Kuuleeko moottorin käyntiäänestä, että ottaako ohjaustehostimen pumppu yhtä paljon voimaa käännössä oikealle/vasemmalle?
Siis silloin, kun kohtuuvoimalla kääntää rattia keskiasennosta, vaikka toiseen suuntaan ratti ei käänny tehostuksen puutteen vuoksi.
(jos venttiilivika, niin tiivistesarja ei taida auttaa; ja jos männän (2.) tiiviste rikki, niin tehostus ei toimi, koska öljynpaine ei nouse kun öljy virtaa männän(kuulamutteriasetalma) ohi, reipas kaasun käyttö auttaa todella paljon; siis jos ei käänny tyhjäkäynnillä, niin kierroksilla kääntyy paljon paremmin)
Taannoin kaverilla oli juuri sama ongelma, minäkin pyörittelin sitä venttiilipakettia käsissä, ja ei saanut näppärästi/ilman erikoistyökaluja purettua.
K.o. autoon laitettiin toinen käytetty simpukka.
Kokeile etupää pukeilla tms. siis renkaat ilmassa; veivata ohjausta nopeasti päästä päähän moottori sammutettuna.(kun moottori ei käy niin öljy virtaa eri suuntaan joissain paikoissa, voi roska lähteä liikenteeseen, joskus joku on kokeillut paineilmaa paluuputkeen, huhu kertoo että nuo voi joskus auttaa)
Ja kokeile eturenkaat ilmassa, moottori käydessä, että lähteekö renkaat hiljalleen kääntymään linkkuun kun rattiin ei kosketa.
p.s laita öljysäiliöön magneetti langan nokassa tms. niin näkee, onko rautapölyä, -silppua liikenteessä. (joku metallilastu tms on voinut kiertää järjestelmässä , ja aikojen saatossa metallipöly hionut jonkin ohjausventtiilin tiivistyspintaan uran)
|