![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Moottorin vaihto Geehen suoritettu viimeinkin. Syylärin alavesiletkun jouduin nyt tekemään hieman räpeltämällä, koska tuossa väyrysestä lainatussa koneessa on erilainen letkulähtö. Tuossa lähtee laturin yläpuolelta viistosti eteenpäin ja lähdön halkaisija on 42mm, kun taas syylärissä on 36mm. Olisko kellään tietoa millainen letku on uudemmissa malleissa, joissa on 606 vakiona? Ps. Imupuolella on taas ongelma entistä ahtaamman konehuoneen takia. Nyt on harkinnassa, että laitan turboon 180° letkun, rakennan turbon taka/yläpuolelle jonkinlaisen kotelon vaparisuodattimelle. Sen kohdalle konepeltiin reikä, josta saa ilman. Siihen joku scooppi tai traktorityyppinen "sieni" tms. viritelma.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vaihtoehto B olis scooppi ja reilunkokoinen reikä sen alle. Konehuoneessa vv-suodatin scoopin kohdalla ja sen ympärille jonkinlainen peltikotelo, että ainakin enimmäkseen imis ulkoilmaa ylhäältäpäin. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Voisin luopua tuosta W460 sopivan tarjouksen saapuessa....
https://vilkutin.1g.fi/kuvat/GEE/ Laitelkaa rivaa jos jollain on halukkuutta tai ajatusta hinnasta, vm.81, leimattu keväällä sen jälkee ajettu ehkä 300km muun ajan seisonu tallissa.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mikäs olisi kun pienemmillä vaihteilla ajaessa kaasulta kun nostaa jalkaa nopeasti niin auto nytkäyttää aikalailla. Jostain katoin, että vois olla moottorin kumityynyt. Tossa semmoset vanhanmalliset.
Mielestäni paheni moottorin vaihdon jälkeen (om617→om617a). |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Taas itse itselleni vastaten; moottorin kumet vaihtui ja meno pehmeni huomattavasti. Pumpun puoleinen kumi oli sulanut olemattomiin, oikean puoleinen oli vielä tunnistettavissa.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Oliskohan jollain tarjota vertailupapereita W460 300GD/280GE muutoskatsastukseen? Sivun 12 taulukko ei enää kelpaa semmoisenaan.
Edit: turbokonetta ja välijäähdytintä siis laitettu keulille 300GD:hen Viimeksi muokannut ilkkka : 12.10.2018 14:35 |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |