Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.09.2018, 12:24
-TONI- -TONI- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.14
Sijainti: Kärkölä
Viestit: 165
Perusasetus

Meille kanssa tuo kannas sopisi oikein hyvin ja tarkoitus olisi myös lähteä keskiviikkona töiden jälkeen, että voidaan rafu mennä yhtä matkaa sitten

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.09.2018, 13:26
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Post

Olen tässä hahmottelemassa jonkinlaista reittisuunnitelmaa että on edes jotain. Ehdotuksia muutoksista otetaan vastaan ja edellisten vuosien kokemukset kertoo että suunnitelmat voi muuttua nopeasti paikan päällä. Pääasia että ajettaisiin sellaisia reittejä joita ei ole tahkottu viime vuosina miljoonaan kertaan. Tässä on myös mahdollisuuksia ajaa reittejä eri järjestyksessä.

Oletetaan että lähtö olisi tiistaina töiden jälkeen. Rajasta yli siis melko myöhään ja leiriin voisi ajaa johonkin Mertjärven pohjois tai itä puolelle.

Ensimmäinen reitti olisi Mertjärven kierto. Noin 10 km pätkä jota Suzuki safaroitsijat ajaneet reittiviivan mukaan noin 7,5h? Lopulta päädytään Inkilään menevän tien varteen. Siitä ei tarvitse ajaa kun pari kilsan pätkä yleistä tietä ja jatkaa etelään kohti paalijärveä jossa lyhyt suo/pehmeä koivikko reitti kohti Paalijärven ylitystä jossa on nykyään silta. Varsinainen reitti on noin 2km ja sitä joskus ajettu 1,5h Bonuksena voi myös ajaa jonkun Ilkan suunnitteleman suo reitin josta en sen enempää tiedä. Paalijärven sillasta yli ja kohti tempokeskusta. Voidaan ajaa siinä vaikka ns. saarijärven kierto (6,5km / 2,5h) ja mennä perusleiriin yöksi. Keskiviikko iltana tulijoiden olisi helppo saapua tempokeskukseen.

Torstai aamuna voisi ottaa vajaan 20 km siirtymän Pamela leiriä kohti. Jos ei metsästytoimintaa niin voisi ajaa vaikka mäkipätkän ja palo ojilta jatkaa joussuon korven ojan yli kohti pamelaa ja jos virtaa riittää niin vielä pamela idemmän lammen takaa lenkin (10km/7,5h mutta voi tiputtaa ainakin 2h pois kun jättää lopun ajamatta ja jää suoraan pamelaa). Tässä on tietysti ongelmana se että mesta oli kovan hakkuun alla tai ainakin jumalaton hiekkabaana oli tehty pohjoisiin menevää reittiä pitkin jonkun matkaa. Jos taas jostain syystä liian helppo niin voi ajaa vielä alapuolella olevan kosenmäen lenkin (3km/2,5h) jossa voi kelin mukaan olla melkoisen pehmeää. Leiriin pamelan männikköön esim.

Perjantaina voisi ajaa pamelasta reitin pohjoisen suuntaa jossa tavataan radan vierestä asfalttitie (6km /3h). Tästä Vuoksenrantaan ja Niittysuon pätkä ajaen läpi (13km/3h). Saavutaan luotisuoran väliin ja siitä voitaisiin ajaa luotisuora (kokonaisuudessaan 13km/5,5h mutta koostuu kolmesta osasta joten etenemisen mukaan voi valita mitä ajaa). Saattaa olla haasteellinen jos märkää. Leiriin johonkin sen mukaan miltä tuntuu. Luotisuoran välissä on mahdollinen leiripaikka sekä sen varrella olevalla välitielläkin ollaan oltu.

Lauantai aamuna olisi mahdollisuus ajaa esim. hanhilammen suon kierto vaikka Ehnrothin komentokorsun kautta (11km/ 2h?). Jos se menee liian nopeasti niin ollankin valintojen edessä eli mitäs sitten. 30km pohjoisiin päästäisiin sairalaan jossa louhokselta menisi pieni pätkä Inkilään menevän tien varrelle (8km/7h). Siitä voidaan jos aikaa jää ajella kirvuun ja vetää keskiselän lenkki (20km/5h). Louhoksen ja keskiselän lenkin ovat suzukisafaroitsijat ajaneet tänä vuonna joten kommenttia kehiin oliko mitään ajamista. On myös mahdollista ajaa hanhilammensuolta räisälää ja sieltä sairalaan, louhoksen lenkin voi jättää myös väliin ja ajaa suoraan keskiselälle. Sairalaa pitää vähän vältellä tai ainakaan ei kannata haaveilla radan yli Kirvun suuntaan menoa tai ainakin vartikoppi pitää kiertää kauempaa. Jos julli pysäyttää niin sanoo että menossa jonnekkin kauemmas. Leiriin voisi jäädä johonkin Kirvuun ja aamulla matka svetoon olisi lyhyt. Näin ainakin omalta osalta olisi paljon vähemmän ajettuja reittejä.

