![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Auttaa. Siis tarkoitus olisi asentaa levy navan päälle. Samanlailla kuin se on 99% nykyautoista. Hiluxin takanapa/vetarinpää miksikä haluaa sanoa on halkasijaltaan noin 18cm. Tuon kuvan perusteella tuon levyn halkaisija tuosta sisäpuolelta on 168.5mm eli ei mahdu tuohon päälle. Hiluxin etulevyssä vastaava mitta oli n.16.5cm. On levyjä mitkä mahtuisi navan päälle. Esim patrollin takalevy. Mk3 pajeron takalevy, mutta ne on niin paksuja että volkkarin satula ei mahdu taas siihen päälle. Saiko kopin ajatuksesta?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli aikanaan jonkun pajeron levyt ja satulat, mutta käsijarru oli sellainen amerikkalaisten valmistama härveli joka toimi hyvin. Levyt oli asennettu vetarin laipan ulkopintaan juurikin huollon helppoutta ajatellen. Jouduin sorvaamaan laipan halkaisijan pienemmäksi, en nähnyt siinä mitään ongelmaa miksi niin ei olisi voinut tehdä
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
LJ:hin laitoin levyjarrut taakse. Sama homma, eli vetarin laippa piti sorvata tuohon 168,5mm halkaisijaan, jotta menee levyn sisään. Jos tuo halkaisija kestää etunavassa, niin kestää myös takana. Hyvin on toiminut.
Kokoonpano voi olla LJ:n jäähdyttämätön levy +T4 satula jos massat riittää. Itsellä HJ61:n jäähdytetty etulevy +T5 satula akselimassojen takia. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ja sitten pääsylinterin tilavuuden pitää vastata uutta tilannetta. Itse vaihdoin suuremman pääsylinterin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Tässä asiaa selaillut ja nytten muutama mahdollisesti toimiva kompo olisi mielessä, mutta vielä ei ole toteutukseen asti päässyt. Subaru leonen etusatula ja patrollin levy. Taitaa vain leonista loppua massa kesken ja osat kiven alla. Käsijarru kuitenkin olisi etusatulassa niin luulisi tehon riittävän käytännönelämässä. Iveco Dailysta takasatula ja patrollin levy. Massat riittäisi, mutta ilmeisesti jarrun toiminta ollut huonoa ivecoissa niin sama varmaan jatkuisi hiluxissa. Tämmöistä satulaa kuitenkin parista paikkaa kysyin eikä ainakaan vielä tärpännyt niin taitavat olla harvinaisia nämäkin. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on LJ:n levyt ja satulat 110:ssä, all Pro offroadin kardaanikässäri ja hyvin pelittää alkuperäisellä pääsylinterillä.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj levyjarrut taakse | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 38 | 31.01.2024 08:09 |
Tojotaan levyjarrut taakse? | PeteTurku | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.10.2012 16:10 |
levyjarrut taakse bj40:seen | jaskapa | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 25.09.2011 20:36 |
hj61 levyjarrut taakse?? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.10.2007 16:57 | |
Taakse levyjarrut | jupuli | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 28.05.2007 12:58 |