Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.10.2018, 14:03
motomies:n Avatar
motomies motomies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.14
Sijainti: Ilmajoki
Viestit: 30
Perusasetus

Joo saa täysin savuttomaksi ja ahdonalaista syöttöä pienentämällä tuli muutoskatsastukseen kelpaava lukema 157hv.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.10.2018, 20:43
141:n Avatar
141 141 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.13
Sijainti: P-Savo
Viestit: 350
Perusasetus

Motomiehellä näyttää dynolappua että miten 35 pellaa 12H-T kylessä?
Pakopesän koosta tietoa?
__________________
HJ61 -90 Käyttis
HJ61 -88 Projekti
HDJ80 -93 Käyttis
BJ75 -86 Projektijonossa
HJ60 -88 Varaosa
HJ60/61 -88 -myyty
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.10.2018, 10:54
motomies:n Avatar
motomies motomies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.14
Sijainti: Ilmajoki
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 141 Näytä viesti
Motomiehellä näyttää dynolappua että miten 35 pellaa 12H-T kylessä?
Pakopesän koosta tietoa?
Sillä kertaa otin lapun pelkästään katsastukseen ja se meni trafille. Jossain vaiheessa käyn kokeilemassa huipputehoa. Omasta mielestä normi käyttöautoon toimii justiin sopivasti tuo turbo. Esim. veto nelosvaihteella 1200rpm 0,2bar, 1600rpm 0,5bar, 1800rpm 1,0bar ja 2300rpm 1,6bar joka on hukkapotin asetus tällä hetkellä. Ja ahdin on hx35w pro eli 60mm turbiini, 58mm kompressori ja jaettu hukkaportillinen 12 pakopesä. Nuo isommat suutinkärjet parantaa heräämistä selvästi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.10.2019, 13:57
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Nyt alkaa rempatut 12h-t:n vakiosuuttimet olemaan varmaan sököt, savun määrä kasvanut viimeisten parin tuhannen kilsan aikana reilusti.

Viimeksi (2007...) kärjet vain hiottiin. Nyt pitää vaihtaa myös kärjet.

Ajattelin ihan vakiokärjet laittaa eli millä koodeilla niitä netistä voisi kaivella?

Tai mitä niistä on maksettu Suomessa dieselpajalle asennettuna / kpl?

2007 pyydetty 150€/kärki + työt on liikaa. Tekijälle kyllä voi viedä omatkin kärjet mukana, kunhan varmasti on oikeat.
Saa myös suositella etelässä tekijää, jolta saa kärjet ja työn.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2019, 14:03
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Kuudesta 12 h-t:n suuttimesta 5 irtosi helposti ja viimeinen (toisiksi lähin ohjaamoa) ei sitten millään (näillähän ei ole siis ajettu kuin muutama kymmenen tuhatta kilsaa eli taisi löytyä syy kasvaneeseen savutukseen).

Itse rakennetulla pinnapultteihin tukeutuvalla ulosvetäjällä ei uskalla vetää enempää, sillä pelkään paluulinjan kierteiden hajoavan (olisko m8x1 tms). Olen jättänyt ulosvetäjään vedon päälle yöksi, koputellut suutinta joka suunnasta, kokeillut paineilmavasaraa (siitä monesti ollut apua) jne.

Massaulosvetäjää en ole vielä päässyt käyttämään, sillä sen käyttö vaatii konepellin irroituksen ja se ei onnistu yksin. Toisekseen massaulosvetäjän kiinnitystä varten pitää pinnapultit irroittaa, jotta sen ulosvetään ketjun saa oikeasti tukevasti kiinni.

Ajattelin seuraavaksi nypätä siis ne pinnapultit pois (hitsaamalla mutterit päihin) ja tehdä jonkun työkalun, jolla suutinta pääsisi nitkuttelemaan sivusuunnassa hieman, jos se sitten herkistyisi. Aloin vain miettimään, että tuossa voi käydä niinkin, että se suuttimen kasassa pitävä kierre vain löystyy eli lieneekö siitä mitään hyötyä.

Muutenhan konetta voisi käytellä suuttimen mutterit löysällä, mutta on siinäkin oma hommansa koota kaikki vermeet takaisin, täyttää jäähdytinnesteet ym. Lisäksi suutin jää niin piiloon, ettei siitä näe, onko mitään tapahtunut, ennen kuin vermeet on taas purettu päältä pois.

Vinkkejä?


Nämä kärjet ajattelin tilata, kunhan kaikki suuttimet on irti.
http://www.euro4x4parts.com/parts/ip...620-68030.html
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2019, 14:35
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 654
Perusasetus

Lämpöä tarjoamalla olen nuo saanut kohtuu vaivattomasti irti. Eli siis pilli tai toho paremman puutteessa. Itellä on sopivan kokoinen sorkkarauta, jonka saa tietyltä suunnalta suuttimen kiinnityskorvakon alle, siitä kampeamalla ovat irronneet.

ps. euro4x4partsissa näyttää olevan suuttimia 4 kpl varastossa, tilaavat varmaankin lisää, mutta saattaa kestää.
__________________
BJ75
SLCK #274

Viimeksi muokannut Jull : 11.11.2019 14:40
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.11.2019, 15:51
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Jos antaa toholla lämpöä kanteen, taitaa se kuminen holkki sulaa aika helposti. Mietin vain sitä, ettei se valahda sinne suuttimen koloon jumittamaan suutinta lisää.
Mutta voisihan sitä koittaa lämmittää vähän kauempaa ja pidemmän aikaa.

Mullakin on semmoinen alumiininen kanki, jolla olen vääntänyt, mutta kovempaa en uskaltanut. Muut lähti sillä.

Täytyy funtsia...
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 06:28 (GMT +2).