![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sylintereitä yhdistävä putki voisi olla jarrujen tasaaja, molempia polkimia poljettaessa molemmin puolin sama paine vaikka vähä eri säädöissä olisikin. Valmetissa jotaki saman tapasta, mutta kuitenki eri ja tää vähä niinku veikkaus.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() PääsylinteritLainaus:
Sylintereitä kun tutkii ulkoa päin niin muutenkin vaikea hahmottaa mitä rojua siellä on ja miten kanavat menee. Säiliöstä tuleva putki (oikealla) kun on sylinterin päässä. Työsylinterille lähtee keskeltä ja tasausputki on siellä mistä yleensä neste tulee sisään. PS jarrunesteissä näyttää olevan myös tällainen musta laatu. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Mikä vipu
Lisää vastausta vailla olevia kysymyksiä. Penkin takana on tollanen vipu mitä ei selitetä missään kirjoissa. Olen myös kysellyt ns asiantuntijoilta saamatta mitään vastausta. Mikä tuo spaagi on?
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Öljyhuoltoa
Nyt päästään lähemmäksi offimiehen ongelmia.
![]() Vasen kääntöpää "hikoilee" vähän. Kattelin planeettavaihteiden oljyt mitkä olivat ok. Sitten itse etuakseli. Oho siellähän on vettä enemmän kuin öljyä. ![]() Pitää vaihtaa ja seurata "kastuuko" uudetkin öljyt. Kävin tänään ostamassa kun ei ollu hyllyssä tarpeeksi. Tohon murikkaan menee 4-litraa. Vaihdelootassa onkin sitten 50-litraa tavaraa kun aika koittaa sen vaihtoon. |
#5
|
||||
|
||||
![]() kaivinkaasu
Pikku korjaus oli kaivinkaasupolkimen kunnostus. Akseli on ollu laippaan hitsattu 12mm pultti mikä menny jotenkin poikki. M12 pultti tarttee aika paljon kenkää jotta murtuu vaikka olis huonommankin hitsarin jäljiltä. Jotain outoa tossa hitsissä kyllä oli rikoin nimittäin kolme poranterää jämiä purkaessa. Murtuivat palasiksi ihan kuin porattava aine olisi ollu karkaistua tavaraa. Lopulta otin jämät pois hiomalla ja lyömällä reijän auki.
Samalla muuta pientä kaivinvipujen voitelua ja löysien pulttien kiristelyä. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Koekaivuu
Vanhan monivipuisen MF50B:n jälkeen tällanen "moderni" kone tietenkin tuntuu oudolta. Vanhaan rouvaan verrattuna tässä on muitakin herkkuja. Kiertyvä puomi ja tilttikauha. Yö muuttuu päiväksi kunhan noita oppii oikein käyttämään. Kauha on jonkun omavalmiste, mutta tuntuu toimivan ihan hyvin. Letkut vaan pitää reitittää ja kiinnittää paremmin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() PÖ filtteri jatkoa
Kyseltiin privaatti viestillä tosta filtteristä ja mustasta jöjöstä. Aine on kummallista. Ei ole pikeä vaikka näyttää siltä, ei ole pelkästään hienojakoista ruostettakaan. Samaa smäidää oli pumpun sihdissä, mutta se ei ollu kokonaan tukossa. Suodattimen virtaus-suunnasta. Nyt on jo tötterö paikallaan etten voi varmistaa. Näytti kuitenkin siltä, että tavara tulee siirtopumpulla suodattimen päälle, valuu filtterin läpi vesi/sakkakuppiin ja nousee sieltä keskireikää pitkin ruiskupumpulle. Filtteripati on yleisesti käytössä oleva 796-tyyppinen.
Imuputkikin oli irti hanasta ja tuli kokeiltua, että tankista tulee "vapaasti" tavaraa. Koevalutuksessa ei myöskään tullu mitään outoa kamaa. Kattellaan kauanko seuraava pati pysyy käyttökunnossa. Voihan olla, että joskus koneen tankkiin on kaadettu jotain skeidaa. Korkki näyttäs jotenkin omavalmiste lukkokorkilta. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Oma james on vm90 ja ulkomuistista olikohan tuo vipu kuristusventtiili kaivuulaitteen hydrauliikalle.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Diesel jöjö
Kiitos vastauksista. Hah, Biolan ja Biodiesel taitavat kohta olla synonyymejä. Molemmat hyviä kasvualustoja mikrobeille. Otin tänään vielä pari kuvaa filtteristä/jöjöstä. Näyttäs olevan just sitä mitä ehdotettiin. Tarkkaan kun katsoo niin on kehittänyt vielä ohuen muovimaisen kalvon mikä on reunoilta läpinäkyvä siis kaupan päälle vielä biomuovia.
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
p.s tuo kloori ei tee hyvää dsl pumpulle, eikä suuttimille.... tuota klooria ei kannata päästää tankkiin tms. JOS ei pese sitä kunnolla; en muista, kuinka tuo kloori saatiin pois.... Oli jotain huuhteluja; |
#12
|
||||
|
||||
![]() Mysteerivipu
Kiitos vastauksesta. Tänääm kävin konetta rassaamassa, mutta se ei käynyt niin en voinut kokeilla. Tungin kameran lattian alle ja otin kuvia. Näyttäs olevan kaksi kolmitiehanaa vivun perässä. Osaatko kertoa miten tuon kuristuksen pitäisi näkyä/tuntua?
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Etuakselin öljyt
Näköjään tämän vehkeen huollossa joka homma on hankala. Etuakselin öljyproppu pitää kirjaimellisesti avata persläven kautta (pohjapanssarissa oleva 50mm reikä). Ohjausvarsi estää helpon pääsyn proppuun missä on 10mm sisäkuusio hole. No proppu aukes lopulta ja 4l vetoisesta akselista tuli 5l tollasta emulsiota. Tämähän on ihan offroad vehkeen huoltoa.
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() James52D-4 0-hommia
Välillä pitää tehdä terapiahommiakin. Tässä pari projektia.
Jonkun sattuman kautta koneen hytistä lodjun pohjalta löytyi puuttuva ratin keskiö. Ollu alunperin kiinni jonkunlaisella sovitteella. Kotimatkalla käväisi "3-D ukon" juttusilla ja tämä ongelma ratkesi siinä. Koneessa on hieno ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia kaivataan Suzuki grand vitarasta. | GrapL | Chit-Chat | 2 | 28.04.2017 08:32 |
Aga tig neuvoja kaivataan. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2007 18:28 |
Kokemuksia Super Swamper LTB:stä kaivataan | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 07.08.2006 19:08 |
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan | ttimonen | Tekniikka & Jutustelu | 71 | 11.09.2005 10:15 |
Kokemuksia offimiehiltä kaivataan : PMR puhelimet! | Hujane | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 03.11.2004 20:03 |