Reitit siirtymineen noin 250km. Reittien mitat on varsin tarkkoja mutta ajoaika ei ole, joissain on ihan älyttömästi liikaa ja vastaavasti osaa ei isolla porukalla pääse varmaan siinä ajassa läpi. Varsin tiivis paketti mutta koska jokaisen reitin kesto on kysymysmerkki voi olla ettei ehdi ajaa kuin pienen osan. Tässä näkyy siirtymät ja varsinaiset reitit eriteltynä. Kuvan numerot vastaa listan reittejä tai siirtymiä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.09.2018, 23:42
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Ensimmäinen reitti olisi Mertjärven kierto. Noin 10 km pätkä jota Suzuki safaroitsijat ajaneet reittiviivan mukaan noin 7,5h?


Louhoksen ja keskiselän lenkin ovat suzukisafaroitsijat ajaneet tänä vuonna joten kommenttia kehiin oliko mitään ajamista.
Mertjärven kierto on easy, menee todellisuudessa n.2 tunnissa

Louhos-vehkapää pätkällä vain yksi pahempi kohta, jossa pitäisi sahata jokunen puu pois vetisestä kohdasta. Joen ylitys pienen kaatopaikan kohdalla voi olla paha, silta ei ole autolla ajettavissa ja vettä oli ainakin vappuna paljon. Uus pätkä Vehkapäässä voi olla haasteellinen monelle painavalle autolle.

Keskiselän reitti on helppo, maisemat tosi ok.

Tuolta uudelle aktiiviselle louhokselle menevältä umpikujatieltä voisi olla mahdollista puhkaista reitti auki mutasafarireitin puoleenväliin, Vehkajärven eteläpuolelta. Siellä ajellessa oli maastossa muistaakseni ura oikeaan suuntaan. Toki siinä on mahdollisesti oja/joki välissä + umpinaista.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.09.2018, 10:26
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Svetossa ovat alkaneet käännyttää takaisin ajoneuvoja jotka omistaa rahoituslaitos ja haltijalla ei ole valtakirjaa.

Eli ottakaa tämä huomioon jos auto ei ole vielä oma. Pitää ilmeisesti hommata rahoituslaitoksilta lupa tai valtakirja viedä auto rajan taa. Tää on taas tätä perinteistä vittuilua kuten rajavyöhykelupa ja muut mitä vuosien Varrella on olllut.

Lisää samaa hölmöilyä.

Venäjällä on otettu käyttöön uusi tullilaki, jonka mukaan jatkossa Venäjälle voi viedä vain yhden auton omistajaa kohden verovapaasti.
Suomen Tulli kertoo Twitterissä, että useita suomalaisia on jo verotettu uuden lain nojalla.

Uuden lain mukaan saman omistajan autoja ei voi olla Venäjällä kuin yksi samaan aikaan. Jos maahan haluaa viedä useampia ajoneuvoja kerralla, pitää maksaa muista autoista verovakuus maahantuotaessa.

Tullin mukaan Venäjän uusi laki voi aiheuttaa ongelmia tilanteissa, joissa yksityishenkilö on haltijana ja auto on rahoitusyhtiön tai pankin omistama, eli se on esimerkiksi lainalla ostettu.

Nuijamaan tullin tullipäällikön Petri Kukkosen mukaan pankin tai rahoitusyhtiön omistamalla autolla liikkuva ihminen pääsee maahan verovapaasti vain, jos on ensimmäinen kyseisen yhtiön omistamalla autolla rajan ylittävä.

– Käytännössä se tarkoittaa, että yhtä aikaa saman rahoitusyhtiön autoja ei voisi olla kuin yksi ainut. Tänä päivänä, kun monet autot ovat rahoitusyhtiöiden omistamia eli lainalla ostettuja, se tietysti aiheuttaa ongelmia yksityisautoilijoille, jotka menevät Venäjälle, Kukkonen kertoo STT:lle.

Viimeksi muokannut mikjus : 08.09.2018 06:28
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.09.2018, 20:03
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Svetossa ovat alkaneet käännyttää takaisin ajoneuvoja jotka omistaa rahoituslaitos ja haltijalla ei ole valtakirjaa.
Tuolla vielä jatkoa
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/...kkeli-1.296961
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.09.2018, 13:00
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Louhos-vehkapää pätkällä vain yksi pahempi kohta, jossa pitäisi sahata jokunen puu pois vetisestä kohdasta. Joen ylitys pienen kaatopaikan kohdalla voi olla paha, silta ei ole autolla ajettavissa ja vettä oli ainakin vappuna paljon. Uus pätkä Vehkapäässä voi olla haasteellinen monelle painavalle autolle.
Eikö tuo silta ole ajettavissa Vehkapäässä? Vai puhutaanko eri sillasta. Muistaisin että tuossa sillan lähellä oli avokaatis pellon tms. reunassa. Reittiviiva tai kalibrointi heittää jonkin verran. Muistini mukaan tuo on iso silta ja pätkä tuolta päin lähtee heti sillan jälkeen vasemmalle mäen päälle.


