Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.10.2018, 10:36
angrynerd:n Avatar
angrynerd angrynerd ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.02.18
Sijainti: Oulu, Valtimo, Suomi
Viestit: 85
Perusasetus

täällä tötteröhattujen jutustelua..

Kyllä tasapainoakselilla on ihan tarkoitus ja eikä kannata jättää pois pyörimästä. Ei sitä ehkä tyhjäkäynnillä huomaa tai muutaman tuhannen kilometrin matkalla.
Hintaakin pajeron gatesin tasapainohihnalla on 11 e ja kokosarja missä on kaikki hihnat ja kiristimet on 100e.

Tasapainoakselin idea on perusmekaniikkaa sen verran pitäs osata moottoritekniikkaa, jos alkaa moottoria värkkäämään.
Kännykkäsukupolvi vaan osaa vaan ladata appejä netistä.

4-pyttynen rivimoottori ei ole käynniltään symmetrinen vaikka kaikki osat olisi tasapainotettu ja mitä isompi on moottorin tilavuus sitä enemmän tsapainoakselista siitä on hyötyä mootorin elinikää ja sisäisiä rasituksia ajatellen.

__________________

Missä kohdin puuhastelu muuttuu hulluudeksi?
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.10.2018, 17:47
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Maantiekäytössä voi olla ihan kiva, jos se remmi on paikallaan, mutta vanhasta koneesta ei välttämättä edes huomaa eroa. Offikamppeissa on heitetty aina mäkeen remmit, koska herkkä hajoamaan ja huonolla tuurilla vie sitten jakoremmin mukanaan ja venttiilit...ja kannen yms.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.10.2018, 12:52
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja angrynerd Näytä viesti
täällä tötteröhattujen jutustelua..

Kyllä tasapainoakselilla on ihan tarkoitus ja eikä kannata jättää pois pyörimästä.
+1

Ei mitään järkee jättää pois jos kone on kunnossa.
4D56 moottori kärsii ihan turhaan huonosta jakopään maineesta, kun ei oo tajuttu/haluttu vaihtaa myös tasapainoakseleiden hihnaa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Offikamppeissa on heitetty aina mäkeen remmit, koska herkkä hajoamaan ja huonolla tuurilla vie sitten jakoremmin mukanaan ja venttiilit...ja kannen yms.

Miten se on herkempi hajoomaan kun jakopään hihna?

Sen kyllä allekirjotan että jos jako hyppää ajossa niin melki selvä tulee kyllä koneesta.
Tai ainakaan me ei olla niitä alettu korjaamaan.

Viimeksi muokannut kenni_ : 03.10.2018 12:55
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajero remontti jakopää kokonaan hit100 Tekniikka & Jutustelu 1 28.07.2011 14:17
hdj 80 jakopää _jOhE_ Tekniikka & Jutustelu 1 26.07.2011 14:09
2lt jakopää? RIPAX Tekniikka & Jutustelu 3 20.11.2010 13:38
Mazdan jakopää metsästäjä Chit-Chat 1 21.01.2007 15:42
AMC 360 jakopää sjeeppi Tekniikka & Jutustelu 4 06.07.2005 16:51


Sivu luotu: 07:13 (GMT +2).