Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.09.2018, 21:21
AkiH:n Avatar
AkiH AkiH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.04.18
Sijainti: Nurmes
Viestit: 38
Perusasetus

Aikaansaaminen on ollut tämän suhteen edelleenkin hieman vähäistä, joten ajellaan sitten hipistelyn sijasta.


P1250109 by Aki Härkönen, on Flickr



P1250116 by Aki Härkönen, on Flickr

Tuli vaihteeksi pistäydyttyä Jurttivaaralla, Nurmeksen kupeessa sijaitsevan entisen laskettelukeskuksen laella, jonne edelleenkin menee linkkitornin vuoksi pikkuinen huoltotie. Se tuntuu jokaisen vierailun välillä muuttavan hieman muotoaan, koskapa vesi vie aina hienompaa ainesta mennessään. Tässä kuvassa tullaan jo alaspäin helpompaa pätkää, pahin ja jyrkin veden syömä jäi tietysti kuvaamatta.


P1250120 by Aki Härkönen, on Flickr

Ei tuo tietysti foorumin kokeneen porukan silmissä mitään maastoajoa tosiaankaan ole, mutta tällaiselle kuraränniä näkemättömälle tuossakin on jo tekemistä ja autoakin pitää varoa, ettei naarmuuntuisi. Menee tuolta vanha vesakoitunut hissiurakin alas ja se testattiin viime kesänä tuolla aloitusviestin sinisellä. Se jänskätti hieman enemmän kuin tämä, mutta ilman vahinkoja siitäkin selvittiin.

Aikanaan harmitti, kun etuvetoisella ei kesällä uskaltanut kokeilla ja talvella ei jyrkimmissä kohdissa pitoa piisannut ja joku hurautti nelivetoisella huipulle. Enää ei niinkään, kun on itsekin vaaran päällä sijaitsevalla kodalla käynyt autolla ajaen.

__________________
Kunnes ruoste meidät erottaa...

Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm. 1985 & 1986 + Coupé, vm. 1985)
Nissan Sunny 1.3 L (HB, vm. 1987)
Nissan Primera 2.0 GT (Sportdeck, vm. 1999)
Datsun Patrol 3.3d (STW, vm. 1983)
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.09.2018, 23:22
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AkiH Näytä viesti
Ei tuo tietysti foorumin kokeneen porukan silmissä mitään maastoajoa tosiaankaan ole, mutta tällaiselle kuraränniä näkemättömälle tuossakin on jo tekemistä ja autoakin pitää varoa, ettei naarmuuntuisi.
Tuosta tuli mieleen, kun kahdeksankytluvulla Nilsiän Nipas Sportin laskettelukeskuksen
rinnettä ajoivat maastureilla kesäkelillä ylös. G Meisselillä joku tosi offari kuljetteli polttariporukkaa lakettelurinteen yläasemalle, kertoen asiakkailleen että tänne ei millään
normi maasturilla pääsekkään. Pikkaisen olivat huuli pyöreänä, kun puolessa väliä rinnettä,
heidän ohi huristi takavetoinen ykköskoppainen Escortti. Ei se rinne ollut mikään ongelma,
kunhan tiesi mistä ajaa. T: Se Escortti kuski
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.09.2018, 23:56
AkiH:n Avatar
AkiH AkiH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.04.18
Sijainti: Nurmes
Viestit: 38
Perusasetus

Hieman meinasi nykiä suupieliä ylöspäin tuo mielikuva vuoristovuohi-Escortista Tahkon maisemissa, kiitokset siitä.
__________________
Kunnes ruoste meidät erottaa...

Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm. 1985 & 1986 + Coupé, vm. 1985)
Nissan Sunny 1.3 L (HB, vm. 1987)
Nissan Primera 2.0 GT (Sportdeck, vm. 1999)
Datsun Patrol 3.3d (STW, vm. 1983)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.11.2018, 20:44
AkiH:n Avatar
AkiH AkiH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.04.18
Sijainti: Nurmes
Viestit: 38
Perusasetus

Totuus kuuluu ilmeisesti lasten suusta, kun kaverini kakarat olivat minun punaiseni nähdessään tuumineet, että "onko tuo edes maasturi, kun on niin pieni?". No, onhan se kieltämättä hieman kutistuneen näköinen, jos tuohon valkoiseen on päässyt tottumaan.


P1250302 by Aki Härkönen, on Flickr

---

Patrolin takavalot päättivät männäviikolla ruveta temppuilemaan ja normaalisti valot päällä ajellessa takavaloissa paloivat koko ajan jarruvalot. Jarruvalokytkin ei kuitenkaan ollut syypää, koska valot sammuksissa jarruja polkiessa syttyivät taas normaaliin tapaan jarruvalot, mutta bonuksena myös etuparkit ja mittarivalot. Johtoja heilutellessa hehkuivat lisäksi vilkut ja tarpeeksi kun heilutteli, niin tuloksena oli muutamia irtonaisia johdonpäitä ja kokonaan pimentyneet takaparkit ja oikeanpuolinen vilkku.

Aikansa sai tällainen sähköistä mitään ymmärtämätön makoilla lauantai-iltaansa auton alla miettimässä, mutta siitä se kokonaisuus vähitellen kirkastui ja nyt yhtä takavalon pohjaa, repullista suojattuja liittimiä ja reilusti kutistesukkaa myöhemmin valot pelaavat taas niin kuin niitä on Japanissa neljättäkymmentä vuotta sitten mietitty. Melkoinen asentaja oli johtoja sähköteipin voimin kytkenyt ja irti hapettuneita liitoksia löytyi.

Tiedä miten tuossa seuraavaksi käy, syttyy varmaan startatessa palamaan.
__________________
Kunnes ruoste meidät erottaa...

Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm. 1985 & 1986 + Coupé, vm. 1985)
Nissan Sunny 1.3 L (HB, vm. 1987)
Nissan Primera 2.0 GT (Sportdeck, vm. 1999)
Datsun Patrol 3.3d (STW, vm. 1983)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2018, 10:05
Juuti Juuti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.17
Sijainti: Lemi
Viestit: 138
Perusasetus

Hieno Datsun! Kivat kuvat ja sepustukset.
Ei minusta maasturin aina tarvitse olla korotettu ja isoilla palloilla.
Tämmösellä varmaan tosi mukava ajella mettäteitä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.11.2018, 13:56
AkiH:n Avatar
AkiH AkiH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.04.18
Sijainti: Nurmes
Viestit: 38
Perusasetus

Siellä sorapintaisilla sivuteillä tuo tuntuu tosiaan olevan parhaiten kotonaan. Yllättävän paljon kaikenlaista pientä hyötykäyttöä tälle tuntuu löytyvän, kun pitää toisinaan kuskata lautoja tai käyttää vaimoketta Ikeassa.

Täältä varmaan löytyy tietoa siitä, onko tuollaiseen miten ikävä vaihdella hehkut? Hyvin nuo näyttäisivät olevan esillä, mutta napsuvatko ne irrottamisjärjestyksessä poikki vai irtoavatko suhteellisen nätisti? Tointaako kokeilla itse vai vienkö suosiolla pajalle?
__________________
Kunnes ruoste meidät erottaa...

Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm. 1985 & 1986 + Coupé, vm. 1985)
Nissan Sunny 1.3 L (HB, vm. 1987)
Nissan Primera 2.0 GT (Sportdeck, vm. 1999)
Datsun Patrol 3.3d (STW, vm. 1983)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.11.2018, 15:14
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Joka SD koneesta ne on irronnu kohtuudella tähän mennessä, lyhyt hehku jossa kierrettä koko matka ei oo herkkä katkeamaan..
Jos haluaa parantaa mahdollisuuksiaan niin muutaman päivän rasvailee jollain penetrantilla niitä vaikka ovatkin kyljellään..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.11.2018, 17:00
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.046
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuti Näytä viesti
Ei minusta maasturin aina tarvitse olla korotettu ja isoilla palloilla.
Ei. Omalla tavallaan todella virkistä vaihtelu.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.11.2018, 17:57
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.645
Perusasetus

tämä on kyllä komee.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Datsun Patrol.-83 hodarirok O/M/V Ajoneuvot 5 13.07.2016 16:18
Myyty Datsun Patrol STW highroof Varattu 23pv. iltaan asti ajelija O/M/V Ajoneuvot 2 20.03.2016 09:41
Myydään DATSUN PATROL -83 SD33 juhis75 O/M/V Ajoneuvot 1 11.09.2013 11:19
Datsun Patrol -83 Mika28 Maasturiprojektit 8 19.10.2010 20:31
Datsun Patrol -83 Mika28 Maasturiprojektit 0 07.10.2010 10:57


Sivu luotu: 06:51 (GMT +2).