantulijatkin välillä välkyttelivät että muka pitkät päällä ![]() Varmaan auton korkeus vaikutti enemmän kuin normi henkilöautolla vastaan tulijat ![]() Mutta aika edullinen investointi ![]()
__________________
-82 Vihreä camo patrol -82 Hopea 2+3 projekti patrol -82 Varaosa tekniikanluovuttaja patrol |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Paljonko Siriukset maksoi? Paska tuo motonetin haku kun sillä ei kaikkia tuotteita löydä kun on muka merkkikohtaisia varaosia tai jotain. Esim jarruputki metritavarana ja googlen kautta vielä illalla löysin jonku 5x7 umpion mutta omalla haulla ei löydy. Pitää varmaan huomenna liikkeessä käydä.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itellä ollu plussapolttimoita +100 ja +150% väliltä Motonetin valovahvistimella, joka pukkaa 14.65V polttimon kannalle. On kirkkaat H4:t ja näkee hyvin, kestoikä vaan aika onneton vaikka valosan aikaan aina huomiovaloilla ajelen. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Vanhemmissa autoissa merkistä riippumatta kun on noitten valojen kans tullu pulattua on monesti ongelma valojen huonouteen että polttimon kantaa ei tule kunnon jännitettä 1-2V vaikuttaa halogeenin kirkkauteen aika paljon. Ite oo laittanut valojen releytys sarjoja ja poistamaan sitä ongelmaa tai valojen vahvistin sarjoja.
Vasta laittelin relesarjan kun suburbanin kun akun navan jännite käydessä oli 14.5V mutta polttimolle tuli 11.8v niin palo lyhkäset aika kelmeästi ja releyttämällä sai saman polttimolle kun akunnapaa ja valot muutu aivan hitosti parempaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 185 70 14 hyvät nastat | jpee90 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 06.02.2013 23:03 |
Hyvät renkaat | JRa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.05.2012 06:12 |
M: Hyvät 37"12.5-15 MTR t | pee | O/M/V Renkaat ja vanteet | 6 | 20.10.2007 18:11 |
0:BJ-40 vm-79 hyvät lehtijouset! | p3ku | O/M/V Muut | 0 | 04.12.2005 13:07 |
hyvät mainokset | -juhani- | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 01.04.2004 15:08 |