Tämä silta.


Reitin voi ajaa pidemmällä kaavalla pinkin viivan mukaan (Pääsiäinen 2007).

Viimeksi muokannut mikjus : 10.09.2018 13:03
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2018, 02:21
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Eikö tuo silta ole ajettavissa Vehkapäässä? Vai puhutaanko eri sillasta. Muistaisin että tuossa sillan lähellä oli avokaatis pellon tms. reunassa. Reittiviiva tai kalibrointi heittää jonkin verran. Muistini mukaan tuo on iso silta ja pätkä tuolta päin lähtee heti sillan jälkeen vasemmalle mäen päälle.


Tämä silta.


Reitin voi ajaa pidemmällä kaavalla pinkin viivan mukaan (Pääsiäinen 2007).
Jep, vanha silta on poissa ja tilalla vain mönkkäri/kelkka käyttöön soveltuva rimpula, johon edes suzukin levyisellä autolla ei uskallettu mennä. Vettä virtasi ainakin vappuna ihan liikaa että maastureilla olisi mitään asiaa kahlaamaan.


Tuossa Apulan a:n kohdalla on se ainoa vähän pehmeämpi kohta, jossa pitää shata jokunen tukki märästä pois.

Pinkin viivan molemmissa päissä käytiin, näyttivät ihan hyviltä eli se on ihan pelikunnossa.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.09.2018, 10:15
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Hyvä tieto, ei tule yllätyksiä matkalla kun tuollaiselle sillalle rupeaa tarjoamaan mäyristä. Kierretään sitten vain ylemmän sillan kautta. Sieltähän pääsee yli vaikka olisi silta hävinnyt. Piirsin nyt näin mutta voidaan ajaa myös vehkajärven länsipuolta ja koittaa päästä sieltä läpi.


Viimeksi muokannut mikjus : 11.09.2018 11:38
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.09.2018, 15:14
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Nyt muistin juuri että tuo Vehkajärven länsipuoli ajettiin Pääsiäisenä 2017 ja oli aika helppo. Tosin maa oli jäässä ja luntakin. Mutta oli tehty jonkinlaista siltaa ja osittain hiekkatietä. Vastaan tuli jotain jumittelevia paikallisia ja kun lopulta käännyttiin tieltä metsään tulivat jurripäissään jotain neuvomaan. Ihmettelivät varmaan miksi poistutaan tieltä Ajettiin lopulta reitti tempoa ennen olevalle louhos/rautatie hässäkälle ja tarkemmin tultiin paikallisen hautausmaan vierestä tielle. Saattaahan tuo olla syksyllä märkääkin paikoittan.

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.09.2018, 13:28
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Tuolta uudelle aktiiviselle louhokselle menevältä umpikujatieltä voisi olla mahdollista puhkaista reitti auki mutasafarireitin puoleenväliin, Vehkajärven eteläpuolelta. Siellä ajellessa oli maastossa muistaakseni ura oikeaan suuntaan. Toki siinä on mahdollisesti oja/joki välissä + umpinaista.
Tässä vehkajärven kiertoon hahmoteltu reitti satellittikuvien mukaan. Jonkinlaista tietä varmasti niitylle on ja sen reunasta vain pieni pätkä tielle joka osittain hiekkaa mutta katoaa sitten metsään ja muutama ojakin voi olla. Luulisi olevan ajettava koska samaa uraa pääsee myös viereiselle Kivijärvelle ja näkyy osittain ihan tukkitienä.

En tuosta osaakkaan hahmottaa mikä se mutasafarireitti on. Keltainen viiva on Suzuki safari 2018 viivaa.



Tässä ladattuna kaikkien ajamieni safarien reittiviivat (61kpl) ja mitä on osunut tälle alueelle. Mikä noista on se ns. mutasafarireitti?.

Viimeksi muokannut mikjus : 11.09.2018 10:18
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
PäHäMa saunareissu venäjälle 28.6 - 1.7.2018 mikjus Tapahtumat 13 27.08.2018 10:17
Klaperjaht 2018, 10-12.08.2018 Kynnapas Tapahtumat 3 07.08.2018 11:02
Pähäma Helatorstain 2018 venäjän safari 7 - 13.5.2018 mikjus Tapahtumat 99 01.07.2018 09:28
PäHäMa venäjän safari pääsiäinen 2018 mikjus Tapahtumat 25 06.04.2018 09:21
Ajopäivä Punkalla 10.2.2018 klo 10 - 15 Blazer42 Tapahtumat 12 10.02.2018 14:55


Sivu luotu: 08:30 (GMT +2).