Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.09.2018, 00:05
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 704
Perusasetus

Yllätysvika


Yhtäkkiä startti mykkä, mutta muuten sähköt ok. Pikadiaknostiikkaa meisselillä virtaa solenoidiin ja Perkinsin leka-ukot heräs heti takomaan. Sitten järjestelmällisempää vianhakua. Starttirelekin löytyi (jarrunestesäiliön vieressä, piirikaaviossa K1). Rele toimii hyvin, mutta virtalukolta ei tullu signaalia. Hytissä pellit auki ja mittaamaan lisää. Virtalukko ehjä ja toimii oikein. Startti signaali kiertää kahden estokytkimen kautta. Oheisessa sähkökuvassa S9 ja S2. Selitykset ei vaan kerro mitä ovat. Sanotaan vaan: ohjaamon alla, no siellä on aika paljon rojua! Toinen kytkimistä täytyy olla vaihteen vapaa asento. Mutta mikä toinen on. Kirjat ei anna mitään vihjettä mikä muu ehto starttiin liittyisi kuin vaihde vapaalla. Sattusko taas joku tietämään mikä on toinen kytkin.

Lattian alunen jäi tänään perkaamatta kun toinen puoli lattiaa on vielä avaamatta. Pikafiksinä ohitin koko interlock piirin. Lisäparannuksena laitoin sulakkeen starttireleelle menevään johtoon, niin kone ei pala nnin helposti. Tässä piirissä alunperin ei ole mitään suojausta.

Liitetiedostot
James52D4_scheema_2.pdf‎   James52D4_scheema_selitykset_2.pdf‎   Click image for larger version

Name:	starttirele.jpg‎
Views:	745
Size:	74,1 Kt
ID:	87361   Click image for larger version

Name:	ohitus.jpg‎
Views:	721
Size:	115,5 Kt
ID:	87362   Click image for larger version

Name:	sulake_starttipiiriin.jpg‎
Views:	656
Size:	81,4 Kt
ID:	87363  

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.09.2018, 00:15
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 704
Perusasetus

Letkua


Päivän homma piti olla tilttikauhan letkujen laitto, mutta jäi vähän vaiheeseen yllätysvian takia. UUdet letkut tuli kuitenkin laitettua kiinni ja vähän käänneltyä kauhaa jotta saisi jonkunlaisen vision minkälaiset kiinnikkeet ja ohjaimet noille laittas. Alkuperäiset ei ollu mitenkään kiinni ja olivat myös sen kuntoiset. Ihme, että ovat pysyneet liittimissä kiinni ja nipat ei ole katkenneet. Jos jollain on hyviä ideoita ja kuvia miten ton tilttisylinterin letkut pitäisi laittaa niin tänne vaan jonon jatkoksi.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	letkua.jpg‎
Views:	761
Size:	117,3 Kt
ID:	87364   Click image for larger version

Name:	tiltti_letkut_vanhat.jpg‎
Views:	779
Size:	182,3 Kt
ID:	87365   Click image for larger version

Name:	tiltti_letkut_uudet.jpg‎
Views:	804
Size:	112,5 Kt
ID:	87366   Click image for larger version

Name:	tiltti_letkut_taivuttelua.jpg‎
Views:	800
Size:	154,2 Kt
ID:	87367  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.11.2024, 18:38
Suonkuokkija Suonkuokkija ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.10.19
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Yhtäkkiä startti mykkä, mutta muuten sähköt ok. Pikadiaknostiikkaa meisselillä virtaa solenoidiin ja Perkinsin leka-ukot heräs heti takomaan. Sitten järjestelmällisempää vianhakua. Starttirelekin löytyi (jarrunestesäiliön vieressä, piirikaaviossa K1). Rele toimii hyvin, mutta virtalukolta ei tullu signaalia. Hytissä pellit auki ja mittaamaan lisää. Virtalukko ehjä ja toimii oikein. Startti signaali kiertää kahden estokytkimen kautta. Oheisessa sähkökuvassa S9 ja S2. Selitykset ei vaan kerro mitä ovat. Sanotaan vaan: ohjaamon alla, no siellä on aika paljon rojua! Toinen kytkimistä täytyy olla vaihteen vapaa asento. Mutta mikä toinen on. Kirjat ei anna mitään vihjettä mikä muu ehto starttiin liittyisi kuin vaihde vapaalla. Sattusko taas joku tietämään mikä on toinen kytkin.

Lattian alunen jäi tänään perkaamatta kun toinen puoli lattiaa on vielä avaamatta. Pikafiksinä ohitin koko interlock piirin. Lisäparannuksena laitoin sulakkeen starttireleelle menevään johtoon, niin kone ei pala nnin helposti. Tässä piirissä alunperin ei ole mitään suojausta.
Mulle myytiin samanlainen mötikkä startin estoreleenä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. GrapL Chit-Chat 2 28.04.2017 08:32
Aga tig neuvoja kaivataan. Pecos Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2007 18:28
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan okkiM Tekniikka & Jutustelu 16 07.08.2006 19:08
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan ttimonen Tekniikka & Jutustelu 71 11.09.2005 10:15
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! Hujane Tekniikka & Jutustelu 15 03.11.2004 20:03


Sivu luotu: 05:43 (GMT +2).