Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.08.2018, 08:36
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Moottorin vaihto Geehen suoritettu viimeinkin. Syylärin alavesiletkun jouduin nyt tekemään hieman räpeltämällä, koska tuossa väyrysestä lainatussa koneessa on erilainen letkulähtö. Tuossa lähtee laturin yläpuolelta viistosti eteenpäin ja lähdön halkaisija on 42mm, kun taas syylärissä on 36mm. Olisko kellään tietoa millainen letku on uudemmissa malleissa, joissa on 606 vakiona?

Ps. Imupuolella on taas ongelma entistä ahtaamman konehuoneen takia. Nyt on harkinnassa, että laitan turboon 180° letkun, rakennan turbon taka/yläpuolelle jonkinlaisen kotelon vaparisuodattimelle. Sen kohdalle konepeltiin reikä, josta saa ilman. Siihen joku scooppi tai traktorityyppinen "sieni" tms. viritelma.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20180815_201956.jpg‎
Views:	270
Size:	194,0 Kt
ID:	86908   Click image for larger version

Name:	IMG_20180815_193850.jpg‎
Views:	296
Size:	142,9 Kt
ID:	86907  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.08.2018, 12:57
jmtillo jmtillo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 71
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti

Ps. Imupuolella on taas ongelma entistä ahtaamman konehuoneen takia. Nyt on harkinnassa, että laitan turboon 180° letkun, rakennan turbon taka/yläpuolelle jonkinlaisen kotelon vaparisuodattimelle. Sen kohdalle konepeltiin reikä, josta saa ilman. Siihen joku scooppi tai traktorityyppinen "sieni" tms. viritelma.
Sama homma, pirun ahdasta saada raitista ilmaa. Jonkinlainen ”cossu ritilä” pitäs konepeltiin vissiin puhkoa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.08.2018, 23:13
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmtillo Näytä viesti
Sama homma, pirun ahdasta saada raitista ilmaa. Jonkinlainen ”cossu ritilä” pitäs konepeltiin vissiin puhkoa
Kuvissa kolme eri mallia mitä on pyöriny mielessä. Työkoneiden syklonisuodattimia ym. olis myös tarjolla, mutta esteettisistä syistä johtuen en ehkä semmosta laittais. Seki on vähän auki, että tuleeko tötterö konepeltiin kiinni vai suodatinkoteloon. Jälkimmäisessä tapauksessa olis helpompi tehdä tiivis suodatinkotelo, mutta hieman epäkäytännöllinen jos tötterö pitää irroittaa aina kun konepellin aukaisee. Tai pitäis ainaki olla kätevä lukitus sille.
Vaihtoehto B olis scooppi ja reilunkokoinen reikä sen alle. Konehuoneessa vv-suodatin scoopin kohdalla ja sen ympärille jonkinlainen peltikotelo, että ainakin enimmäkseen imis ulkoilmaa ylhäältäpäin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20180815_200110.jpg‎
Views:	250
Size:	190,0 Kt
ID:	86959   Click image for larger version

Name:	Screenshot_20180823-000103.png‎
Views:	216
Size:	276,9 Kt
ID:	86960   Click image for larger version

Name:	Screenshot_20180823-000041.png‎
Views:	226
Size:	145,0 Kt
ID:	86961  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.08.2018, 06:07
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Voisin luopua tuosta W460 sopivan tarjouksen saapuessa....
https://vilkutin.1g.fi/kuvat/GEE/

Laitelkaa rivaa jos jollain on halukkuutta tai ajatusta hinnasta, vm.81, leimattu keväällä sen jälkee ajettu ehkä 300km muun ajan seisonu tallissa.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.08.2018, 20:33
ilkkka ilkkka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.16
Sijainti: Helsinki
Viestit: 83
Perusasetus

Mikäs olisi kun pienemmillä vaihteilla ajaessa kaasulta kun nostaa jalkaa nopeasti niin auto nytkäyttää aikalailla. Jostain katoin, että vois olla moottorin kumityynyt. Tossa semmoset vanhanmalliset.
Mielestäni paheni moottorin vaihdon jälkeen (om617→om617a).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.10.2018, 11:56
ilkkka ilkkka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.16
Sijainti: Helsinki
Viestit: 83
Perusasetus

Taas itse itselleni vastaten; moottorin kumet vaihtui ja meno pehmeni huomattavasti. Pumpun puoleinen kumi oli sulanut olemattomiin, oikean puoleinen oli vielä tunnistettavissa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.10.2018, 12:10
ilkkka ilkkka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.16
Sijainti: Helsinki
Viestit: 83
Perusasetus

Oliskohan jollain tarjota vertailupapereita W460 300GD/280GE muutoskatsastukseen? Sivun 12 taulukko ei enää kelpaa semmoisenaan.

Edit: turbokonetta ja välijäähdytintä siis laitettu keulille 300GD:hen

Viimeksi muokannut ilkkka : 12.10.2018 14:35
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 01:14 (GMT +2).