![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mitä tämä nihkeästi käytännössä tarkoittaa?
__________________
Jukka |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ihankuin olisi hehkuja pimeänä jolla taisin vastata omaan kysymykseen
![]()
__________________
Kahta en vaihda: Stihl ja Toyota! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa tutkia tarkkaan etupään peltien kunto puskurin takaa. Sinne näkee alapuolelta ja ilmeisesti aika yleistä on, että koko naamapelti poikkipalkkeineen on aivan mätä. Myös etupyörän koteloissa on mätivä jäykistepeltitunneli suunnilleen etummaisesta korikiinnikkeestä taaksepäin, palkin takapää on tyhmän muotoinen ja kerää vettä ja kakkaa. Mulla on just loppusuoralla etupään ruosteremontti jossa mm. koko naamapelti palkkeineen ja korin kiinnikkkeineen meni vaihtoon. Takapään parsin jo pari vuotta sitten. Runko oli lavan alta aika hurjan oloinen noinkin uudeksi autoksi.
Minulla moottorin vikavalon syttyminen ja vähienkin tehojen katoaminen liittyi yliahtoihin. Sen taas voi aiheuttaa jumittava turbon johdesiipien vivusto tai sitä ohjaavan solenoidiventtiilin jumittaminen. Joku alipaineletkukin saattaa vuotaa. Ikävä vika kun esim. rekkaa ohittaessa ykskaks meno hyytyy rinnalla. Näin kävi pari kertaa ennenkuin vika hävisi turbon alipainekelloa säätelemällä ja ohjaussolenoidin vaihdolla. Egr:nkin tulppasin mutta en tiedä vaikuttiko aiheeseen. Oudosti tuo säätelee ahtoja kun aluksi ahdot vieläkin pomppaa pitkälle yli kiloon josta sitten kun voimaa tarvitaan putoavat jonnekin puolen kilon nurkille. Ihmeellisen nuhanen vehje kyllä joka tapauksessa. Sähköllä ohjaillaan syöttöpumppua ja voima yleensä loppuu juuri kun sitä tarvisi ilmeisesti siksi, ettei pakoputkesta pöllähtelisi mitään savuntynkää milloinkaan. Ei naurattanut kun tyhjää pientä venetraileria ylämäkeen kiskoessa piti pistää pikkuykkönen päälle että jaksoi tulla mäjen ylös. HJ:llä sama mäki tulee vene päällä normi kakkosella kakistelematta. En kyllä itelle enää hankkis mutta kun tuli vaihdossa eli ei auta kun lisää kakkaa housuun. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ja kyseisen vaihdokin hintahan on aika oleellinen tekijä!
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kiitokset Akulle.
Kyseinen vaihtokauppa n.3500-4000 arvoinen. Edit: siis päikseen
__________________
Kahta en vaihda: Stihl ja Toyota! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jättäisin vaihtamatta jos vaihdokki on tollanen maaliin asti ajettu jo, tietty samapa se jos omakin vaatii remonttia.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tuollaisen omistaneena suosittelisin jättään väliin. Osta ennemmin vähän vanhempi missä ei oo juuttuvasiipistä turboo eikä sähkökaasua, alavääntö paljon parempi ja vähemmän potentiaalisia vikoja.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tai laakerivammaista laatikkoa, valmiiksi...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Muutama turvakaari kysymys | kesis | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 07.03.2015 10:39 |
Mitsubishi l200 akuista kysymys. | Nippan | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.03.2013 16:19 |
muutama tekninen kysymys | Arctic Rhino | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.01.2013 09:20 |
Nopea kysymys hj61:sestä | Rotta-Racing | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.10.2011 16:09 |
King cab muutama kysymys | Lepralord | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.09.2011 04:27 |